Pri Newsweeku, kjer so zbrali mnenja več avtomobilskih managerjev in strokovnjakov za avtomobilske in sorodne industrije, so namreč ugotavljali, da kljub temu, da se je prodaja osebnih vozil lani zmanjšala, pri prodaji gospodarskih vozil ne opažajo enakih gibanj.
Prodaja gospodarskih je namreč padla manj drastično ali celo nekoliko narasla, strokovnjaki pa napovedujejo, da se bo letos celo povečala, saj podjetja prevozna sredstva preprosto potrebujejo z svoje poslovanje. In ker se je v zadnji zdravstveni krizi zaradi omejitve gibanja ljudi precej povečalo tudi naročanje preko spleta, se je temu ustrezno povečala tudi dostava na dom, kar pomeni, da logistična podjetja potrebujejo kvečjemu še več tovornih vozil različnih velikosti.
In tega se zavedajo tudi proizvajalci lahkih in težkih gospodarskih vozil, ki so tudi za letošnje leto pripravili nekaj novosti. Kakšne novosti lahko v Sloveniji torej letos pričakujemo na področju gospodarskih vozil?
Elektrifikacija
Morda je najbolj presenetila skupina Stellantis, ki bo z januarjem vse osebne in potniške različice svojih lahkih gospodarskih vozil ponujala zgolj z možnostjo električnega pogona, elektrificirana pa bodo tudi vsa druga lahka gospdarska vozila. To pomeni, da bodo v potniških različicah na voljo le še električni citroën ë-berlingo in ë-spacetourer ter peugeoti e-rifter in e-traveller, elektrificirani pa bodo tudi lahki gospodarski citroëni ë-berlingo, ë-jumpy in e-jumper ter peugeoti e-partner, e-expert in e-boxer.
Novosti se obetajo tudi pri Fiatu, ki bo v drugi četrtini leta predstavil svoj veliki električni kombi e-ducato, ki mu bo v tretji četrtini leta sledil prenovljeni fiat doblo, temu pa konec leta še novi fiat scudo. Opel, po lanski elektrifikaciji opla vivara-e, za april napoveduje še prihod elektrificiranega comba-e. Februarja pripelje tudi novi movano. Elektrifikaciji svojega lahkega gospodarskega programa se bo posvetil tudi Renault, pri katerem so za maj napovedali uvedbo električnega kangooja electric. Hkrati bo sicer pri nas na voljo tudi lahka gospodarska različica kangooja z motorji na notranje zgorevanje, osebnega kangooja pa pri nas ne bo mogoče kupiti.
Novosti na področju lahkih gospodarskih vozil bo precej tudi pri Daimlerju. Že za januar napovedujejo novi mercedes-benz citan, ki bo maja na voljo tudi kot osebni novinec mercedes-benz razred T, ki konec leta dobi tudi električno izvedbo EQT. Oktobra bo citan na voljo tudi kot delno potniški citan mixto, septembra pa pride kot električni e-citan, ki mu bo decembra sledila še potniška različica e-citan tourer.
Pri Fordu bodo večino novosti na gospodarskem področju predstavili v drugi polovici leta. V začetku jeseni k nam pripelje novi ford ranger, ki mu bo prav tako jeseni sledil novi ford tourneo connect, konec leta pa na ceste zapelje električnega različica transita, e-transit, prav tako pa tudi osveženi transit. Volkswagen bo po lanski predstavitvi novega caddyja letos na ceste zapeljal novi volkswagen T7.
Obnova ponudbe in nova pravila
Nekaj novosti bo tudi na področju težkih gospodarskih vozil. Pri DAF-u, ki se lahko pohvali z naslovoma slovenskega tovornjaka leta 2021 in mednarodnega tovornjaka leta 2022, napovedujejo predvsem prihod velikega tovornjaka DAF XF, ki po kar tridesetih letih pomeni zanje veliko spremembo. Pri MAN-u že februarja, če bodo razmere dovolj ugodne, pričakujejo prihod prvega tovornjaka s kamerami namesto ogledal in številnimi posodobitvami, tudi na področju asistenčne tehnike. Pri Scanii se obeta uvedba novega težkega vlačilca scania super.
Pri Renault Trucks se bodo letos osredotočili predvsem na prodajo vozil T,C in K z novo generacijo dizelskih motorjev DE in DETC, ki obeta od 4 do 10 odstotkov manjšo porabo goriva.. Prve bodo dobavili septembra. Ponudbo sicer širijo tudi na področje električnih tovornih vozil v segmentu od 3,5 do 26 ton največje dovoljene mase. Gre predvsem za vozila, ki se uporabljajo v mestnem in krajevnem prometu.
Sicer pa se operaterjem flot težkih gospodarskih vozil z letošnjim februarjem v Evropski uniji obeta kar nekaj novih predpisov. Logistična podjetja bodo morala sporočati lokacije posameznih voznikov in jim plačati vsaj minimalno plačo, ki velja za državo članico, ko bodo v njej delali. Vozniki bodo morali na digitalnih tahografih zabeležiti tudi vse prehode meje. Vsak tovornjak se bo moral na vsakih osem tednov vrniti v svojo bazo. V sedemdnevnem obdobju bo lahko tovornjak v določeni državi opravil le tri prevoze, potem pa jo bo moral zapustiti za štiri dni.
Od 6. Julija bodo morali tovornjaki in vlačilci novih generacij biti opremljeni tudi s tipali tlaka v pnevmatikah, čez dve leti pa se bo zapoved razširila na vsa prvič registrirana vozila. To pa so le spremembe, ki bodo veljale na področju celotne Evropske unije, saj posamezne države članice EU na svojih ozemljih pripravljajo tudi dodatne predpise.