V petek zvečer sem se udeležil mednarodne predstavitve novega golfa, na kateri sem lahko sedel v novi volkswagen golf, ki k nam pripelje enkrat spomladi. Ta v primerjavi s predhodnikom prinaša precej novosti, predvsem na področju avtomatizirane vožnje in uporabniških vmesnikov.
Novi golf, ki spada že v osmo generacijo, odkar je leta 1974 na ceste zapeljal prvi golf, sicer prihaja razmeroma pozno, saj je njegov predhodnik, golf sedme generacije, na ceste zapeljal že leta 2012, torej je od tedaj minilo že sedem let, prehitel pa ga je tudi "električni golf" volkswagen ID.3. A prinaša precej novosti, ki upravičujejo čakanje nanj.
Kot je na predstavitvi povedal Volkswagnov glavni šef Herbert Diess, ki je prav na dan predstavitve novega golfa praznoval 61. rojstni dan, celotna avtomobilska industrija od novega golfa pričakuje, da bo še naprej postavljal merila v svojem avtomobilskem razredu. Te bo nova generacija Volkswagnove uspešnice sicer postavljala na področjih digitalnega mreženja, intuitivnega upravljanja in hibridnih tehnologij. Diessovo trditev je dopolnil tudi član upravnega odbora znamke Volkswagen Jürgen Stackmann, ki je povedal, da se prihodnost Volkswagna začenja z novim golfom.
Novega golfa v Wolfsburgu izdeluje 8.400 delavcev, ima več kot 2.700 posameznih delov, 962 sistemov žic in 1.340 metrov kablov. Kljub temu, da je precej bolj kompleksen izdelek od predhodnika, pri njegovi proizvodni prihranijo dobro uro, bolj učinkovita proizvodnja pa je tudi precej cenejša kot doslej.
Na predstavitvi je bil tudi "oblikovalski oče" golfa prve generacije 81-letni Giorgetto Giugiaro, ki je vtise o novem golfu strnil v izjavi: "Nekoč sem ustvaril privlačno mladenko, ki je vmes postala čudovita ženska." Njegov naslednik na golfu osme generacije, Volkswagnov glavni oblikovalec Klaus Bischoff, je k temu dodal, da je bil prenos ikonske oblike italijanskega oblikovalca v današnji čas zelo težka naloga.
Ta mu je precej dobro uspela, saj novi golf, čeprav vsaj na prvi pogled gre za razmeroma konservativno obdelavo predhodnika, od njega tudi nezmotljivo odstopa. Izstopa predvsem novi dvodimenzionalni Volkswagnov logo, ki v živo še bolj kot na fotografijah spominja na tistega, ki ga je Volkswagen imel v zgodnjem obdobju svojega obstoja in je bila zelo preprost.
Drugače bi lahko rekel za notranjost, s katero golf veliko bolj odstopa od predhodnika. Stikala na vratih bodo lastniki sedanjih golfov sicer takoj prepoznali, prav tako pa jim bo kljub nekaj več prostora zadaj (zaradi večje medosne razdalje) domače tudi sedenje na udobnih sedežih in zadnji klopi.
Tudi odlagalnih površin je dovolj, čeprav na prvi pogled nič več, kot v dosedanjem golfu, uporabnost pa je zagotovljena tudi prtljažniku z možnostjo dvojnega dna, ki ga priključno hibridna različica izgubi. Po drugi strani pa v roke zelo dobro sede nova ročica ročnega menjalnika, z obliko pa navduši majhna "by wire" izbirna ročica samodejnega menjalnika, s katero se bodo vozniki golfa za hip preselili v porsche 911.
Direktor znamke Volkswagen v Sloveniji Marko Škriba je na vprašanje, s kolikšnim deležem se bo v prodajo novega golfa zarezal električni volkswagen ID.3, povedal, da pričakujejo, da bo ID.3 v prvem letu zasedal 20-odstotni delež, golf pa 80-odstotnega, pozneje pa bi se s širitvijo elektrifikacije lahko razmerje spremenilo v korist ID.3. Novi golf v Slovenijo pripelje enkrat spomladi.
Armaturna plošča se je popolnoma uskladila z novejšimi modeli wolfsburške znamke in ponuja še precej več. Kot je povedal vodja znamke osebnih vozil Volkswagen Ralf Brandstätter, novi golf seveda ostaja še naprej golf, na katerem znamka sloni že zelo dolgo, a je tehnično povsem nov, s čimer tudi sledi izročilu, po katerem so golfi vedno demokratizirali tehnolgije in inovacije. Pri novem golfu sta to predvsem digitalizacija ter povezljivost. Diess je k temu dodal, da je novi golf "tablica na kolesih".
Novi golf je zato v vseh paketih opreme opremljen s serijsko prilagodljivo digitalno armaturno ploščo. izstopa pa predvsem upravljanje velikega osrednjega zaslona, ki je dotično, a na nekoliko drugačen način, kot smo to vajeni pri nekaterih drugih znamkah, ki se povsem zatekajo k zaslonu.
Tako kot Giugiaro se je tudi Diess nekoliko ozrl v preteklost in na prvega golfa: "Kar je bila tedaj naftna kriza, je danes podnebna kriza, konvencionalna industrija je vmes postala digitalna industrija, in golf je pravi avto za pravi čas – in to ga naredi pravega golfa."
Pri Volkswagnu so namreč upravljanje namenili za dotik občutljivim gumbom, ki nadomeščajo fizične gumbe in posredujejo tudi zelo občuten haptični vtis, tako da ni dvoma, da je avto sprejel vaš ukaz. Bolj zanimive so ploščice neposredno pod zaslonom, ki so tudi občutljive na dotik. Prepoznajo, če ste nanje pritisnili z enim ali dvema prstoma in temu prilagodijo razumevanje ukaza. Če se denimo stranskih območij dotaknete z dvema prstoma, boste vključili ali izključili gretje sedežev, če pa po njiju podrsate, boste prilagajali temperaturo klimatske naprave.
Drsanje lahko v tem primeru raztegnete tudi v osrednji del, ki sicer služi določanju glasnosti radia ali zumiranju zaslona navigacijske naprave. Če po osrednje delu podrsate z eni prstom, boste upravljali glasnost, z dvema postoma pa zumirali zaslon. Osebno mi je bil ta način všeč in sem se z njim takoj razumel, a po pogovoru s kolegi, je bilo jasno, da gre za nekaj, na kar se bodo različni vozniki zelo različno privajali.
V začetku sedemdesetih let je Volkswagen deloval s polnimi zmogljivostmi. Njihov najbolj priljubljeni izdelek hrošč se je bližal petindvajsetim letom, predsednik Heinz Nordhoff pa je izbor modelov razširil tudi na kombije, športne kupeje karmann-ghia in večje modele. A Nordhoff se je preveč zagrizeno držal načela, po katerem so bili zračno hlajeni bokserski motorji nameščeni v zadkih avtomobilov. Stvar bi se za Volkswagen verjetno iztekla katastrofalno, če rešitev po menjavi vodstva leta 1974 ne bi prišla v obliki golfa, ki zdaj prihaja že v osmi generaciji.
Zaslon seveda omogoča tudi neposredno vnašanje ukazov z dotiki in pri tem je zelo učinkovit in se bliskovito odziva. Pri Volkswagnu so dodobra izkoristili njegovo površino, saj ga lahko razdelimo v več področij ali pa uživamo v ličnih risbah, ki pospremijo določene zbirnike. Infozabavni vmesnik sicer dovoli tudi upravljanje s kretnjami, prav tako pa tudi glasovno upravljanje, s katerim lahko svojemu golfu ukažemo marsikaj. Govorni vmesni je za zdaj na voljo le v angleškem in nemškem jeziku, a kot je povedal Volkswagnov človek, ki nam je razlagal novosti, bi lahko sistem čez nekaj časa deloval tudi v drugih jezikih in prej ali slej bi to lahko bil tudi slovenski. Je pa zato mogoče slovenski jezik nastaviti za samo upravljanje sistemov.
Golf je kot prvi volkswagen lahko tudi neprestano povezan v omrežje Car2X, ki ga poveže z okoliško infrastrukturo in drugimi avtomobili v območju 800 metrov, s katerimi se "pogovarja" in voznika pravočasno opozarja na nevarnosti na poti.
V 45 letih je v osmih generacijah v različnih generacijah na ceste zapeljalo več kot 35 milijonov golfov. Se spomnite, drugo generacijo so izdelovali tudi "pri nas", v sarajevski tovarni TAS.
Sistem upravljanja je na predstavitvi torej pustil precej pozitivni vtis, a pravi vtis bomo lahko dobili šele med dejansko uporabo. To velja tudi za podvozje in pogonsko tehniko, ki so jo pri Volkswagnu povsem posodobili. Električnega golfa ni več, saj ga nadomešča že omenjeni volkswagen ID.3, zato pa ostaja priključno hibridni pogon, ki so se mu pridružili še 48-voltno hibridizirani motorji na notranje zgorevanje.
Nova je tudi možnost avtomatizirana vožnje druge stopnje, ki jo golf prevzema od večjega passata, ki ji je prilagojen tudi volanski obroč. Avtomatizirana vožnja druge stopnje od voznika namreč še vedno zahteva spremljanje okolice n držanje volana, kar so pri Volkswagnu dosegli tako, da volanski obroč prepoznava električno kapacitivnost voznikovih rok. Če volanski obroč spusti, se ta prevodnost prekine, avtomobil pa naredi vse za prekinitev vožnje. Zanimivo bo preskusiti, kako sistem dejansko deluje.
Glede na vso IT v avtu, se mi uporaba le tega zdi bolj nevarna od telefona ali vsaj prostoročnega telefoniranja.
29. marca 1974.je bil izdelan prvi serijski Golf,ne vem kje ste našli 61 let v članku??
Čudim se kdo še kupuje VW, ko so dokazano goljufi? BMW so plastična jajca, Mercedes živi samo še na stari …