Pisali smo o storitvi podjetja Autopoint, ki je za potrebe slovenskega trga razvilo lastno spletno platformo za prodajo rabljenih vozil v živo preko dražbe. Sprva so prodajali večinoma vozila, ki so bila v voznih parkih različnih podjetij, tudi lizinških hiš, zdaj pa so ponudbo razširili tudi na prodajo rabljenih vozil fizičnih lastnikov.
Zakaj? Od začetka prodaje rabljenih vozil preko spletne dražbe smo prodali že več kot 1000 avtomobilov. V tem času se na nas niso obrnila le podjetja, ampak vse pogosteje dobimo tudi povpraševanja s strani fizičnih oseb, da bi na dražbah prodali njihovo vozilo,« pravi direktor Autopointa in ustanovitelj Gašper Picelj. Nanje se najbolj pogosto obrnejo predvsem fizične osebe, ki nimajo časa ali pa se ne želijo dogovarjati za oglede in pogajati s potencialnimi kupci, pa tudi tiste, ki niso zadovoljne s predlagano odkupno ceno za njihovo vozilo. Nekaj takih vozil so do zdaj že prodali, v prihodnje pa bo to postala stalnica.
»Strankam, ki želijo prodati svoje vozilo in se ne želijo ukvarjati s prodajo in urejanjem dokumentacije, oziroma strankam, ki niso zadovoljne s ponudbo, ki so jo dobile po sistemu staro za novo, želimo ponuditi celostno storitev prodaje vozila preko naše spletna platforme," dodaja Picelj.
To v praksi pomeni, da stranka pripelje očiščeno vozilo, pri Autopointu vozilo poslikajo in umestijo v dražbo. Pred tem se s stranko dogovorijo za želeno ceno. Če je vozilo na dražbi prodano za želeno ceno, za stranko uredijo celotno dokumentacijo in ji plačajo vrednost, kot je bila dosežena na dražbi. »Naše dražbe potekajo v živo, stranka pa lahko spremlja potek dražbe. Vse skupaj se odvije v enem tednu, se pravi od trenutka, ko stranka pripelje vozilo, do prodaje vozila.«
Pri tem stranki ni treba oglaševati vozila, se pogajati za ceno s potencialnimi kupci, opravljati testnih voženj, prav tako pa tudi nima nobene odgovornosti do kupca. Picelj pravi, da lahko po dosedanjih izkušnjah trdijo, da za vozilo dosežejo višjo ceno, kot so ponudbe staro za novo in: »nemalokrat tudi višje, kot, če bi stranka prodajala sama.« Trditev utemeljuje z veliko bazo dražiteljev, več kot 1.500, iz Slovenije, Hrvaške, Srbije, Bosne ... »Pokazalo se je, da imajo določena vozila v drugih državah višjo ceno, kot jo lahko dosežemo samo s prodajo v Sloveniji.«
Soustanovitelj Autopointa, sicer trgovec z novimi vozili iz Izole Andrej Jereb pravi, da se stranke večinoma pri nakupu novega avtomobila, ne želijo ukvarjati s prodajo starega. V takšnih primerih se vozilo oceni in odkupi po sistemu ”staro za novo”. Če prihaja do razhajanja med cenitvijo in pričakovanji strank, se uporabijo alternativni načini. »Prodaja preko spletne dražbe se je izkazala za odlično rešitev, saj je dosežena prodajna cena velikokrat celo presegla pričakovanja strank, sploh pri starejših vozilih. Na ta način se doseže skupno zadovoljstvo stranke in trgovca, ki je prodal novo vozilo.«
Picelj še pravi, da se rabljeno vozilo na dražbi nikoli ne proda za nižjo ceno, kot jo kot minimalno določi prodajalec, bodisi podjetje, ali fizična oseba tega vozila. »Ko prodajalec pripelje vozilo, skupaj oblikujemo minimalno prodajno ceno. Če je ta dosežena ali presežena, je prodajalec dolžan prodati vozilo. V kolikor ni dosežena, mi prodajalcu javimo najvišjo ponudbo in se lahko naknadno odloči ali vozilo proda ali ne. Rad bi poudaril, da prodajalec z našo storitvijo nima nobenih stroškov v primeru, da vozilo ni prodano.«
Pri Autopointu prodajalcu pomagajo tudi oblikovati ceno vozila. To naredijo na podlagi stanja vozila, servisne zgodovine, oglaševanih cen podobnih vozil ter vrednotenja Eurotaxa.
Pred časom, ko smo na zurnal24.si spremljali dražbo vozil lizing hiše je bila končna vrednost vozil dejansko višja od ocenjene, a vseeno malenkost nižja od oglaševanih cen na popularnih spletnih oglasih za rabljena vozila. Prav zato nas je zanimalo, ali bodo cene vozil, ki jih bodo prodajali fizični lastniki večje od cen vozil, ki jih prodaja podjetje in velikokrat prodaja več vozil v paketu, zato so se jih pripravljeni znebiti iz voznega parka tudi po nekaj nižji ceni.
»Mislim, da ne. Ceno vozila določa stanje vozila in zgodovina vozila. Se pravi, ali je vozilo redno servisirano in ima znano celotno servisno zgodovino, ima kakšne poškodbe oziroma kakšne druge napake. Mi vsa vozila temeljito pregledamo, preden jih umestimo v dražbo. Vozila želimo predstaviti na najbolj transparenten način. S tem zagotovimo prodajalcu najvišjo možno ceno, kupcu pa transparenten nakup. Reklamacij imamo izredno malo, manj kot 1%,« zaključuje Picelj.
Prvi mesec sem od tega preprostega spletnega gospodinjskega dela prejel 26391. To delo je na spletu in je delno ali …