S pomočjo strokovnjakov z AMZS, ki ne le upravlja portal rabljenih vozil DoberAvto.si, ki zagotavlja pregledni nakup rabljenih avtomobilov, ampak se neposredno ukvarja tudi s tehničnimi pregledi, servisi avtomobilov in asistenco na cesti, smo pogledali, kaj lahko pričakujejo kupci rabljenega volkswagna golfa sedme generacije.
Leta 2012 predstavljeni golf sedme generacije, ki je svoje mesto z dobrim letom zamude po sedmih letih konec leta 2019 prepustil osmi generaciji golfa, je dosegel mejnik 35 milijonov izdelanih golfov. Poleg tega je tudi sama sedma generacija golfa bila prodajno ena od treh najuspešnejših.
Med njegovim razvojem so se inženirji trudili, da bi prihranili vsak gram ogljikovega dioksida, zato so mu v primerjavi s predhodnikom zmanjšali maso, varnost med trkom pa kljub temu ohranili na najvišji ravni, ki jo je s petero zvezdic na preskusih agencije EuroNCAP utemeljil njegov predhodnik. Izboljšanje je bilo predvsem zasluga močno izboljšanih asistenčnih in varnostnih sistemov.
To je tedaj novemu golfu omogočila predvsem nova modularna platforma za avtomobile s prečno vgrajenim motorjem MQB, ki si jo je delil z audijem A3, seatom leonom in škodo octavio, sčasoma pa tudi z množico drugih avtomobilov.
Večji in lažji
Kot takšen je bil golf sedme generacije malce večji od svojega predhodnika, hkrati pa tudi z dobrih 100 kilogramov lažji, odvisno od različice. 59-milimetrski prirastek pri medosni razdalji in 20-milimetrski pri širini sta mu prinesla več ramenskega prostora za prednje potnike in več prostora za kolena na zadnji klopi, prav tako pa je postal večji tudi prtljažnik. Na voljo je bil kot kombilimuzina in kombi variant, v prvem primeru s prtljažno prostornino 380 litrov, v drugem pa 605 do 1.620 litrov.
V začetku je bil na voljo z 1,2- in 1,4-litrskima turbobencinskima motorjema , ter 1,6- in 2,0-litrskima turbodizelskima motorjem z močmi 77 in 110 kilovatov, vendar se je nabor motornih različic začel kmalu širiti. Maja 2013 sta tako prišla športna golfa GTD in GTI, marca 2014 pa jima je sledil izrazito športni golf R. Leta 2015 je bil čas za elektrifikacijo golfa, saj sta na ceste zapeljala baterijski električni e-golf ter priključno hibridni golf GTE, ki je pogonsko moč črpal iz 1,4-litrskega turbobencinskega štirivaljnika in elektromotorja. Septembra 2015 je bil v golfu prvič na voljo 1.0-litrski turbobencinski trivaljnik.
Ta je po osvežitvi 2017, ko se je generacija začela imenovati 7.5, tudi popolnoma nadomestil 1,2-litrski štirivaljnik, 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik pa je hkrati dobil naslednika v 1,5-litrskem štirivaljniku TSI EVO, ki je v prid večje gospodarnosti ob manjši obremenitvi motorja lahko izključil dva valja.
Močnejši je postal tudi golf GTI, ki je prvič dobil tudi 7-stopenjski menjalnik DSG. Športni golf R je hkrati navdihnil tudi športno opremsko linijo za »navadne golfe« R-line. V ponudbo je prišel tudi križansko navdahnjeni golf alltrack z malce dvignjenim dnom, zaščitno opremo in štirikolesnim pogonom. Konec leta 2019 je z manjšo zamudo golf sedme generacije dobil naslednika, golfa osme generacije.
Kakšen je rabljen volkswagen golf?
Volkswagen golf sedme generacije se je izkazal za dober avto, ki je celo dvignil nivo standarda in uporabniške izkušnje v primerjavi s predhodnima generacijama. Danes velja golf sedme generacije za zelo zanimiv rabljen avto, ki na trgu dosega visoke cene, sploh če govorimo o avtomobilih z znano zgodovino servisov in realnimi kilometri.
Ponudbo si lahko ogledate na spletni platformi za prodajo in nakup rabljenih (in novih) avtomobilov DoberAvto.si kjer so najbolj zanimivi avtomobili izpostavljeni tudi z značko OBETAVNO vozilo. Gre za avtomobile z znano zgodovino in realnimi kilometri in se avtomatsko prikaže pri vseh avtomobilih, pogoj je le, da je avto vsaj enkrat opravil tehnični pregled v Sloveniji.
Da boste ob nakupu povsem mirni, pa lahko v najbližji AMZS center pripeljete avto na pregled pred nakupom, kjer vam neodvisni strokovnjaki pregledajo avto po točno določenem protokolu, ob koncu pa dobite tudi uradno poročilo kjer je jasno razvidno dejansko stanje avtomobila. Tak pregled sicer traja skoraj dve uri in stane 100 evrov (AMZS člani imajo tu ugodnost – popust v višini 20 evrov in plačajo le 80 evrov), nanj pa se je potrebno tudi predhodno naročiti ali direktno na servisu ali pa na brezplačni info številki AMZS: 080 28 20.
Bencinski motorji
Za začetek sta bila na voljo 1,2- in 1,4-litrska bencinska motorja ki sta se izkazala kot zanesljiva in nezahtevna za vzdrževanje in zagotavljata dobro učinkovitost glede porabe goriva. Nobenega dvoma ni, da je volkswagen golf še vedno zelo priporočljiva izbira v razredu družinskih avtomobilov, deloma zaradi dobre kombinacije vožnje in vodljivosti ter varčnosti za katero poskrbijo tudi bencinski motorji.
Kljub temu, da omenjeni bencinski motorji niso znani po okvarah ali večjih težavah je še vedno ob pregledu trga jasno, da so kupci novih volkswagnov golfov najraje posegali po dizlih, ki v resnici predstavljajo približno 75 odstotkov vseh golfov. Toda, če danes najdete golf z bencinskim motorjem in vsaj približno nizkim številom prevoženih kilometrov je lahko celo bolj ekonomičen nakup kot dizel, ki ima praviloma dosti več realno prevoženih kilometrov.
Kasneje, ob prehodu na generacijo 7.5, sta se ostalim pridružila še 1,0-litrski in 1,5-litrski bencinska motorja. V vsakem primeru je pred nakupom potrebno preveriti kdaj je bila zamenjana veriga za krmiljenje ventilov, ki jo je priporočljivo po potrebi zamenjati.
Dizelski motorji
Tehnologija skupnega voda sistema vbrizga goriva je bila v tem modelu že preizkušena in dodelana. Kdor išče varčen motor z nizkimi stroški vzdrževanja in za ta razred zelo dobrimi zmogljivostmi, lahko izbira med 1,6- in 2,0-litrskimi turbodizelskimi motorji.
Večji in zmogljivejši motor je kot rabljen najbolj iskan saj poleg boljše uporabniške izkušnje med vožnjo v določenih okoliščinah vožnje poskrbi celo za bolj ugodno porabo goriva. Je pa seveda avto s tem motorjem tudi nekoliko dražji od 1,6-litrskega, s katerim seveda ni čisto nič narobe, le nekaj manj navora in moči ponudi svojemu lastniku.
Dizelski motorji so znani po tem, da ob rednem in ustreznem vzdrževanju ne povzročajo preglavic. Tudi dvomasni vztrajnik, ki po določenem času lahko zataji, je le sestavni del, za katerega je proizvajalec v določenih servisnih intervalih predvidel zamenjavo. V kolikoravto ni bil redno servisiran in če ima veliko prevoženih kilometrov, je lahko to eden o prvih nepredvidenih stroškov. Enako velja sistem prisilnega polnjenja.
Če je avto ustrezno servisiran bodo odpadli tudi stroški povezani z DPF filtrom. Težave s slednjim so vedno posledica slabšega delovanja sistema prisilnega polnjenja goriva. Ko kupujete rabljen avto se zato kar se da dobro prepričajte o realnem stanju prevoženih kilometrov in o servisni zgodovini.
Z menjalniki ni bilo težav, je pa potrebno izpostaviti, da je samodejni menjalnik DSG potrebno ustrezno servisirati, menjati olje in filtre kot to predpisuje proizvajalec in bo dolgo časa dobro služil svojemu namenu. V kolikor pa ni bilo tako in se pri testni vožnji pokaže da menjalnik ne deluje mehko in tekoče, je to lahko znak, da bo potreben večji in predvsem dražji poseg.
Vsakdo, ki ga zanima vožnja z ultra nizkimi emisijami, bo morda želel razmisliti o priključnem hibridu GTE ali popolnoma električnem e-golfu. Za tiste, ki jih bolj zanima hitrost, sta vedno tu legendarni GTI ali štirikolesno gnani golf R .
Oprema in notranjost
Na običajnih modelih vstopna oprema ni bogata: dobite klimatsko napravo in štiri električna okna (ali dvoje pri modelih s tremi vrati), vendar ni aluminijastih platišč in nekaterih drugih dodatkov. Materiali v notranjosti so sicer trpežni, a vseeno mora biti jasno, da ne govorimo o udobju, kot v premijskih avtomobilih. To sicer pomeni, da vsaj približno lepo vzdrževan in uporabljen golf še vedno ponudi zelo dober občutek udobja. Pri nekaterih serijah so se pojavljale težave z navigacijo in infotainmentom, zato je pred nakupom potrebno preveriti ali električne naprave delujejo kot bi morale.
Med vožnjo so tudi običajne različice golfa udobne in stabilne pri kateri koli hitrosti, hkrati pa ponujajo dovolj okretnosti in dober neposreden občutek vodljivosti, kar je posledica dobrega podvozja s katerim se pri tej seriji niso pojavljale težave.
Notranjost je zelo pametna, ne glede na opremo, ki jo izberete. Armaturna plošča je izdelana iz vrhunskih materialov in je postavljena skoraj idealno, z vsemi glavnimi kontrolniki točno tam, kjer jih potrebujete. Vozniški položaj je večkratno nastavljiv, preglednost pa dobra.
Spredaj je dovolj prostora, tudi za visoke voznike, zadaj pa je dovolj prostora za noge in glave. Prtljažnik je dovolj velik za ogromno tedenskih nakupov ali otroški voziček, verjetno pa ne za oboje hkrati.
Golf je nekoliko dražji kot večina njegovih sodobnikov v podobnih specifikacijah, pa vseeno ponuja več kot dovolj prostora za povprečno družino. In ko upoštevate vse, kar ponuja, se začne zdeti, kot da je vreden vsakega centa svoje (nekoliko) višje cene. Še več, večina različic ima več kot dovolj opreme, da zadovolji večino kupcev rabljenih avtomobilov. In zaradi njegove vseprisotnosti je dokaj lahko mogoče najti primerek, ki ustreza vašim željam in potrebam.
Golf je bil leta 2017 precej posodobljen z nekaj stilskimi popravki zunanjosti, nizom učinkovitejših motorjev, nekaterimi dodatnimi stopnjami opreme in novim infotainment sistemom. Tedaj je postal znan pod neuradnim imenom Mk 7.5. Leta 2020 ga je nadomestil povsem novi golf Mk 8.
AMZS portal DoberAvto.si za večjo zanesljivost nakupa in pomoč pri transparentni prodaji rabljenega avtomobila
Kupci rabljenih avtomobilov si lahko pri nakupu pomagajo tudi s spletnim avtomobilskim oglasnikom DoberAvto.si, ki deluje pod okriljem AMZS. Njegov glavni namen je voznikom omogočiti transparenten nakup dobrega rabljenega avtomobila.
Ker ima vsak avto na oglasu prikazano VIN številko (ta podatek je pri oddaji oglasa obvezen), se na DoberAvto.si avtomatsko prikažejo tudi podatki o dejansko prevoženih kilometrih. Iskanje novega avtomobila si obiskovalci DoberAvto.si bistveno olajšajo s pomočjo treh filtrov na vstopni strani portala: obetavna vozila, preverjena vozila in najbolj gledana vozila. Pri znački AMZS Obetavno gre za avtomobile, starejše od štirih let in ki so registrirani v Sloveniji, kjer sistem ni zaznal anomalij pri prevoženih kilometrih. Še bolj varen nakup pomenijo avtomobili z značko AMZS Preverjeno. To so avtomobili, ki so jih v AMZS centrih na 100+ kontrolnih točkah pregledali neodvisni AMZS strokovnjaki.
Prodajalec, ki ničesar ne skriva, s takšnim oglasom izkaže dejansko stanje avtomobila, kupec pa je lahko miren saj ve kakšen avto kupuje in se izogne dodatnim stroškom izrednih popravil. S temi orodji lahko kupec med oglasi hitro najde rabljene avtomobile, za katere se je z lastnikom smiselno dogovoriti za ogled.
Zadnjih 15 let so pametni tisti ljudje, ki ne kupujejo avtomobilov skupine VAG (Volkswagen, AUDI, Škoda, Seat..). Če želi človek …