Prva vožnja. Prius+ je prvi sedemsedežni pravi hibrid v Evropi in prvi enoprostorec z manj kot 100 grami emisij CO2 na prevoženi kilometer. V Sloveniji bo za okoli 31.000 evrov naprodaj septembra.
Novost. Toyota vodilno vlogo na področju hibridnih vozil dokazuje s širitvijo prodajne palete. Po treh generacijah priusa, aurisu in yarisu je četrti v vrsti prius+, ki v treh vrstah ponuja sedem sedežev. To je prvi Toyotin hibrid z litij-ionsko baterijo. Še letos bodo ponudili prius plug-in, ki bo omogočal polnjenje akumulatorske vtičnice prek običajne električne vtičnice.
Veliko napredne tehnike
Pri priusu+ so modernizirali ikonično obliko izvirnega modela. Namenjen je tistim, ki potrebujejo več prostora, a ne na račun bistveno višje porabe goriva. V primerjavi s standardnim priusom je prius+ daljši za 13,5 centimetra, medosna razdalja pa za osem centimetrov. Prtljažnik s podrto tretjo vrsto meri 784 litrov, kar 46 odstotkov več kot pri priusu, nikoli pa manj kot 232 litrov. Tudi takrat uporabnost povečuje dvojno dno.
Foto: Gregor Prebil
Prius+
Sedeži v drugi vrsti so ločeni in vzdolžno pomični, zato je vstopanje v tretjo vrsto, ki je za krajše razdalje primerna tudi za odrasle, preprosto. Pri nas bodo na voljo tri stopnje opreme. Osnovna (luna), bo za začetnih 31 tisoč evrov ponudila LED-dnevne luči, tempomat ter pametni ključ. Oprema sol bo avto podražila za okoli dva tisočaka; vključeni bodo prikazovalnik head-up, panoramska streha in vzvratna kamera. Najbolje opremljeni model (executive) bo imel za okoli 37 tisoč evrov sistem za samodejno parkiranje, prilagodljivi tempomat, sistem za varnost pred trkom, LED-glavne žaromete in multimedijski sistem toyota touch pro s sedempalčnim zaslonom na dotik, ki podpira navigacijo, glasovne ukaze in brskanje po spletu.
Pogonski sklop
Za pogon skrbita 1,8-litrski bencinski štirivaljnik s 73 kilovati (99 KM) in sinhroni elektromotor s trajnim magnetom s 60 kilovati (82 KM). Izpustov je 96 g/km, porabe pa 4,1 l/100 km. Toyota je prius+ namenila kompakten blok litij-ionski akumulator, ki je nameščen med prednja sedeža; tako ni bilo treba okrniti prtljažnega prostora. Pri Toyoti vseeno pravijo, da se nikelj-metalnim hibridnim baterijam, ki so vgrajene v druge modele, v prihodnje ne bodo odpovedali. Še posebej zato, ker je njihova cena še vedno veliko bolj ugodna. Litij-ionska baterija v prius+ je za osem kilogramov lažja od tiste v standardnem priusu, a kljub temu ponuja enako moč - 27 kilovatov in napetost 201,6 volta. Hkrati je zato, ker ima le 56 celic (priusova jih ima 112) tudi bistveno kompaktnejša. Med njene slabosti štejemo omejeno količino, saj je Toyotin dobavitelj sposoben na leto proizvesti le 60.000 enot.
Foto: Gregor Prebil
Prius+
Vozniku so poleg standardnega načina normal na voljo trije režimi vožnje: ekonomičen Eco, Power, ki ponuja večjo odzivnost stopalke za plin, in EV, ki do 50 kilometrov na uro dva kilometra omogoča vožnjo na elektriko. Na testu smo uporabljali večinoma način normal, v naseljih pa smo večino poti vozili na elektriko. Povprečno tovarniško porabo, 4,1 litra, smo presegli za 0,8 litra. Na prvem preizkusu je prepričala solidna lega v ovinkih, manj pa brezstopenjski menjalnik CVT, ki pri pospeševanju (to je ena od slabših strani vozila) postane (pre)hrupen.
Z novimi modeli prepričali tudi Evropo
Foto: Gregor Prebil
Prius+
Če je veljalo, da so hibridi usoeh želi v domovini in Združenih državah Amerike, naj bi novi modeli – Toyota jih bo skupaj z Lexusom do leta 2015 imela deset – prepričali tudi evropske voznike. Direktor produktnih komunikacij evropske Toyote Fabio Capano pravi, da bo Toyota v enem letu prodala dodatnih milijon hibridov. Pred kratkim so se Japonci pohvalili s štirimi milijoni prodanih hibridov po vsem svetu. Na evropskih cestah naj bi do konca leta vozilo pol milijona njihovih hibridnih vozil.
V Sloveniji uvoznik načrtuje do konca leta prodati 20 modelov prius+.