Prvi test nove škode octavie!

Foto: MatijaJanežič
Foto: MatijaJanežič
Pred kratkim smo bili v živo priča razkritju novega VW golfa, v ponedeljek pa smo se v Pragi v živo prepričali tudi o adutih nove škode octavie in jo primerjali z golfom. To je prvi test, po tem ko smo pretipali materiale, pogledali v prtljažnik, pod pokrov motorja in preizkusili multimedijo.
Oglej si celoten članek

V ponedeljek zvečer je Škoda v stavbi narodne galerije v Pragi predstavila škodo octavio četrte generacije, ki k nam pripelje marca. V primerjavi s predhodnico prinaša precej novosti in postaja sodobnejši avtomobil ter daje vtis, da bi rada segla nekoliko više od sedanje generacije.

A če se spomnimo leta 2012, ko se je na cestah začela pojavljati sedaj že bivša octavia tretje generacije, je tudi tedaj Škodin ključni model veljal za avtomobil, ki je dvignil merila češke avtomobilske znamke. Čemu bi torej sedaj bilo drugače. Kot je na predstavitvi povedal Škodin glavni šef Bernhard Maier, ki letos tako kot škoda octavia praznuje šestdeseti rojstni dan, od nove octavie pričakuje, da bo še naprej tako uspešen model kot sedaj, ko samo njena prodaja pokriva kar eno štiridesetino češkega izvoza.

Foto: MatijaJanežič škoda, škoda octavia, škoda fabia, škoda scala, vw golf

Ž24 na premieri Takšna je nova škoda octavia in vse to ima!

Osmi avtomobil in novi začetek

Opozoril je tudi na ime octavia, ki izhaja iz latinskega izraza za številko osem "octo" in so ga octavii leta 1959 nadeli, ker je bila osmi Škodin model po drugi svetovni vojni. A kot je poudaril Maier, osmica, če jo postavite v vodoravni položaj, postane simbol za neskončnost in z njo pvezan optimizem. Osmi dan prejšnjega tedna je tudi ponedeljek, ki je tudi prvi dan novega tedna in kot takšen simbolizira nov začetek. Nova octavia je torej začetek novega obdobja za Škodo, ki bo prihodnje leto praznovala svojo 125-letnico. In nova škoda octavia bo v središču teh praznovanj.

Foto: MatijaJanežič škoda, škoda octavia, škoda fabia, škoda scala, vw golf

Predstavitev nove škode octavie je potekala v eni od stavb praške Narodne galerije, ki so jo v letih 1925-1928 v živahni četrti Holešovice zgradili kot zaprto sejmišče. V svojem času je bila največja stavba svoje vrste na svetu in še vedno velja za največjo funkcionalistično zgradbo v Pragi. V njej razstavljajo umetniška dela 19., 20. in 21. stoletja.

Škodin glavni oblikovalec Oliver Stefani je poudaril, da je octavia tudi v novi generaciji spet razred zase in zanj kot oblikovalca nekaj posebnega. Ker gre za ikono češke znamke, je bil pri njenem oblikovanju potreben zelo previden pristop. In to jim je po njegovem mnenju tudi uspelo.

Foto: MatijaJanežič škoda, škoda octavia, škoda fabia, škoda scala, vw golf

Diskretno nova oblikovna usmeritev

V novi octavii še vedno prepoznamo linije, ki jih je odhajajoči octaviii namenil Škodin bivši oblikovalec Josef Kaban, a se od njih na pogled najbolj očitno oddalji tako na sprednjem kot tudi zadnjem delu. Na sprednjem delu so se poslovili dvodelni žarometi, ki so se marsikomu zdeli sporni, bolj kot prejšnjo octavio pa bi v novi lahko prepoznal scalo, s katero je Škoda uvedla sedanjo oblikovno usmeritev. Predvsem velika maska daje vtis, da bi octavia rada segla nekoliko više od dosedanje, kar bo ob scali kot močni tekmici iz lastne hiše tudi morala storiti, prav tako pa ji k eleganci pripomorejo tudi linije zadka, za katere se predvsem pri limuzini zdi, kot da bi se hotele nadaljevati tudi v območje za avtomobilom. In to octavii daje pridih avtomobila, ki sega nekoliko nad svoj spodnji srednji avtomobilski razred.

Škoda je hotela z izborom kraja predstavitve poudariti svojo zavezanost podpori prestižnim kulturnim ustanovam v Češki republiki. Poleg Narodne galerije podpirajo še Češki filharmonični orkester in Narodno gledališče. Podpirajo tudi operni festival v Litomyšlu in največji mladinski filmski festival na svetu, ki poteka v Zlinu. Češki filharmoniki so sicer na predstavitvi škode octavie skupaj z mednarodno priznanim glasbenim triom Time for Three izvedli prav skladbo Opus Octavia, ki jo je za to priložnost napisal skladatelj Jesse Milliner.

Foto: MatijaJanežič škoda, škoda octavia, škoda fabia, škoda scala, vw golf

To velja tudi za notranjost, ki je bolj prostorna predvsem zadaj, kjer na prvi pogled kar preveč sega v območje, ki ga obvladuje večji superb. To denimo potrjujejo tudi sedeži, ki so postali bolj udobni in mehki kot prej, prav tako pa tudi voznikovo delovno okolje. To se na prvi pogled sicer zgleduje po scali, a zares le na prvi pogled, saj je v octavii na voljo precej več. V oči gotovo najprej pade nov volanski obroč, ki so mu namenili le dva kraka, a kljub temu ni izgubil trdnosti, ki jo od njega zahteva vožnja. Volanski obroč je dovolj debel in mehak, da tudi med dolgo vožnjo ne bo utrdil voznikovih dlani, gumbi in stikala na njem pa so na prvi pogled nekoliko zrasli, na prvi dotik pa ponujajo tudi občutek konsistentnosti, ko gre za sprejemanje voznikovih ukazov.

Prvi test Prvi test novega golfa!

Foto: MatijaJanežič škoda, škoda octavia, škoda fabia, škoda scala, vw golf

Primerjava z golfom

Octavia je nekaj novosti v potniški kabini prevzela tudi od novega golfa. Takšna je denimo majcena ročica za izbiranje voznih programov menjalnika DSG, ki tudi na sredinski konzoli octavie zavzame zelo malo prostora, prav tako pa je podobno zasnovan tudi infozabavni sistem z velikim zaslonom na armaturni plošči. Ta, tako kot v golfu, poleg "klasičnih" načinov vnašanja podatkov razpolaga tudi z drsno ploščo pod njim, a – takšen vtis sem vsaj dobil med zelo kratkim preskusom – v octavii ta deluje nekoliko drugače. Z njo lahko enoprstno urejamo le glasnost radia, dvoprstno pa zumiramo prikaz navigacijske naprave, klimatske naorave pa ne moremo. Vendar pa po drugi strani vnašanje ukazov olajša majhna polička, ki jo je octavia dobila po zgledu scale in kamiqa.

Foto: MatijaJanežič škoda, škoda octavia, škoda fabia, škoda scala, vw golf

Na predstavitev nove škode octavie je Škoda pripeljala tudi dva primerka predhodnice iz šestdesetih let prejšnjega stoletja. Tedaj je bila škoda octavia majhen družinski avtomobil. Leta 1959 so jo predstavili kot naslednico modela škoda 440/445, od katerega se ni močno razlikovala, tehnika pa je tako ali tako bolj ali manj izhajala iz popularja, ki je v tridesetih letih Škodo uveljavil kot proizvajalko solidnih majhnih avtomobilov. Limuzinske različice octavie so izdelovali do leta 1964, ko jih je nasledila škoda MB1000/1100 z motorjem v zadku. Leta 1961 so predstavili tudi kombijevsko različico, ki je v proizvodnji ostala do leta 1971 in vse do formana ostala zadnji Škodin karavan.

Kaj pa splošni vtis o materialih v notranjosti? Tu se morda še najbolj pozna, da se je octavia morala podrediti golfu, prav tako pa tudi superbu. V najbolje opremljenih različicah trda plastika sicer še vedno ostaja, a je v veliki meri nadomeščena z mehkejšimi in na otip prijetnimi tkaninami in imitacijami usnja, zato pa je v bolj osnovni različici, ki so jo tudi pokazali, večina oblog v notranjosti urejena v trdi črni plastiki. A verjetno to tistih, ki bodo osnovnejše octavie kupovali, niti ne bo motilo, saj splošnega dobrega vtisa v kabini ne pokvari.

Foto: MatijaJanežič škoda, škoda octavia, škoda fabia, škoda scala, vw golf

Dežnik ostaja

Podobno je tudi s prtljažnikom, ki je tako kot v sedanji octavii dovolj dobro zaščiten in ponuja tudi veliko praktičnih dodatkov, v njem pa najdete tudi kakšen spominček iz preteklosti. Takšna je denimo polica, ki pokriva prtljažnik. Na prvi pogled se zdi, kot da je enaka kot v prvi octavii nove dobe, ki je na ceste zapeljala leta 1996. Seveda pa se zadnja klop v prvi octavii ni zložila na poteg vzvoda v prtljažniku, prav tako v njem tudi ni bilo vzvoda za sprostitev vlečne kljuke.

Foto: MatijaJanežič škoda, škoda octavia, škoda fabia, škoda scala, vw golf

To pa je v glavnem tud vse kar lahko za zdaj povem o novi škodi octavii. Morda še to, da so ji namenili tudi precej praktičnih dodatkov, ki jih bodo njeni lastniki gotovo cenili. V teh deževnih novembrskih dneh bi voznik denimo gotovo cenil dejstvo, da se v octaviinih vratih še vedno skriva dežnik.

Foto: MatijaJanežič škoda, škoda octavia, škoda fabia, škoda scala, vw golf

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.