PLUSI, MINUSI |
Plusi: prostornost, uporabnost, oblika, motor Minusi: pomanjkljiva varnost, zmogljivost gretja, uporabnost prtljažnika pri manjših kosih |
V avtomobil se vstopa visoko, tudi sedi se tako. Dvobarvna tkanina sedežev prijetno popestri notranjost, le svetel odtenek hitro potemni od umazanije. Sedeži so dovolj udobni tudi na daljši poti, naslonjalo za roko pa je preozko, da bi roka lahko zares počivala. Volan je nastavljiv samo po višini, povprečno zahtevnim vseeno ne bo pretežko najti položaja.
Nič kaj dostavno
Pogled na armaturko in osrednjo konzolo je razgiban, a čist, stikala pregledna, takisto
merilniki, le nekoliko preživeto delujejo. Zaradi narave vozila je kakšen kos trše plastike
pričakovan. Voznika povsod obkrožajo odlagalna mesta, zelo uporabna so tista nad glavo, pred
voznikom ali v dnu avtomobila. Preglednost iz avtomobila je dobra, zaradi mer pa smo vseeno
pogrešali parkirna pomagala, za katere je treba ne glede na opremo doplačati. V mrzlih jutrih nas
je predolgo hladne (dobesedno) pustila klimatsko-grelna naprava, ki je sicer dvoobmočna.
Občutek ni nič slabši zadaj, kamor se pride skozi stranska bočna vrata. Le prostora za kolena
utegne biti za višjerasle hitro premalo. Pa saj avtomobil niti ni namenjen prevažanju košarkaške
ekipe.
Uporaben prtljažnik
Prtljažnik ima trdo, trpežno dno. Čeprav je uporabno zaradi robustnosti, pa je treba še tako
majhen kos prtljage pritrditi, saj sicer spremljamo njeno sprehajanje z leve v desno in obratno v
vsakem ovinku.
Hvalimo lahko zlaganje deljive zadnje klopi, ki se preklopi v dveh potezah in že
v osnovi konkretnih 678 litrov zelo poveča. Zadnjo klop je mogoče dokaj enostavno tudi povsem
odstraniti. V tem primeru je prostora za okroglih 3000 litrov. Če še vedno želite več, potrebujete
kombi.
Najmočnejši izmed treh 1,6-litrskih dizlov se zdi za dobro tono in pol težko vozilo tudi najprimernejši. Je odziven, voljan tudi ob obremenjenem avtomobilu, povrh vsega pa še varčen. Šlo bi že z dobrimi petimi litri porabe, bolj realno je liter več. V pomoč mu je gladko pretikajoč menjalnik, ki pa ima žal le pet prestav, kar se sliši na avtocesti.
Tudi sicer zvočna izoliranost in piš vetra spomnita, da gre v osnovi za dostavnik. Lega na cesti je dokaj suverena, nekaj nagibanja seveda je, tudi zadnja prema z glasnimi prehodi prek grbin spomni na izvor.
Konkurenčen
Za najbolje motorizirani berlingo s srednjim paketom opreme je treba v banki dvigniti 17.640
evrov. Za to ceno pa ne boste dobili ESP ali stranskih varnostnih blazin. Če izvzamemo partnerskega
partnerja iz Peugeota, potem lahko ob bok berlingu postavimo predvsem renault kangooja. V
primerjavi z njim je berlingo nekoliko večji, tudi močnejši. Je pa primerljivi kangoo bolje
varnostno založen in za tisočaka cenejši. Oba pa sta z zadnjo prenovo konkretno zrasla in v
marsičem že kradeta zelje VW caddyju ali oplu combo touru.
Vsekakor se berlingo izkaže za zelo dober kompromis, če pogosto potrebujete veliko tovornega prostora, obenem pa želite naokoli povsem udobno prevažati tudi družinske člane. Če želite dati prednost potnikom, boste verjetno želeli drug tip avtomobila.