Volkswagen golf ima v zavesti Slovencev posebno mesto. Posebno mesto ima tudi v sami avtoindustriji, saj se po njem in njegovi vsestranskosti zgledujejo vsi tekmeci ter ga skušajo preseči. Že vrsto let gre za najbolj prodajan avto v Evropi, prvo mesto drži tudi v številnih evropskih državah, v Sloveniji je tik pod vrhom.
Po Sloveniji jih vozi skoraj 70 tisoč, vsak 20. avto je golf. Malenkost več je v Sloveniji le renaultov cliov.
Domači uvoznik je te dni objavil cene za novega golfa osme generacije.
Kaj morate vedeti oziroma kaj je v tem trenutku razvidno s cenika:
Pogon
Takoj na začetku bodo v Sloveniji ponudili pet različic motorjev in tri pakete opreme. 1,5 TSI bencinski motor je na razpolago s 96 kW (130 KM) ali 110 kW (150 KM). Šibkejši ima le ročni menjalnik, medtem ko je močnejši na voljo tudi v različici mehkega hibrida, ki pomaga zmanjšati porabo in ima sedemstopenjski DSG menjalnik. Kasneje pride še povsem osnovna različica 1,0 motorja z 81 kW (110 KM).
Dizel je le 2,0-litrski TDI. Šibkejša izpeljanka ima 85 kW (115 KM) in ročni menjalnik, močnejša 110 kW (150 KM) pa sedemstopenjski DSG. Oba imata uradne emisije CO2 pod 100 grami, kar je za okoli desetino manj od bencinarjev.
Štirikolesnega pogona v tem trenutku ni na voljo, kot še tudi ne priključnega hibrida. Obljubljene so tudi športnejše različice GTI in R. S sedanjo generacijo pa se je za vedno poslovila trivratna različica. Karavan še pride.
Oprema
Leta smo bili navajeni, da se glavne opreme pri Volkswagnu imenujejo "trendline," "comfortline" in "highline." Novi golf se poslavlja od te prakse kot tudi od možnosti vsestranskega kombiniranja oprem in motorjev. Vstopna oprema se imenuje enostavno "golf", namenjena pa je le 1,0 TSI motorju. Kot je razvidno s cenika, tak avto v serijski opremi ne bo imel aluminijastih platišč, elektronske klime ali parkirnih senzorjev. Njegov delež v prodaji bo verjetno razmeroma zelo majhen.
Druga stopnja opreme "Life" je edina možnost pri 85-kilovatnemu dizlu in ena od dveh možnosti pri 96-kilovatnem bencinarju. Ima že serijska alu platišča, parkirne senzorje spredaj in zadaj ter triobmočno elektronsko klimo, pa tudi LED kratke žaromete, osvetlitev okolice z logotipom in osvetljene kljuke, radarski tempomat, ambientalno osvetljavo, asistenco za držanje smeri ... Za ta tip opreme je za razliko od vstopne opreme na razpolago skoraj celoten seznam doplačil.
Najbogatejša oprema na začetku bo "Style": polni LED glavni žarometi, avtomatski preklop med dolgim in kratkim snopom, ergonomični voznikov sedež, serijski 10-palčni sredinski zaslon, brezžični Car Play, Car Play/Android Auto, boljše ozvočenje, DAB+, sistem za prepoznavo znakov ... Ta oprema je rezervirana za vse 1,5 TSI motorje in za močnejšega dizla.
Med doplačili je še kup možnosti: vzvratna kamera, podvozje za slabše ceste, športno podvozje, dinamično uravnavanje podvozja, rezervno kolo, matrični žarometi, HUD zaslon, električna vlečna kljuka, induktivno polnjenje telefona ...
S trenutnega cenika ni povsem razvidno, kaj vse bo v slovenski deželni opremi od asistenčnih sistemov vključeno že serijsko in ali bodo vse tehnologije, ki jih je obljubljal na premieri, na voljo v Sloveniji že na začetku prodaje.
Cene po ceniku
Glede na podatke uvoznika je torej začetna cena dosegljivega novega golfa 8 najmanj 22.558 evrov (1,5 TSI, 96 kW, life).
Zgolj za primerjavo, ko so na slovenskem trgu leta 2012 lansirali dosedanjo sedmo generacijo, je bila njegova vstopna cena 15.833 evrov (1,2 TSI, 77 kW, pet vrat) oziroma 17.694 evrov (1,6 TDI 77 kW, 5 vrat).
Kaj v tem hipu dobite na cenikih konkurence za manj kot 22.500 evrov, kolikor najmanj stane golf:
Opel astra 1,2 turbo bencinar 107 kW, elegance (22.260 €) ali 1,5, dizel, 77 kW (22.000 €)
Ford focus 1,5 bencinar, 110 kW, trend edition business (21.900 €) ali 1,5 dizel 88 kW, trend edition business (22.200 €)
Hyundai i30 1,4 bencinar 103 kW (140 KM), impression (21.490 €) ali 1,6 dizel 100 kW, premium (21.490 €)
Kia ceed 1,3 bencin 103 kW EX fresh (21.490 €)
Toyota corolla 1,2 bencin 85 kW sol (21.050 €) ali hibrid 90 kW (21.600 €).
Mazda3 2,0 bencin 90 kW (21.690 €)
Renault megane 1,5 bencin 103 kW BOSE (21.790 €) ali 1,5 dizel 85 kW BOSE (22.090 €)
Honda civic 1,0 bencin 93 kW elegance (20.790) ali 1,5 bencin 134 kW sport (22.490 €)
Škoda scala 1,5 bencinar 110 kW, DSG, style (22.294 €) ali 1,6 TDI dizel, DSG, ambition (21.297 €)
Primerjava s cenikom odhajajočega golfa (začetek prodaje 2012) kaže, da je ob primerljivi motorizaciji in opremi novi model dražji za okoli tisoč evrov. Primerjava je seveda le približna, saj nova generacija prinaša več sprememb, ki smo jih podrobno opisali že, ko smo se na Žurnal24 lahko na premieri prvič usedli v golfa: več serijske opreme in asistenčnih sistemov, večja notranja prostornost, serijska digitalizirana armaturna plošča in "haptični" gumbi, "by wire" sistem prestavljanja pri avtomatskem menjalniku, možnost Car2X povezljivosti z infrastrukturo in drugimi avti ... Golf kar nekaj sistemov uvaja kot prvi v razredu.
Uradno bo osmi golf v salone slovenskih prodajalcev zavil že v nekaj tednih.
dezurni@zurnal24.si
Snežinko, Strupeni baker?! TEŠ stalno deluje, filtri, šoštanj manj onesnažen kot drugi kraji, ni več degredirano območje, daljinsko ogrevanje tudi …
Snežinko. Zmanjkuje argumentov in smo jezni, še kar zavajaš. Ti pa res sanjaš, litij se proizvaja v dnevnih kopih, npr. …
Nabijem n k... VW in golfa. Nikoli več VW. 4 so bili dovolj - preveč.