Razkritje: Tudi v drugo povsem drugačen od nemških SUV-jev

Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX Foto: Lexus Novi Lexus NX
Lexus nam je predstavil drugo generacijo manjšega športnega terena NX. Prodaja se bo na evropskih trgih začela v zadnjem četrtletju leta 2021. Udeležili smo se digitalne svetovne premiere, kjer so nam Lexusovi strokovnjaki iz prve roke razložili, zakaj ostaja posebnež.
Oglej si celoten članek

Leta 2014 je Lexus modelni paleti dodal športnega terenca NX. S tem je Lexus skočil na ta modni val, saj je bila takrat priljubljenost SUV vozil že znatna. Kasneje je sledila prenova, samo v letu 2018 pa je Lexusu uspelo preseči mejo 20.000 registracij.

Pomiril zaposlene Akio Toyoda: "Tudi to bo minilo"

Visoka tehnologija ekološkega pogona, opazen dizajn, posvečanje detajlom in udobju, kakovost in nenazadnje nižja cena od konkurence so tisti aduti, s katerimi so pri lexusus križanca NX ustvariti za vlečnega konja znamke tudi v Sloveniji. 

Foto: Lexus Novi Lexus NX

Od predstavitve prve generacije je minilo sedem let, kar pomeni, da je čas za novo, drugo generacijo, ki napoveduje nove smernice v oblikovanju notranjosti in zunanjosti ter zasnovi pogonskih sklopov, med katerimi je tudi sploh prvi električni priključni hibrid znamke Lexus. 

“Novi NX je zasnovan tako, da se lahko prilagaja življenjskim slogom kupcev na različnih koncih sveta. Pri tem pa ponuja nekaj ključnih značilnosti: elektrifikacijo, dizajn, vozniške zmogljivosti in napredno tehnologijo,” nam je povedal glavni inženir Takeaki Kato.

Želi biti bolj mišičast in razkošen

NX je bolj dinamičen, ima še večjo sprednjo vretenasto masko, ki je ikonični znamk Lexusa, spominja na prestižnejšega RX-a. Tudi na račun daljšega pokrova motorja. Na cesti po zagotovilih Japoncev deluje bolj mogočno, saj je daljši in širši, koloteki so izrazitejši, zdaj pa je nanj mogoče namestiti tudi 20-palčna platišča. Zadaj pozornost pritegnejo luči v obliki črke L, povezane z modno diodno palico. Na zadnjih vratih je prvič nameščen napis Lexus, ki nadomešča zaščitni znak L in zagotavlja bolj čist videz.

Foto: Lexus Novi Lexus NX

Različici NX 450h+ in NX 350h sta opremljeni z elektronsko vodenim štirikolesnim pogonom E-Four, ki je prilagojen tako, da elektromotor, ki je nameščen na zadnjih kolesih, vedno deluje. To zagotavlja še več navora in boljši občutek oprijema cestišča.  

Kabina je prostornejša, predvsem pa je bolj razkošna. To je prvi Lexusov model z novim konceptom kokpita poimenovanim tazuna. Kaj to pomeni? Pri Lexusu so nam razložili, da zasnova kokpita omogoča minimalno gibanje oči in rok in še izboljšuje filozofijo Roke na volanu, oči na cesti. Pojasnili so na primeru intuitivnega nadzora: na volanu so posebna nadzorna polja, ki jih je mogoče prilagoditi voznikovim željam in potrebam. Ko so ta stikala v uporabi, se njihova oblika prikaže na projekcijskem zaslonu, kar vozniku omogoča, da mu pogleda ni treba umakniti s ceste. Vsi multiinformacijski podatki so učinkovito poenoteni in pozicionirani tako, da jih voznik lahko prebere in zaznava z minimalnim premikom oči in glave. 

Foto: Lexus Novi Lexus NX

Razkritje 9. 6. Prihaja konkurent nemški premijski trojki

Podobno je z umestitvijo gumbov za upravljanje s klimo, zagonom motorja, prestavne ročice in izbiranja načinov vožnje. 
Pri Lexusu pravijo, da so navdih za ureditev kabine iskali v razkošnih ložah. Udobje je prisotno v vsakem detajlu. Sedeži so prešiti s prefinjenimi linijami, nasloni za roke s svojo konkavno obliko ponujajo več udobja. Uporabljeni so bili številni sodobni material, s katerimi so zmanjšali vibracije in hrup. Pri vseh različicah je na voljo ambientalna osvetlitev v 64 različnih barvah.

Novi NX je prvi model znamke Lexus, ki je opremljen s tretjo generacijo varnostnega sistema Lexus Safety System +, ki postaja nekakšen osebni partner pri vožnji. Izboljšan je sistem za zaznavanje trka, ki poleg pešcev, kolesarjev in motoristov zaznava tudi drevesa, zidove, drogove in druge fiksne ovire ob cesti. Poleg tega zaznava tudi nasproti vozeča vozila ter pomaga pri vožnji skozi križišče. Vse to omogoča, da novi sistem prepreči 36 odstotkov več trkov kot predhodna različica, trdijo Japonci. Izrazitih sprememb je deležen tudi prilagodljivi tempomat. Ta zaznava tudi vozila, ki NX-u prečkajo pot. Deluje v sodelovanju s sistemom za ohranjanje voznega pasu in omogoča bolj enakomerno izpeljavo zavojev. Seveda upošteva tudi sistem za prepoznavanje prometnih znakov in se nanje odziva. Prepoznava tudi znak STOP. Ko zazna znak za omejitev hitrosti, o tem obvesti voznika in prilagodi hitrost. 

Foto: Lexus Novi Lexus NX

Ogromen zaslon

Povsem nov je multimedijski sistem. Pametni uporabniški vmesnik združuje za dotik občutljiv zaslon in gumbe za intuitivno upravljanje. Na voljo je novi zvočni asistent 'Hey Lexus'. Navigacija se prilagaja aktualnim prometnim razmeram in deluje ob uporabi posebnega modula, ki ne zahteva prenosa podatkov z mobilnega omrežja. Ogromen, 14-palčni visokoločljivi zaslon Lexus Link Pro bo na voljo pri višjih paketih opreme. Telefoni bodo zahvaljujoč novemu sistemu za brezžično polnjenje napolnjeni v polovičnem času kot so bili vajeni vozniki Lexusa do zdaj, aplikacija Lexus Link oa omogoča številne daljinske funkcije.

Foto: Lexus Novi Lexus NX

STATISTIKA Hibridi so manj občutljivi na covid-19

63 kilometrov na elektriko

Na voljo bodo novi elektrificirani in bencinski pogonski sklopi. NX 450h+ pa je prvi električni priključni hibrid znamke Lexus. 2,5-litrski hibridni motor in električni motor zagotavljata 306 konjskih moči, kar je dovolj za pospešek od 0 do 100 km/h v nekaj več kot šestih sekundah. Dodatni zadnji električni motor omogoča polni pogon na vsa kolesa. 18,1 kWh litij-ionska baterija omogoča 63 kilometrov brezemisijskega dosega. Ocenjene emisije CO2 (kombinirani cikel WLTP) so manjše od 40 g/km, poraba goriva pa je manjša kot 3 l/100 km, trdijo pri japonskem proizvajalcu premijskih vozil.

Foto: Lexus Novi Lexus NX

Hibridni model NX 350h je opremljen s četrto generacijo hibridnega sistema znamke Lexus, pri katerem je moč povečana za 22 %, emisije pa zmanjšane za 10 %. Novi bencinski 4-valjniki bodo na voljo v Rusiji in na vzhodnoevropskih trgih. 

Opcijsko je na voljo tudi razširjeni varnostni paket, ki poleg funkcij, ki jih ponuja paket Lexus Safety System +, zagotavlja tudi pomoč pri zamenjavi voznega pasu, ki po potrebi upočasnjuje in pospešuje vozilo. Poleg tega ponuja tudi opozorilo vožnji skozi križišče pri nizki hitrosti. 

Novi elektronski sistem odpiranja vrat je povezan s sistemom za zaznavanje mrtvega kota, ki voznika opozori, če se v trenutku, ko želi odpreti vrata, vozilu približuje drug avtomobil ali kolesar. Če zazna nevarnost, prepreči odpiranje vrat. Pri Lexusu so prepričani, da bo ta funkcija preprečila kar 95 odstotkov nesreč, ki so posledica odpiranja vrat v neprimernem trenutku.

Foto: Lexus Novi Lexus NX

Hibrid, ki želi biti dinamičen

Inženirji so še posebej izpostavili napredek pri dinamiki vožnje, kar so v prvi vrsti dosegli z uporabo platforme GA-K, ki omogoča bolj dinamične vozne zmogljivosti. Težišče avtomobila se je znižalo za 20 mm, širša pa sta tudi oba koloteka, kar se kaže z boljšo stabilnostjo avtomobila in boljšim krmiljenjem, kar je temelj izjemne vozniške izkušnje. 

Avto Lexus bo zdesetkal ponudbo v Evropi

Foto: Lexus Novi Lexus NX

Za večjo torzijsko tordnost so bili uporabljeni novi lahki materiali. Prvič so uporabili jeklo tipa 1180 MPa, za okrepitev strehe pa je uporabljeno jeklo tipa 1470 MPa. Sprednji blatniki in pokrov motorja so izdelani iz aluminija, poleg tega pa so uporabljeni laserski zvari. Pokrov motorja je zasnovan tako, da se brez težav upira silam, ki jih povzročajo zračni tokovi in turbulence. 
Novi NX je bil deležen tudi intenzivnih testiranj, ki so jih na Lexusovi stezi v Šimojami opravili profesionalni voznikiki so bili enakopravni člani razvojne ekipe. njihova opažanja so pomagala pri izboljšanju odzivnosti volana in zavornega sistema. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:48 12. Junij 2021.

    samo čakam katera budala bo tolk neumna da bo šipo zamenjala z tv ekranom in bo spredaj na haubi kamera. …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.