Kot smo zapisali že v ponedeljkovem članku, ko smo razkrili revolucionarno zasnovo potovalne kabine nove, pete generacije renault clia (javnosti bo prvič v živo razkrit na začetku marca na avtomobilskem salonu v Ženevi), je bil novi clio strogo varovana skrivnost. Mnogi novinarji smo pričakovali, da ga bo Renault predstavil že septembra lani na domačem avtomobilskem salonu v Parizu. Takrat smo že vedeli, da bo Revoz ostal tovarna, v kateri bodo proizvajali clia in, da bo postal celo ena glavnih tovarn zanj. Vedeli smo, da so priprave na proizvodnjo nove generacije v teku. A konkretnih informacij o samem avtomobilu ni bilo.
Prvič se clio spušča celo na področje elektrifikacije in postaja pravi hibrid. Želi biti vodilni na področju povezljivosti in avtonomne vožnje, najbolj varen avto v B razredu, prinaša pa revolucijo pri oblikovanju in izdelavi potovalne kabine.
Tudi zato sem bil presenečen, ko sem že lani proti koncu leta, več mesecev pred prvim uradnim razkritjem, prejel vabilo, da se udeležim ekskluzivne predstavitve v Renaultovem testnem centru v okolici Pariza. Tam so peščici novinarjev pod strogim nadzorom varnostnikov in v družbi vseh oblikovalcev in inženirjev, ki so imeli glavno besedo pri razvoju novega clia, razkrili veliko skrivnost.
Sanjalo se mi ni, ali bo še zamaskiran, delno zamaskiran. Ne, ko smo vstopili v improvizirano sobano, sta bila dva primerka povsem razkrita. Eden, opremljen s športnim R.S. line paketom v modri in drugi, v lansirni oranžni barvi, s katero bo v večini Renault tudi naslavljal kupce vozila, ki je njihov najbolj pomemben evropski model. Tudi kar zadeva Slovenijo, je clio prvi po prodaji pri nas.
Glavno besedo je imel Laurens van der Acker, Renaultov šef oblikovanja in podpredsednik Renaulta, ki je peščici novinarjev, ki smo v Pariz prileteli iz različnih delov Evrope, pojasnil, zakaj je clio zmes evolucije in revolucije. Revolucija se nanaša na notranji, evolucija pa na zunanji dizajn.
"Četrta generacija clia je za Renault predstavljala velik uspeh. Kljub naraščajočemu trendu SUV vozil. Največja zasluga pa gre zunanji, dinamični podobi," nam je v uvodu pojasnil sogovornik in dodal, da so zunanji oblikovalci pri snovanju petega clia gradili prav na uspehu četrte generacije. Čeprav gre za oblikovno evolucijo, ko govorimo o zunanjosti, so vsi deli vozila novi.
"Vzeli smo vse najboljše elemente preteklih štirih generacij clia, to pomeni moto "Vse, kar imajo veliki", ki je krasilo prvo generacijo, udobje, varnost in kakovost druge in tretje generacije ter ikonični dizajn četrte generacije," pravi Acker, ki pravi, da je novi clio pomembnejši kot sam B razred. "Renault je s cliom na ceste prinesel barvitost. Lahko bi izbrali srebrno barvo, pa bi se prodajal. Mi smo pri četrti generaciji namenoma izbrali posebno rdečo barvo. V tej barvi jih prodamo kar 25 odstotkov. Enako je z drugimi našimi modeli. Na ceste smo prinesli živahnost, modernost, mladost," dodaja, ko nam razlaga, da bo zdaj lansirna barva oranžna, ki bo ena od 11 barv zunanjosti. Na izbiro bodo tudi trije zunanji paketi za prilagajanje (rdeča, oranžna in črna).
Takoj smo opazili prepoznaven, močan svetlobni pečat spredaj v obliki polnih LED žarometov in novi 3D svetlobni podpis žarometov LED zadaj. Že od prvega nivoja opreme naprej bo clio ponuja LED žaromete v obliki črke C, ki zaznamuje najnovejše predstavnike Renaulta. Lotili so se tudi detajlov. Na primer, kljuke, skrite v vrata na boku zadaj, so zdaj veliko bolj estetske. Okenski okvirji so kromirani, nasploh je veliko kromastih detajlov.
Pobližje smo si ogledali izvedenko R.S. line, ki bo nadomestila opremo GT line. To je oprema za tiste, ki želijo dodatno poudarjen športen videz vozila. R.S. linija torej prinaša bolj atletske zunanje linije in notranjo opremo. Detajli na zunanjosti med drugim vključujejo posebno rešetko iz satja, posebna 17-palčna platišča in izrazitejše detajle na sprednjem in zadnjem delu vozila. V kabini pa športne sedeže z ojačano oporo, vložke v obliki ogljika, volan s perforiranim usnjem z dvojnim R.S. diamantom, aluminijast set pedal in črnino, ki jo prepletajo rdeči šivi in robovi.
Acker, ki ga je kot oblikovalca najbolj zanimal naš vtis glede zunanje podobe, mi je povedal, da so ga želeli narediti še bolj športnega. V višino meri le 1,44 metra, a je streha usločena bolj kupejevsko. Ko sem se usedel na zadnje sedeže, sem imel s svojimi 177 centimetri višine še zalogo prostora nad glavo. Glavni oblikovalce mi je povedal, da so veliko delali na izboljšanju aerodinamike. To se vidi, ali pa je skrito po vsej karoseriji, od ravnega dna do rež v blatniku za boljše rezanje zraka.
Kaj sem še opazil? Nov, bolj izrazit logotip v obliki diamanta, rešetka je večja, sprednji odbijač je opremljen s sredinsko nameščeno zračno lopatico, ki spodbuja boljše hlajenje motorja. Za razliko od trenda, da se avtomobili povečujejo, je zanimivo clio za 1,4 centimetra krajši od predhodnika, vendar bolj prostoren. Platišča merijo do 17-palcev, čeprav so mi v neuradnem pogovoru zaupali, da si želijo še večjih platišč. Podrobnost, ki sem jo takoj opazil, je antena v obliki plavuti morskega psa.
V razred clia se bo preselila tudi premijska oprema Initiale Paris, ki je na voljo na številnih modelih (captur, scénic, talisman, koleos in espace). Na zunanjosti izstopa s kromastimi detajli, ki krasijo okvire oken, spodnja ščitnika vrat in rešetko. Tu so še številni napisi Initiale Paris. Razpoznavno obliko poudarjajo antena plavuti morskega psa in posebna 17-palčna platišča. Notranjost bo na voljo z dvema barvnima shemama: črna in siva. Posebni so tudi v usnje oblečeni sedeži in usnjeni volan.
Posebej smo bili presenečeni, ko smo odprli vrata prtljažnika. Že pri zvoku odpiranja in zapiranja vrat je razlika. Nič več ni cenenega občutka pri loputanju. To so dosegli z dodatno izolacijo po vsem vozilu. Prtljažnik je bil del vozila, ki so se mu po besedah Ackerja še posebej posvetili. Je konkretno večji, saj je zrasel iz 330 na 391 litrov. To pomeni, da ima clio največjega v razredu in je že na ravni večjih kompaktnih kombilimuzin, kot je megane. Odprtina prtljažnika je večja, nalagalna odprtina je široka, zasnovana kockasto, kar olajša nalaganje. Je pa zato nakladalni rob pomaknjen nekoliko višje. "Zaradi varnosti. Ocenili smo, da v primeru manjših trkov od zadaj velikokrat pride do manjših škodnih stroškov. Zato smo prtljažna vrata pomaknili nekoliko višje, kar bo vplivalo tudi na nižje stroške v primeru trka in manjše nevšečnosti pri zavarovanjih," mi je takoj na opazko, da je nakladalni rob razmeroma visok, odgovoril glavni oblikovalec. Tudi pri vgradnji ozvočenja znamke Bose niso posegali v obliko ali kapaciteto prtljažnega dela.
Clio bo javnosti razkrit v začetku marca na avtomobilskem salonu v Ženevi, v prodajne salone pa zavija meseca septembra.
Zelo lep,bi pa rad videl dodano kljuko na zadnjih vratih in ne v okenskem okviru.Mislim da bi s tem lepše …
notranjost je videti super, zunanjost primerna predhodnikom . Verjetno bo najboljši v svojem razredu. led luči spredaj serijsko - super!
Še malo in bo enak kot Alfa Romeo 10 let nazaj ;)