Primerjava. Tri majhne športne kombilimuzine so skoraj sočasno zapeljale na naše ceste.
Če sta se fiesta ST in clio RS pri nas v preteklosti že popolnoma uveljavila, pa mora peugeot 208 GTi to nalogo še opraviti. To ne bo preprosto, saj so ga napovedali kot naslednika legendarnega 205 GTi, ki je bil zaradi odličnih voznih karakteristik pred dvema desetletjema podlaga za razvoj športnih peugeotov.
Agresiven videz se prodaja
Proizvajalci danes športnikov ne izdelujejo le po željah dirkačev, ampak predvsem tistih, ki jih bodo vozili vsak dan. Recept za uspeh je tudi agresiven videz. Clio izstopa najbolj. Dve štirikotni izpušni cevi, difuzor in podaljšani spojler na zadku, ki zagotavlja več podtlaka pri višjih hitrostih, spredaj pa agresivni cliov videz z LED-lučmi. Če to ni dovolj, mimoidoče zmrazi rohnenje in pihanje iz izpušne cevi. Nekoliko manj glasna in agresivna, a še vedno zelo športna je fiesta ST z dvojno izpušno cevjo na zadku, poudarjenimi pragovi in športnim spojlerjem, medtem ko je peugeot z obilico kroma šminker, na športne gene pa opozarjajo le rdeče zavorne čeljusti in oznake GTi.
Najbolj dirkaško se sedi v Recarovih sedežih v fiesti, v cliu po novem bolj stavijo na udobje, opore pa žal ne zapolnijo v popolnosti prostora med voznikom in sedežem, pri peugeotu pa v usnje oblečeni športni sedeži ponujajo največ udobja, a najmanj oprijema v hitrih ovinkih, tudi sedi se previsoko. Cliu civilno uporabnost veča dodaten par vrat; fiesta in 208 GTi imata le tri.
Pri cliu tudi telemetrija
Zmoti podobnost s klasičnimi modeli, saj le clio vozniku med vožnjo prikazuje podatke – od trenutne moči, navora, pospeškov do časa zaviranja. Posebnost je RS-prikazovalnik, ki je na voljo v kombinaciji s 400 evrov vrednim sistemom R-link, z naborom dirkališč, na katerih lahko voznik meri svoj rezultat, podatke o vožnji pa si z USB-ključkom prenese na domači računalnik, na katerem analiza svojo vožnjo. Fiesta in 208 GTi ponujata le možnost izklopa sistema ESC, vsi pa znotraj na športnost opozarjajo s športnimi elementi, predvsem rdečimi šivi na volanu, prestavni ročici sedežih, povsod je veliko logotipov z oznakami 208 GTi, RS ali ST. 208 GTi ima edini veliko prozorno streho, ki je olepšana s športnimi nalepkami.
Fiesta najšportnejša
Vsi trije imajo pogon na prednji par koles in 1,6-litrski turbobencinski štirivaljni motor, ki pri fiesti zmore 134 kilovatov moči, pri 208 GTi in cliu RS pa 147 kilovatov.
Fiesti se pomanjkanje kilovatov pozna pri pospeševanju na ravnini, kjer je na testu zaostala za francoskima tekmecema, a voznik izgubljeni čas nadoknadi z natančnim ročnim šeststopenjskim menjalnikom, še bolj pa kraljuje v ovinkih, hitrih in zavitih. Ford ima najneposrednejši volan in najbolje učvrščeno podvozje, zato je tudi na navadnih cestah najbolje vodljiv, a hkrati najmanj udoben.
Clio najhitreje z mesta
Če je prejšnji clio RS veljal za merilo športnosti, pa so novinca v prid uporabnosti nekoliko “omehčali”, zato poskakovanja po neravninah niso več nadležna, kljub najdaljši medosni razdalji pa ostaja med ovinki zabaven. Novost je samodejni šeststopenjski (EDC) menjalnik z dvojno sklopko, ki v nižjih prestavah in ob obračanju vozila deluje prepočasno, je pa občutek prestavljanja z obvolanskimi naperkami najbolj dirkaški. Edini premore funkcijo launch control. Sistem samodejno krmili speljevanje na zaprti stezi, pametna elektronika pa poskrbi za najhitrejši možen start. Deluje siloma enostavno. Funkcijo voznik aktivira s pritiskom zavorne stopalke in hkratnem potegu obeh prestavnih lopatic ob volanu. Ko voznik v še mirujočem avtu do konca pohodi stopalko za plin, se število vrtljajev motorja poveča na 2.500 na minuto. V načinu "Sport": Ob spustu zavorne stopalke sistem poskrbi za optimalno pospeševanje, za nadzor oprijema pogonskih koles pa skrbi ASR.
GTi mehak, a stabilen
Kljub zelo udobnemu podvozju GTi dirkaški talent kaže s stabilnostjo v hitrih ovinkih, a za te ni namenjen premajhen volan, ki je narejen za vijuganje v mestih in ne na stezi. Tudi razvlečeni hodi menjalnika so bolj odmerjeni v prid uporabi na avtocesti in ne začetnemu pospešku, čeprav je ročno prestavljanje dobro in natančno, motor pa zmogljiv.
Podatki o vozilu: (ford fiesta ST)
Motor: 1.597 cm3, bencinski, turbo
Najvišja moč: 134 kW (182 KM) pri 5.700 vrtljajih/minuto
Navor: 290 Nm med 1.600 in 2.000 vrtljaji/minuto
Poraba na testu: 8,8 litra/100 km (mešani cikel), izpust 138 g CO2/km
Zmogljivosti: 220 km/h, 6,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 3.969 x 1.764 x 1.468 , medosna razdalja 2.489
Cena: 22.440 evrov (osnovni)/22.410 evrov (testni)
Podatki o vozilu: (renault clio RS 200 EDC)
Motor: 1.618 cm3, bencinski, turbo
Najvišja moč: 147 kW (200 KM) pri 6.000 vrtljajih/minuto
Navor: 240 Nm pri 1.750 vrtljajih/minuto
Poraba na testu: 9,4 litra/100 km (mešani cikel), izpust 144 g CO2/km
Zmogljivosti: 225 km/h, 6,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.063 x 1.732 x 1.448 , medosna razdalja 2.589
Cena: 22.290 evrov (osnovni)/24.790 evrov (testni)
Podatki o vozilu: (peugeot 208 GTi)
Motor: 1.618 cm3, bencinski, turbo
Najvišja moč: 147 kW (200 KM) pri 6.800 vrtljajih/minuto
Navor: 278 Nm pri 1.700 vrtljajih/minuto
Poraba na testu: 9,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 139 g CO2/km
Zmogljivosti: 230 km/h, 6,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 3.962 x 2.004 x 1.460 , medosna razdalja 2.538
Cena: 20.490 evrov (osnovni)/22.960 evrov (testni)
TopGear pravi, da je Fiesta najboljša - zaradi tega: "ima najneposrednejši volan in najbolje učvrščeno podvozje". To je tudi meni …
Zanimivo, na nemškem primerjalnem testu med peugeotom in cliom pa je zmagal peugeot.