O teh tematikah premišljujejo, se med seboj pogovarjajo, ter so se pripravljeni o njih pogovarjati tudi z odraslimi.
V ta namen je v šolskem letu 2014/15 v okviru AMZS Centra varne vožnje na Vranskem potekal projekt z naslovom »Moj pogled na prometno varnost: izziv za srednješolce«. V projektu je sodelovalo 62 dijakov in 15 mentorjev s šestih slovenskih srednjih šol. Zmagali sta ekipi dijakov s Šolskega centra Celje in Centra za izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje Kamnik.
Dijaki so v okviru celoletnega projektnega dela izvajali različne aktivnosti: opravljali so intervjuje z mladimi in s starejšimi vozniki, poklicnimi vozniki, zbirali so različne podatke in materiale o obnašanju udeležencev v prometu, snemali so kratke filme, imeli srečanja z inštruktorji varne vožnje, si pridobili izkušnje na poligonu ter odkrito diskutirali o odprtih vprašanjih prometne varnosti.
Odrasli se pravil ne držijo, mladi jih posnemajo
Izkazalo se je, da dijaki poznajo prometna pravila, vendar jih nekateri namenoma kršijo: zaradi adrenalina ali pa zato, da bi se dokazovali pred vrstniki. Pravila v prometu se jim zdijo
smiselna, vendar opazujejo, da se jih odrasli mnogokrat ne držijo - in v tem primeru se jim zdi govorjenje teh istih odraslih o prometni varnosti neprepričljivo in ga imajo za “nakladanje“.
Podatki, ki so jih zbrali tekom projekta, kažejo, da so dijaki kritični do obnašanja odraslih in se sprašujejo, zakaj bi se morali vseh pravil držati, če se jih tudi drugi udeleženci v prometu
ne držijo.
Med temi prekrški izpostavljajo prekoračitve hitrosti (npr. 60 namesto 50 km/h v naselju), parkiranje avtomobila na pločniku, telefoniranje, alkohol ali vožnjo več kot treh potnikov na zadnjih sedežih. Odgovori dijakov po eni strani kažejo na previsoko toleranco do prekrškov, po drugi strani pa predvsem zrcalijo njihove izkušnje iz sveta odraslih voznikov in kažejo tudi na vozniško kulturo.