Avtomobilski trg se nam pogosto zdi nenasiten, avtomobilske znamke pa nesmrtne, vendar se je tudi najboljšim že zgodilo, da so izginile s trga. Tudi v Evropi je samo v tem tisočletju, torej v zadnjih dveh desetletjih, slovo vzelo več znamk, ki se kljub občasnim poskusom oživljanja verjetno ne bodo nikoli več vrnile.
Leta 2006 se je poslovil nekdanji ponos britanske avtomobilske industrije Rover, čez dobra tri leta mu je sledil švedski Saab, leto pozneje pa obema še zmagovalec prve zalivske vojne Hummer. Med v Evropi ugaslimi znamkami je tudi Daewoo, ki so ga na stari celini najprej preimenovali v Chevrolet, kmalu potem pa se je popolnoma umaknil iz Evrope, tako kot malce prej Daihatsu. Britanski Jaguar je sicer preživel in je danes pod indijskim vodstvom uspešna znamka, se je pa moral leta 2010 posloviti od hčerinske razkošne znamke Daimler. Razlogi za slovo so bili zelo različni.
Ugasli ponosi
Rover je bil – hkrati z vso britansko avtomobilsko industrijo - v težavah že preden ga je leta 1994 prevzel bavarski BMW in tudi temu ga do leta 2000, ko je nad njim dokončno obupal, kljub razmeroma solidnim poskusom oživitve, ni uspelo spraviti na uspešna pota. Tudi potem, ko ga je BMW prodal konzorciju Phoenix, so se težave nadaljevale, dokler podjetja nista kupila dva kitajska koncerna. Ime je kljub temu ostalo »na zahodu«, saj je BMW pravice do uporabe imena leta 2006 prodal Fordu.
Ponos švedske avtomobilske industrije Saab je imel leta 2002 še visokoleteče načrte, saj je razvijal nove limuzine in lastni športni terenec. Ko pa se je njegov tedanji lastnik General Motors sam znašel skoraj pred propadom, so se Američani znebili Saaba in ta se je znašel v likvidaciji. Iz nje ga je sicer poskušal rešiti Spyker , končno pa je njegove ostanke kupil proizvajalec električnih avtomobilov kitajskega porekla NEVS. Tudi ta do zdaj ni bil uspešen z načrti za obuditev Saaba kot električne znamke.
Okoljski zadržki in strategija
GM se je leta 2010 znebil tudi Hummerja, vendar pa je bila odločitev za ukinitev znamke grobih terencev bolj plod okoljskih zadržkov. Veliki težki terenci pač niso več ustrezali duhu časa. Tega ni mogel spremeniti niti leta 2005 predstavljeni manjši »baby hummer« H3. Tudi ta je bil namreč prevelik in preveč žejen, da bi se uveljavil na trgu.
Umik dveh azijskih znamk iz Evrope je bil bolj strateške narave. Daihatsu je prodajo svojih avtomobilov iz Evrope leta 2013 umaknil zaradi vse slabših prodajnih številk, zaradi katerih se je osredotočil predvsem na Japonsko. Daewoo, ki ga je GM leta 2005 v Evropi preimenoval v Chevrolet, pa so leta 2014 iz Evrope umaknili, da ne bi hodil v zelje bratskemu Oplu, ki ga je GM le malo pozneje, leta 2017, prodal skupini PSA oziroma današnji skupini Stellantis.
Da propad ni bil omejen zgolj na velikoserijske znamke, dokazuje prestižna manufaktura razkošnih športnih avtomobilov Wiesmann iz nemškega mesteca Dülmen. Nekdaj uspešno podjetje se je leta 2013 znašlo v rdečih številkah, leta 2014 pa je ustavilo proizvodnjo. Vendar pa vsaj v tem primeru ne za vedno. Novi lastnik namreč pripravlja več novih modelov, ki naj bi z letošnjim letom po večkratnih poskusih končno privedli do obuditve znamke.
Samo bedaki se sekirajo..a imate kaj od tega?
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
zakaj bi se ukvarjal s tem koretam, ki jih ne znajo delat, bolš da prodajajo orožje, ki ga prav tako …