Meseca julija letos je bilo po podatkih Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije prvič registriranih 3776 novih osebnih vozil. To je 20 vozil manj kot julija lani. Avtomobilski trg torej stagnira, pa čeprav zaradi dolgih čakalnih vrst na nova vozila prodajalci številnim dostavljajo nova vozila, ki so jih naročili že pred več meseci. Statistika razkriva, da so v debelem minusu predvsem manjša vozila, ki jih proizvajalci vozil modelsko opuščajo, še vedno pa so najbolj popularni kompaktni križanci in športni terenci.
EV: Prilezli smo do sedmih odstotkov
Meseca julija je bilo registriranih tudi dobri 10 odstotkov več elektrificiranih vozil, vendar pa so v statistiko zajeti tudi hibridi in mehki hibridi, ki jih ne priklapljamo na elektriko in imajo vgrajen motor z notranjim zgorevanjem in majhno baterijo. 100-odstotno električnih vozil je bilo v mesecu juliju prvič registriranih 276, daleč največ je bilo tesel Y (82), sledita volkswagen ID.4 (25) in škoda enyaq (24). Skupaj je bilo v prvih sedmih mesecih leta registriranih 2440 100-odstotno električnih vozila, kar predstavlja zgolj sedem odstotkov vseh novih registracij osebnih avtomobilov v Sloveniji. To je sicer nekaj več kot v lanskem letu 2022, ko je bil delež 5 odstotkov.
S tem Slovenija močno zaostaja za številkami v Nemčiji in Avstriji na primer. Učinke zadnjega ukrepa povečanih subvencij, 6.500 evrov za vozila do 35 tisočakov, bomo lahko videli v prihodnjem mesecu. Tudi v prvih sedmih mesecih je vlečni konj Tesla z model Y, ki jih je bilo registriranih kar 614, to pa električni SUV uvršča na 6. mesto po številu registracij vseh modelov v letu 2023. Najbolje prodajano vozilo v Sloveniji med januarjem in julijem je škoda octavia (1081), sledijo renault clio (1018), renault captur (781), volkswagen T-roc (649) in toyota yaris cross (649).
Lahkih gospodarskih vozil je bilo prvič registriranih 531 oz. 18,5 odstotka več kot julija lani. Vodilne znamke so bile Volkswagen, Renault in Ford, najbolje prodajana modela pa Volkswagnov caddy in Fordov transit custom. Število prvih registracij je v sedmih mesecih sicer medletno upadlo za 2,7 odstotka na 4416 LGV vozil.
Ves ta zeleni bulšit je eno samo sprenevedanje, kako živeti naprej po starem. Ne gre! Potrebno bo radikalno spremeniti naš …
Pri ročnem orodju se je že zgodil, pri avtih pa po vsej verjetnosti nikoli!
Eni smo se "družinsko" odločili za EV, čeprav je predrago. Veliko se jih ni oz. si EVja celo ne more …