Head-up prikazovalniki so se izkazali za rešitev, ki občutno pripomore k varnosti v prometu, posledično pa se skozi leta veča tudi ponudba tovrstnih sistemov.
Head-up prikazovalniki močno izboljšujejo varnost v prometu, saj vozniku za odčitavanje vitalnih podatkov o delovanju vozila ni treba odmakniti pogleda s cestišča.
Te danes najdemo že v modelih nižjega cenovnega razreda, čeprav redkeje kot v višjih razredih. Širi pa se tudi ponudba sistemov za poznejšo vgradnjo.
Vsako leto razred nižje
Čeprav so bili še pred leti head-up prikazovalniki rezervirani za dražja vozila in znamke, jih v svoje modele vgrajuje že kar nekaj cenovno zelo različnih znamk, kot so Toyota, BMW, Volvo, Lexus, Peugeot, Citroën in drugi.
Od sto do 500 evrov
Na trgu je (predvsem prek spleta) mogoče kupiti že številne sisteme za naknadno vgradnjo v vozilo katerekoli znamke. Ponudba je zelo raznolika, enako velja za kompleksnost prikazovanja podatkov in cene. Te se gibljejo nekje med sto in 500 evri, pri čemer dražji sistemi vsebujejo tudi navigacijsko napravo in bluetooth vmesnik za telefoniranje.
Nabor informacij, ki jih sistemi ponujajo, se skozi čas povečuje. Po ocenah inštitucij za varnost v prometu pa se ta hitro bliža optimalni ravni. Čezmerno širjenje informacij bi učinek izboljšave varnosti v prometu izničilo in imelo negativen učinek. Toyota in BMW danes ponujata največ, saj njuni sistemi vsebujejo informacije o navigaciji, radarskem tempomatu in podobnem.
Določeni proizvajalci mobilnikov pa ponujajo tudi zelo uporabno aplikacijo; primer takšne je HUD 3D za modela iPhone 3G in 3GS, ki za tri evre omogoča preprost prikaz podatkov na steklo. Sistem smo preizkusili in moramo pohvaliti njegovo delovanje ter bogat nabor prikazovanih informacij. Za namestitev potrebujete le držalo, ki stane okoli 20 evrov, nekoliko slabši je le prikaz pri močnejši dnevni in sončni svetlobi.
Pri nakupu velja biti pozoren tudi na samo pritrditev na armaturno ploščo ali vetrobransko steklo. Izberite tak sistem, ki ne zahteva vrtanja.
Ne preveč informacij
Sistemi delujejo prek GPS-signala, in sicer tako, da GPS-lokator v avtu vseskozi pošilja koordinate (sistem triangulacije) o položaju satelitom v dosegu, ki potem glede na premike na mapi določajo hitrost vozila. Sistem deluje podobno kot pri navigacijskih napravah, ki omogočajo izračun hitrosti. Delovanje smo večkrat preverili in povedati je treba, da so sistemi – vsaj tovarniško vgrajeni – zanesljivi, pri pozneje vgrajenih sistemih pa na kakovost branja hitrosti v veliki meri vpliva kakovost GPS-signala.
Varnejši tudi pogled nazaj
Popolna novost na trgu je tako imenovani wing display, kjer gre za sistem prikazovanja podatkov na vzvratnem ogledalu, le da so ti prirejeni. Sistem se osredotoča na nadzorovanje vožnje znotraj voznega pasu in voznika, če nenadejano zapusti svoj pas, na to tudi opozori.
Podobne sisteme sicer že poznamo, le da so ti vezani zgolj na zvočno opozarjanje ali takšno s pomočjo svetlobnega signala. Koliko bodo stali in kdaj bodo sistemi prešli v serijsko izdelavo, nam ni uspelo izvedeti, možno, da še letos.
Kot pravijo strokovnjaki, je možnost nesreče z izsiljevanjem pri sistemu za zaznavo vozila v mrtvem kotu manjša za 70 odstotkov.