Na Žurnal24 nadaljujemo s pregledom rabljenih vozil. Tokrat smo se posvetili hyundaiju i30 druge generacije, ki ga je Hyundai izdeloval med letoma 2011 in 2017. Kaj je treba paziti pri nakupu in kaj lahko pričakujete?
S pomočjo strokovnjakov z AMZS, ki ne le upravlja portal rabljenih vozil DoberAvto.si, ki zagotavlja pregledni nakup rabljenih avtomobilov, ampak se neposredno ukvarja tudi s tehničnimi pregledi, servisi avtomobilov in asistenco na cesti, smo pogledali, kaj lahko pričakujejo kupci rabljenega hyundaija i30.
Korejski Hyundai je svojega predstavnika v spodnjem srednjem razredu prvič predstavil spomladi 2007 in to kar s presenečenjem, saj ga je tistega leta nenapovedano pripeljal na avtomobilski salon v Ženevi. Zanj je bilo značilno, da je bil eden prvih avtomobilov, ki so ga razvili in oblikovali v Hyundaijevem novem nemškem oblikovalskem in razvojnem centru v Rüsselsheimu, za evropski trg pa je prihajal iz nove tovarne v Nošovicah v Češki republiki.
Morda še večje presenečenje pa je prišlo s predstavitvijo druge generacije, ki so jo na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavili že leta 2011, torej čez štiri leta, oziroma dve leti pred pričakovanim rokom za prihod nove generacije. Poleg tega pa je presenetil tudi z obliko in kakovostjo izdelave. Morda se kdo še spomni, kako je Volkswagnov tedanji šef Martin Winterkorn "bentil" nad tem, kako v njem nič ne "škeklja"?
Druga generacija
Marsikomu se je zdelo neverjetno, da je to šele druga generacija tega avtomobila, saj je v primerjavi s predhodnikom presenetil z obliko in voznimi lastnostmi, prav tako pa tudi z zanesljivostjo in visoko stopnjo opremljenosti. Poleg tega je bil tudi precej bolj prostoren od predhodnika, s solidnim prtljažnikom, ki je bil v kombilimuzini velik 378, v karavanskem i30 wagonu pa celo 528 litrov, oziroma 1.642 litrov v povečani obliki z zloženimi sedeži.
V začetku je bil hyundai i30 druge generacije na voljo z 1,4- ali 1,6-litrskim atmosferskim bencinskim štirivaljnikom ali dvema različicama turbodizelskega motorja 1,6 CRDi. Močnejši motorji so bili na voljo tudi v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Ko je prišel karavan, je bil na voljo z enakimi motorji, z izjemo 1,4-litrskega bencinskega.
V začetku leta 2013, ko je bil čas za prvo od dveh oblikovnih osvežitev, je hyundai i30 dobil tudi trivratno različico, s katero so hoteli pritegniti predvsem mlajše kupce. Zanjo je bilo značilno tudi malce bolj agresivno oblikovanje.
Turbo
Tisti, ki so si želeli močnejšega motorja, so morali počakati do leta 2015, ko je bil predstavljen hyundai i30 turbo s prisilno polnjenim 1,6-litrskim štirivaljnikom, ki je razvijal moč 185 'konjev'. Uvedba turba je bila usklajena tudi z drugo oblikovno osvežitvijo celotne palete različic.
Kljub temu je do konca največji prodajni adut druge generacije hyundaija i30 ostala prostorna kabina, ki je bila urejena zelo ergonomsko in izdelana tudi iz kakovostnih udobnih materialov. Drugi je bila oprema, ki je med drugim vključevala multifunkcijski volanski obroč, led dnevne luči, povezljivost preko vmesnika bluetooth.
Pomembna je bila tudi varnostna oprema, ki je med drugim vključevala ABS in ESP, pomoč pri zaviranju, pomoč pri speljevanju v klanec, vključitev utripalk med zasilnim zaviranjem in podobno.
Kakšen je rabljeni hynudai i30 druge generacije?
Hyundai i30 je s prihodom druge generacije postal resen konkurent družinskim avtomobilom tradicionalno uspešnih evropskih proizvajalcev. Poleg tega so novim avtomobilom zagotavljali ker petletno garancijo, ki je pokrila praktično vse morebitne okvare ali pomanjkljivosti. Zato bodite pri nakupu rabljenega pozorni ali ima urejeno servisno zgodovino.
Če vam uspe najti avto, ki je bil redno in ustrezno servisiran, ste na dobri poti, da boste z njim prevozili še veliko kilometrov. Hyundai sicer v svoje avtomobile vgrajuje nekoliko starejšo tehnologijo, ki pa je znana po tem, da se ne kvari. Po raznih raziskavah gre za avtomobile, ki veljajo za ene najbolj zanesljivih. A vseeno niso povsem imuni na tipične okvare. Sicer je na trgu rabljenih avtomobilov hyundai i30 predstavnik tiste vrste, kjer za svoj denar dobite veliko.
Bencinski motorji
Nekoliko višja poraba goriva v primerjavi s konkurenco je običajno edina cena, ki jo je treba plačevati, ko govorimo o i30 z bencinskim motorjem. Gre za nekoliko starejše motorje, ki ob ustreznem rednem vzdrževanjem nimajo težav. Motorji so sicer med glasnejšimi, kar sploh ni težava, če vas to ne moti. Vsekakor pred nakupom preglejte sledi puščanja olja in če ima hladilni sistem dovolj hladilne tekočine.
Ponudbo rabljenih hyundaijev i30 si lahko ogledate na spletni platformi za prodajo in nakup rabljenih (in novih) avtomobilov DoberAvto.si, kjer so najbolj zanimivi avtomobili izpostavljeni tudi z značko OBETAVNO vozilo. Gre za avtomobile z znano zgodovino in realnimi kilometri in se avtomatsko prikaže pri vseh avtomobilih, pogoj je le, da je avto vsaj enkrat opravil tehnični pregled v Sloveniji.
Dizelski motorji
Pri dizlu bodite pozorni na delovanje, oziroma kako se motor zažene in teče, ko je hladen. Gre za starejšo tehnologijo, ki pa vseeno ni imuna na težave, ki pestijo večino današnjih dizelskih motorjev. Govorimo seveda o visokotlačnem sistemu vbrizga goriva in vseh komponent, ki so povezane z njim.
Priljubljen 1.6 litrski dizelski motor je opremljen s filtrom trdnih delcev (DPF), kar pomeni, da ima avto, ki je bil vožen na zelo kratkih razdaljah, lahko potencialno težave. Da se zagotovi regeneracija (izgorevanje ujetih saj), so potrebne pogoste vožnje po avtocesti, saj se ta proces sproži šele, ko je izpuh dovolj vroč. Če niste prepričani, preverite, kako je prejšnji lastnik uporabljal avto, saj bo zaradi številnih mestnih voženj filter zamašen, kar lahko povzroči drag račun za popravilo.
Da boste ob nakupu povsem mirni, pa lahko v najbližji AMZS center pripeljete avto na pregled pred nakupom, kjer vam neodvisni strokovnjaki pregledajo avto po točno določenem protokolu, ob koncu pa dobite tudi uradno poročilo, kjer je jasno razvidno dejansko stanje avtomobila. Tak pregled sicer traja skoraj dve uri in stane 100 evrov (AMZS člani imajo tu ugodnost – popust v višini 20 evrov in plačajo le 80 evrov), nanj pa se je potrebno tudi predhodno naročiti ali direktno na servisu ali pa na brezplačni info številki AMZS: 080 28 20.
Druge možne težave s filtrom DPF nastanejo, če je bil med regeneracijo izključen. Posledica je onesnaženje oljnega sistema z gorivom, zaradi česar nivo olja sčasoma postopoma narašča. To lahko povzroči poškodbe motorja, zato je vredno preveriti nivo olja ali dati avto na pregled, če niste prepričani o delovanju ali vzdrževanju.
Preverite tudi, če je že bil zamenjan dvomasni vztrajnik, ki spada v rubriko rednega vzdrževanja, če še ni bil zamenjan, pa predstavlja nekaj večji strošek. Bodite tudi pozorni, če se pri speljevanju čuti kakršnokoli tresenje. Če kupujete avto s samodejnim menjalnikom, preverite, kako deluje pri počasni vožnji in tudi med odločnim pospeševanjem. Vsakršno cukanje ali tresenje je znak, da bo treba avto zapeljati na servis, kar pa je lahko povezano z nekoliko zajetnejšim računom za popravilo.
Notranjost
Nekateri lastniki so se pritoževali nad škripanjem in ropotanjem v notranjosti, zato na testni vožnji zapeljite avto na slabšo cesto in poslušajte, če se pojavijo kakšni moteči črički. V notranjosti je tudi nekaj več trde plastike, ki morda kaže znake obrabe, zato dobro preglejte morebitne poškodbe. Preverite tudi, če sistem za dviganje in spuščanje stekel deluje tako kot mora.
Po rabljen avto na wwwDoberAvto.si
Spletna stran DoberAvto.si ponuja najbolj transparentno prodajo in nakup rabljenih avtomobilov. Pri vsaki oddaji oglasa je prvi in seveda obvezni korak vpis avtomobila z identifikacijsko številko, ki je kot nekakšen EMŠO vsakega avtomobila. Ker so vsi podatki o vozilih, ki so registrirani v Sloveniji, shranjeni v javno dostopni odprti bazi podatkov, iz katere spletna stran DoberAvto.si tudi črpa te informacije, je vsak oglas opremljen z zadnjim zabeleženim stanjem števca kilometrov.
Pri odločitvi vam bodo pomagale tudi oznake AMZS Obetavno, ki se oglasom dodaja avtomatsko, in značka AMZS Preverjeno, kjer gre za pregled avtomobila pred nakupom, ki je sicer možen v servisnih centrih AMZS. Gre za podroben, uro in pol trajajoč pregled, kjer vam strokovnjak pregleda avto na več kot 100 točkah in poda neodvisno poročilo o stanju avtomobila.