Golf je zagotovo evropska uspešnica, pa tudi slovenska. Ob predstavitvi osme generacije je sicer doživljal krizo, saj pri Volkswagnu predvsem na račun programske opreme ni teklo vse po maslu. Poporodne težave so več ali manj mimo, kar se pozna tudi v prodaji. Golf je bil marca spert kralj evropskih cest in najbolje prodajan avto v EU. To je praktično najbolje prodajan evropski avtomobil od leta 1983. Volkswagnovi inženirji imajo torej vedno težko delo, da kupcem dajo tisto, kar so navajeni – sloves se lahko hitro uniči. Vse le ni tako, kot smo bili vedno vajeni pri golfu.
Kar zadeva obliko, presenečenj ni. Lahko bi zapisali, da je postal tako univerzalen, da je že nekoliko oblikovalsko sterilen. A ostaja všečen, dinamično oblikovan. Na koncu imajo »vsake oči svojega malarja«. S passatom ga zatovovo ne boste zamenjali.
V sedmi generaciji je bila ena glavnih tekmic večja in prostornejša škoda octavia combi, z osmo pa bi se utegnile stvari spremeniti, saj je golf variant postal precej večji in pridobil precej uporabnosti. S tem bolj kot kdajkoli doslej nagovarja družine in voznike z dinamičnim slogom življenja, ki pa še vedno prisegajo na klasične karavane. V primerjavi s predhodnikom deluje predvsem bolj športen in nižji.
K temu je treba dodati še revolucionarno plat - vsaj v smislu notranjosti in tehnologije. Nove funkcije so zahtevale popolno spremembo notranje opreme in popolnoma novo informacijsko-zabavno tehnologijo, ki je bila zasnovana tako, da v celoti izkoristi internet, vsebuje pa skoraj milijon vrstic kode. Jasno je, da je to tehnološko dovršen avtomobil. Če smo se pri prvem testu golfa pritoževali nad številnimi napakami v programski opremi, ki so javljale napake, kot je odpoved zavor itd., so v slabem letu dni pri Volkswagnu odpravili začetne hibe. Med testom je polno digitalizirani variant deloval dobro. Kljub temu, da je zelo premišljeno sestavljen, pa bo za marsikoga, ki tehnično ni dovolj izobražen, dostop do funkcij v podmenijih zahteven. V golfu sem bil vedno navajen, da sem vse prepoznal v miže, zdaj sem ga testiral že tretjič in sem se še vedno lovil. Za lastnike bo bolje, saj si lahko do neke mere osnovno arhitekturo prilagodite svojim željam. Sicer pa je dotikanje ekranov in drsnikov učinkovito in deluje, kot mora delovati.
Bistvo tokratnega testa je karavanska oblika. Avtomobil je v notranjosti prostoren, v primerjavi s predhodnikom se je nekoliko povečal v dolžino, v primerjavi s kombilimuzino pa ima tudi nekoliko raztegnjeno medosno razdaljo, kar se mi zdi bistvenega pomena. Ko sem na zadnja sedeža, kjer sta priročni odprtini za isofix, v hipu vstavil otroška sedeža in vanj posadil otroka, je bilo prostora za njune nogice bistveno več kot pri kombilimuzini. Tudi potnika spredaj bosta težko v kakšnem konkurenčnem vozilu spredaj sedela bolj udobno kot v golfu.
Nekoliko razočara uporaba materialov. Ne, da elementi niso dobro izdelani sestavljeni in kakovostni, le plastike je za moj okus preveč, še posebej zato, ker je golf sinonim za preverjeno nemško kakovost.
Prednost golfa varianta je seveda njegova karavanska karoserijska zasnova. Do stebrička B je skoraj identičen kombilimuzinskemu golfu, od stebrička naprej pa se seveda razlikuje od njega predvsem z večjim prtljažnikom, ki meri 611 litrov. Odprtina za električno dvižnimi prtljažnimi vrati je velika, primerna za vstavljanje večjih predmetov, na primer otroških vozičkov ali večjih pasjih boksov. Tudi nalagalno dno je nizko.
Pod pokrovom se je vrtel že znani dvolitrski turbodizelski štirivaljnik v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Kljub na papirju skromni moči 85 kW (110 KM), je dizel odličen, prožen, varčen, karavan z njim povsem solidno pospeši. Verjetno bo prevladoval pri flotnih vozilih, a tudi, če ga izberete zasebno, vas ne bo razočaral. Navora je ob večji prostornini (pred tem je bil v golfu variant 1,6-litrski TDI motor) za konkretnih 50 Nm več, najbolj pa se to pozna ravno v območju med 1.600 in 2.500 vrtljaji, kjer »preživi največ časa«. To pomeni, da boste tudi na AC lahko hitro pospešili tja do 150 km/h, manj pa je zaradi tega dela s prestavno ročico. Ne razočara niti s porabo plinskega olja. Na relaciji smo namerili nekaj čez pet litrov, tudi pri dinamični vožnji boste težko porabili več kot sedem litrov dizelskega goriva na 100 kilometrov. Gre za tehnično dovršen dizelski agregat z dodatnim SCR sistem čiščenja z AdBlue. Kar prinese nekaj dodatnega stroška uporabe.
Kar zadeva vožnjo, Ima odlično podvozje, odlično smerno stabilnost, optimalno nastavljen ojačevalnik volana, hkrati pa je dovolj udoben in odlično filtrira neravnine. Ravno to je tisto, zaradi česar je golf izjemen, saj se lahko z golfom variant v vsestranskosti in voznih lastnosti z njim kosa le malo tekmecev.
Tudi oprema je nastavljena sorazmerno s ceno. Osnovna cena je 26.442 evrov, v to pa je vključen na primer prilagodljivi tempomat, samodejna klimatska naprava, digitalna armaturna plošča z diagonalo 10,25 palca, zagon brez ključa, LED luči spredaj in zadaj, razširjena povezljivost in parkirni senzorji spredaj in zadaj, zavidljiva varnostna oprema in tudi takšna malenkost, kot je raznobarvna ambientalna osvetlitev notranjosti.
Pod črto. Golf variant je praktičen avtomobil s prostorno notranjostjo, velikim prtljažnikom in dobrimi voznimi lastnostmi. Digitalno gledano je v primerjavi s predhodnikom radikalno drugačen, zato lahko dotikanje zaslonov marsikoga zmoti, celo razdraži. Toda, ko se sistema navadiš, je odličen.
Podatki o vozilu: (Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI, 85 kW, Style)
Motor: 1.968 cm3, turbo dizelski, 85 kW (115 KM)
Navor: 300 Nm med 1.600 in 2.500 vrt./min.
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.633 x 1.498 x 1.789, medosna razdalja 2.669
Prtljažnik (v litrih): 611/1.624
Poraba na testu: 5,6 litra/100 km (mešani cikel), izpust 120 g CO2/km
Zmogljivosti: 202 km/h, 10,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 26.442 evrov/ 28.818 (osnovni testni/testni z dodatki)
Plusi: Vozne lastnosti, prostornost na zadnji klopi, motor;
Minusi: Pretirano digitaliziran, preveč plastike v kabini;