Razkrili nam bodo realne podatke o avtomobilih

Foto: EPA
Foto: EPA
Britansko podjetje, ki se ukvarja z analizo emisij škodljivih plinov, ki jih v ozračje emitirajo avtomobili, Emissions Analytics, bo leta 2016 ponudilo aplikacijo, v kateri bodo zbrani podatki o izmerjenih realnih emisijah za 1000 motorjev, ki poganjanjo osebna vozila.
Oglej si celoten članek

Tako bodo kupci novih vozil dobili bolj realne podatke od tistih, ki so zapisani v specifikacijah vozil in so izmerjeni v laboratoriju ter se v primerjavi s podatki pri vsakodnevni vožnji močno razlikujejo. Britanci teste izvajajo od leta 2011 naprej, po enakem postopku in z enakimi orodji, kot jih šele od leta 2017 naprej za vse avtomobiliste predpisuje Evropska Unija. Analitično podjetje uporablja sistem (PEMS) za analizo emisij osebnih vozil, izmerjenih med vožnjo s prenosnimi sistemi za merjenje emisij. Glede na podatke v realni vožnji bodo razvrstili osebna vozila, podatki pa bodo na voljo tako potrošnikm, kot proizvajalcem vozil.

Avtomobile bodo razvrstili glede na podatke o izpustih ogljikovega dioksida (CO2), dušikovih oksidov (NOx) in drugih plinov. Pri Emissions Analytics, ki je neodvisno in neprofitno podjetje sestavljeno iz strokovnjakov za okolje in organizacije International Council on Clean Transportation (ICCT), so prepričani, da bodo na ta način umirili dogajanje na avtomobilskem trgu, kjer je zaupanje kupcev v izmerjene emisije po izbruhu afere dieselgate, zelo upadlo. Z izpusti so po številnih državah povezani tudi davki, ki jih morajo plačati lastniki vozil.

Vozila v Evropi vsako leto bolj čista

Povprečni izpusti lani prodanega novega avtomobila so dosegli 123,4 grama ogljikovega dioksida na kilometer, kar je pod ciljem, ki so ga za letos postavili za celotno Europsko Unijo. Cilj je 130 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Podobno velja za kombije. Povprečni izpusti lani prodanega kombija so dosegli 169,1 grama ogljikovega dioksida na kilometer, kar je pod ciljem za leto 2017, to je 175 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Podatki, ki so jih objavili pri Evropski agenciji za okolje razkrivajo, da vozila, ki so jih lani prodali v EU, v povprečju za 2,5 odstotka bolj učinkovita kot leto prej. Lani je povprečno dizelsko vozilo proizvedlo 123,2 grama ogljikovega dioksida na kilometer, kar je 2,5 grama manj kot v primeru vozila z bencinskim motorjem.

Največ vozil z najnižjimi izpusti še naprej proizvajajo francoski proizvajalci Renault, Peugeot in Citroën ter japonska Toyota.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.