Azer Šarić iz KMAG, distributerja ter pooblaščenega prodajalca vozil znamke Kia, rast prodaje vozil v Sloveniji pripisuje lovljenju nižjih cen kupcev zaradi dviga DDV: "Stranke so v precej velikem številu pohitele z nakupom do 1. julija, tudi tiste, ki so avto nameravale kupiti nekoliko kasneje. Nekaj teh vozil se je poznalo tudi v julijskih podatkih zaradi določenih zamikov med prodajo vozila in registracijo le-tega."
"Prodajni saloni prazni"
Šarić ob tem ocenjuje, da je delež začasnih registracij približno četrtinski. Pri Toyoti Slovenia prikimavajo, da je nekaj strank svoja vozila prevzelo julija, zaradi višjega DDV pa kupilo že junija, a ob tem ocenjujejo, da gre rast prodaje v prvi vrsti pripisati vse višjemu deležu začasnih registracij, ki je po njihovo vsaj 30 odstoten. Še več, v salonih je bilo julija popolno zatišje. Realne rasti v primerjavi s predhodnimi leti po njihovem mnenju ni. Glede na gospodarske razmere v Sloveniji in padca trga na splošno v EU, pa bi bilo presenetljivo, če bi samo v Sloveniji realni trg rasel, še pravijo pri Toyoti Slovenia.
Temu pritrjuje statistika o prvih registracijah, ki so objavljeni na spletnih straneh Ministrstvu za infrastrukturo, in iz katerih je razvidno, da je bilo v zadnjih dveh dneh meseca julija pri nas registriranih 1626 osebnih vozil, ali tretjina vseh registracij v mesecu juliju.
Trg upadel za pet odstotkov
Borut Gazvoda, direktor Opla za slovenski trg meni, da so uradni statistični podatki o registracijah novih vozil v prvi polovici leta 2013 pravzaprav kar spodbudni, saj izkazujejo da je trg bil podobno velik kot v prvi polovici lanskega leta. Po občutno slabšem prvem kvartalu je bil drugi kvartal leta 2013 za 10 odstotkov, pravijo, k temu pa je po njihovem zanesljivo pripomogel napovedani dvig DDV-. Pri ocenjevanju prodajnih številk se ne morejo izogniti dejstvu, da kar občuten del vozil, ki so registrirana v Sloveniji v resnici ne ostane tukaj ampak so še nova in nerabljena izvožena. Po njihovih podatkih, se je delež izvoženih vozil v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta še povečal in zdaj dosega že blizu petine vseh registracij. Iz tega je moč sklepati, da je realni trg glede na leto poprej kljub vsemu upadel za slabih 5 odstotkov.
Pri Porsche Slovenija rast trga pripisuje enodnevnim registracijam: "Letos jih je resnično veliko. Ko odštejemo "kozmetične" registracije ugotovimo, da se trg v resnici ne povečuje, ampak krči. Po naši oceni je tega letos preko 20 odstotkov, samo julija jih je bilo več kot 30 odstotkov."
Prodaja dejansko nekaterim res raste, večini pa pada. Se mi pa zdi, da predstavlja v teh časih edino svetlo izjemo …
Za fiktivne posle verjetno še niste slišali? Vse se da, samo dejstvo je, da folk nima več denarja za nakup …
aha...statistika...dajte slovenčki, da ne bo sosed pred vami...verjamte bedakom statistom!!