PRIMA test: Tako malo goriva porabijo veliki športni terenci

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev
V okviru velikega slovenskega PRIMA primerjalnega testa smo primerljivo zmogljivim šestim športnim terencem z dizelskimi motorji, eden je imel kombinacijo elektromotorja in bencinskega motorja, opremljenimi s samodejnimi menjalnikim na testnem krogu merili porabo goriva. To so rezultati.
Oglej si celoten članek

Alfa Romeo stelvio, Audi Q5, BMW X3, Lexus NX, Mercedes-Benz GLC in Volvo XC60. To je bilo šest kandidatov, ki smo jih tokrat v osmih novimarskih avtomobilskih redakcijah, ki se podrobno ukvarjamo z avtomobilsko tematiko v Sloveniji, primerjali med seboj. 

Pri PRIMA testu poleg spletne strani zurnal24.si sodelujejo še Dnevnik, Volan, Siol.net, Finance, Avtomobilizem.com, Komotar minuta in Avto Fokus. Rezultat je najbolj verodostojen primerjalni avtomobilski test v Sloveniji.

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev

Eden od kriterijev ocenjevanja je bila tudi poraba goriva. Vse naštete avtomobile, zbrane za primerjalni test, so poganjali dizelski agregati z močjo med 140 kilovatov (190 KM) in 154 kilovatov (204 KM), le lexus je konkuriral s primerljivo močnim hibridnim pogonom, saj dizla sploh ne nudi. Lexus med vsemi zbranimi edini ni ponujal klasičnega štirikolesnega pogona (NX ima še drugi elektromotor, ki skrbi za pogon zadnjih koles in s tem ustvarja učinek štirikolesnega pogona), ki je ob samodejnem menjalniku klasika med premium SUV vozili.

Prima C-suv Peugeot 3008 zmagovalec primerjalnega testa križancev

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev

Testni krog je bil, če sklepamo po navigaciji, dolg 111 kilometrov. Najprej smo zapeljali na magistralno cesto (23 kilometrov, hitrost največ 80 kilometrov na uro), sledila je dinamična vožnja prav tako po magistralni cesti (28 kilometrov, hitrost največ 110 kilometrov na uro). Tretji odsek je potekal na avtocesti (38 kilometrov, hitrost največ 135 kilometrov na uro), testni krog pa smo sklenili z mestno vožnjo (22 kilometrov). Vsem šestim SUV smo, če so imeli to možnost, nastavili vozni profil na normal in prižgali sistem start&stop.

Test smo z vsemi vozili opravili hkrati, zato razlik v pogojih ni bilo. Zunanja temperatura je bila od trinajst do petnajst stopinj Celzija, ceste so bile mokre in zunaj je rahlo deževalo. Vsi avtomobili so imeli letne pnevmatike.

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev

Kdo je porabil najmanj, kdo največ?

V primerjavi s preostalimi velikimi primerjalnimi testi Prima so bile razlike v povprečni porabi med modeli tokrat manjše. Najbolj varčna v vseh režimih vožnje je bila alfa romeo stelvio (6,7 litra), ki je porabila za 1,3 litra goriva manj kot najbolj potraten lexus NX s hibridnim pogonom. A ob pregledu vseh podatkov je razvidno, da je bil v mestu ravno zaradi svojega pogona lexus za več kot pol litra bolj varčen kot alfa romeo.

Avto Primerjali smo 6 priljubljenih premium SUV vozil. To je zmagovalec.

Na avtocesti je bil najbolj varčen audi Q5 (6,8 litra), na dinamičnem delu trase je bila zopet najvarčnejša alfa romeo in v varčnem ciklu je najmanj porabil BMW X3. Po 111 prevoženih kilometrih je manj kot sedem litrov porabila le alfa romeo, medtem ko so štirje porabili med sedmimi in osmimi litri. Edini, ki je porabil osem litrov, je bil lexus.

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev

Presenetljiv je pogled na povprečno porabo v umirjenem ciklu, kjer so prav SUV srednjega razreda porabili od pet do šest litrov. Glede na velikost avtomobilov, štirikolesni pogon in neaerodinamično obliko je to odličen rezultat.

Avto Poiskali smo najpametnejši slovenski SUV

Rezultati:

Skupna poraba (l/100 km)
Alfa Romeo stelvio 6,7

Audi Q5 7,0
Volvo XC60 7,3
Mercedes-Benz GLC 7,6
BMW X3 7,9
Lexus NX 8,0

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev

Varčna vožnja (l/100 km)
BMW X3 5,20

Alfa Romeo stelvio 5,30
Volvo XC60 5,30
Mercedes-Benz GLC 5,60
Audi Q5 5,80
Lexus NX 6,0

Dinamična vožnja (l/100 km)
Alfa Romeo stelvio 7,15

Audi Q5 7,65
Mercedes-Benz GLC 8,19
Volvo XC60 8,82
BMW X3 10,28
Lexus NX 10,44

Prima test PRIMA test: Je najboljši Quattro, xDrive ali 4Matic?

Avtocesta (l/100 km)
Audi Q5 6,80

Volvo XC60 6,97
Alfa Romeo stelvio 7,00
BMW X3 7,77
Mercedes-Benz GLC 7,93
Lexus NX 8,40

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev

Mestna vožnja (l/100 km)
Lexus NX 6,43

Alfa Romeo stelvio 7,09
Audi Q5 7,78
BMW X3 7,90
Volvo XC60 8,09
Mercedes-Benz GLC 8,40

Foto: PRIMA PRIMA primerjalni test premium športnih terencev

Tehnični podatki

  Alfa Romeo Audi BMW Lexus Mercedes Volvo
  Stelvio 2.2 Diesel 16V 210 AT8 Q4 super Q5 2.0 TDI Quattro Sport X3 xDrive20d M Sport NX 300h AWD F Sport Premium GLC 250 d 4MATIC D4 A AWD Momentum
             
Dimenzije in mase            
Dolžina (mm) 4.687 4.663 4.708 4.640 4.656 4.688
Širina (mm) 1.903 1.893 1.891 1.845 1.890 1.902
Višina (mm) 1.671 1.659 1.676 1.645 1.644 1.658
Medosna razdalja (mm) 2.818 2.819 2.964 2.660 1.873 2.865
Pnevmatike 235/55 R19 235/55 R19 245/50 R19 235/55 R18 255/45 R20 235/55 R19
Rezervoar za gorivo (l) 58 65 60 56 66 60
Prostornina prtljažnika (l) 525/ne najdem! 550-610/1550 550/1600 475/1520 550/1600 505/1432
Masa vozila (kg) 1.734 1.845 1.825 1.860 1.855 1.870
Nosilnost (kg) 596 595 660 460 545 595
             
Pogonski sklop            
Tip turbodizelski turbodizelski turbodizelski bencinski + električni + električni turbodizelski turbodizelski
Prostornina (ccm) 2.143 1.968 1.995 2.494 2.143 1.969
Moč (kW/KM pri vrt/min) 154/209 pri 3750 140/190 pri 3800-4200 140/190 pri 4000 114/155 pri 5700 + 105/143 + 50/68 (145/197 pri 5.700)* 150/204 pri 3800 140/190 pri 4250
Navor (Nm pri vrt/min) 470 pri 1750 400 pri 1750-3000 400 pri 1750-2500 210 pri 4200-4400 + 270 + 139 500 pri 1600-1800 400 pri 1750-2500
Menjalnik samodejni, 8-stopenjski samodejni, 7-stopenjski samodejni, 8-stopenjski samodejni, brezstopenjski samodejni, 9-stopenjski samodejni, 8-stopenjski
        *skupna moč sistema    
Zmogljivosti            
Največja hitrost (km/h) 215 218 213 180 222 205
Pospešek 0-100 km/h (s) 6,6 7,9 8,0 9,2 7,6 8,4
Poraba goriva po ECE (l/100 km) 5,5/4,4/4,8 5,3/4,7/4,9 5,4/4,8/5,0 5,4/5,2/5,3 6,9/5,4/6,1 6,4/5,2/5,6
Izpust CO2 (g) 127 129 132 123 161 148
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 09:33 15. December 2018.

    Pozabili ste na primerjavo cen. Veliki večini kupcev je cena bolj pomembna od Navora (Nm pri vrt/min), ki ste ga …

  • 09:20 15. December 2018.

    In kdo v realnem svetu vozi te velike krave tako, kot ste jih vi? Verjetno jih ima veliko porabo vsaj …

  • 08:20 15. December 2018.

    Pa ne, da ste primerjali dizle?! A ni to največje zlo na svetu? Skoraj je že bogokletno imeti dizla.... a …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.