Če so proizvajalci avtomobilov upali, da se po krizi koronavirusa, pomanjkanju polprevodnikov in čipov ne bi moglo zgoditi nič hujšega, je prišla vojna v Ukrajini.
To je še dodatno zapletlo proizvodnjo čipov, saj je Ukrajina eden največjih dobaviteljev neona, potrebnega za njihovo proizvodnjo, pa tudi kabelskih snopov, ki so močno vplivali na zastoje v proizvodnji vozil in s tem slabšo dobavljivostjo vozil do kupcev in posledično statistike prodaje novih vozil. Če k temu dodamo še pomanjkanje surovin, ki jih je avtomobilski industriji zagotavljala Rusija, v prvi vrsti potrebnih za proizvodnjo baterij ali katalizatorjev, pa tudi pomanjkanje pnevmatik, je recept za katastrofo popoln. Vse to je ustavilo montažne trakove avtomobilov in seveda poslabšalo dostopnost novih avtomobilov za potrošnike. Rezultat je tragičen, saj je trg v državah EU medletno padel za 20,5 %. Marca letos je bilo prodanih le 844.187 novih avtomobilov, lani pa 1.062.511.
Situacija ni dosti boljša, tudi če pogledamo celotno prvo četrtletje, ko januarja in februarja na prodajo še ni vplivala vojna v Ukrajini. Kljub temu je prišlo do zmanjšanja prodaje novih vozil za 12,3 %. V EU je bilo registriranih 2.245.000 vozil, kar je 12,3 % manj kot v enakem obdobju lani. Vsi ključni trgi so v rdečih številkah. Čeprav je v Nemčiji prodaja novih vozil manjša le za 4,6 %, pa je v Francija ta odstotek velik, in sicer 17,3. V Italiji so zabeležili padec v višini 24,4 odstotka, v Španiji za 11,6, na Poljskem za 13,3. %. Če primerjamo isto obdobje s predkoronskim letom 2019, je upad prodaje avtomobilov v EU večji od 30 %. Kriza je dosegla skoraj vse avtomobilske proizvajalce.
Dacia je zmagovalka krize
To velja tudi za Volkswagen, ki je kljub 19,4-odstotnemu padcu prodaje obdržal prvo mesto na lestvici blagovnih znamk. Na drugem mestu je bila Toyota, ki je ohranila prodajo na skoraj prvotni ravni, saj ima stabilnejše dobave čipov. Peugeot je tretji s 26-odstotnim padcem.
Medletne rezultate je uspelo izboljšati Kii, ki je del skupine Hyundai, in tudi Hyundaiju. Hyundai je prodajo povečal za 8,6 %. Zmagovalec krize je romunska Dacia, ki je del skupine Renault in je po številu prodaje novih vozil v Evropi na 12. mestu, a z veliko rastjo prodaje v višini 15,2%! Dacia je prehitela nekdanje velikane – Fiat, Citroën, Opel, Seat, Volvo in Nissan. Land Rover, Alfa Romeo in Jaguar so znamke z več kot 20-odstotnim padcem prodaje. Prodaja je pri Jaguarju padla celo za kar 37 %. Smeji se tudi vodilnim v Porscheju, kjer so tudi prodali več avtomobilov. Prodajo so presegli celo za 15,6 %. Medletno rast sta zabeležili tudi Honda (+ 24 %) in DS (+ 15,8 %), a sta po prodaji šele na 26. in 27. mestu.
Slabi obeti za kupce vozil
Ne pričakujmo boljših časov. Analitik pri podjetju EY Peter Fuss je opozoril, da se bodo težave z dobavno verigo nadaljevale. »Vsaj do novembra letos se stanje ne bo izboljšalo,« je dejal. Poudaril je tudi, da zamenjava dobaviteljev iz Rusije in Ukrajine zahteva čas. »Za kupce novih avtomobilov to pomeni, da bo razpoložljivost ostala omejena, dobavni roki bodo izjemno dolgi, cene pa bodo še naraščale, tudi na trgu rabljenih avtomobilov,« je dejal Fuss. Napovedal je, da bi lahko letos prodaja novih avtomobilov v EU padla za približno deset odstotkov. "Veliko je znakov, da bo trg novih avtomobilov v EU leta 2022 padel na najnižjo raven vseh časov," je dodal.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
Bomo rabljene vozili dosti dlje in vzdrževali ,mehaniki bodo cveteli s poslom,potem bodo novi padle cena ker jih nihče ne …
zmagovalec je Dacia. kaj to pove.. da ljudstvo nima denarja. saj se najdejo neki tipi, ki so nategnili corona sistem …