Prodajne statistike v kategoriji športnih terencev iz leta v leto dosegajo rekordne številke. Že zdaj ima skoraj vsak proizvajalec vozil v svoji modelni paleti že dva, če ne celo treh križancev oziroma športnih terencev. Popularnost SUV vozil se je zelo odrazila na razvoju klasičnih enoprostorcev, ki so v večini svoje mesto odstopili prav križancem.
Kupce velikih družinskih vozil s petimi sedeži in ogromnim prtljažnikom ali pa sedmimi in več sedeži, so proizvajalci vozil preusmerili na trg lahkih gospodarskih vozil – danes potovalnim kombijem pravijo velikoprostorci. Nekateri, na primer skupina PSA, ki jo sestavljajo Peugeot, Citroën in Opel pa velik potencial vidijo tudi v neki vmesni različici – pravijo jim „prostočasna vozila,“ oziroma vozila za družine z velikimi potrebami, tudi s psom, ki veliko časa preživijo aktivno, v naravi.
Trije karakterji
Letos so predstavili trojček modelov, peugeot rifter, citroën berlingo in opel combo. Na avtomobilskem salonu v Ženevi smo ugotavljali, kakšne so prednosti teh vozil in kako jih ločiti med seboj. Vsa tri imajo enako osnovo, a so zaradi dizajna in posebnosti, ki jih vsaka znamka prinaša, med seboj tudi karakterno precej različni.
Zakaj rifter in ne več partner, smo povprašali Williama Fosseja, ki je pri Peugeotu projektni strokovnjak za novo vozilo. „Novo ime smo izbrali predvsem zato, ker smo zavzeli nov pristop. To je zdaj precej drugačno vozilo, kot je bil partner. Ne le oblikovno, kjer se zdaj ne navezuje na Citroënovega brata in predstavlja lastno identiteto Peugeota. To je zdaj bolj „outdoor“ vozilo, torej vozilo, ki nam ponuja vse za kakovostno preživljanje časa v naravi, ležernost, prostočasost. Gre za nov pristop v tem razredu“.
4.000 litrski prtljažnik
Peugeot je v primerjavi z nekdanjim modelom rifterja postavil na povsem novo modularno platformo EMP2, na kateri nastajajo tudi modeli, kot so peugeot 3008 in 5008. To jim je omogočilo, da so v rifterja vgradili napredne tehnologije, ki jih najdemo tudi v omenjenih športnih terencih, hkrati pa so še izboljšali prilagodljivost. "To je bila ena od ključnih stvari, ki so jih želeli narediti. V rifterju je tako kot v ostalih najnovejših vozilih i-cockpit, torej ureditev potovalne kabine z majhnim volanom, velikim zaslonom … Hkrati je zdaj na voljo tudi s sedmimi sedeži, ponujamo pa dve dolžinski različici, in sicer standardna (4,40 m) in podaljšana (4,75 m).“
Veliko kupcev namreč išče avto, ki ponuja udobje in tehnologije, ki jih vidimo v najnovejših vozilih na trgu, enako velja za motorje, menjalnike, hkrati pa avto, ki je čim bolj modularen in prostoren. Pri standardni različici je prtljažnik v primerjavi s partnerjem večji za 100 litrov in meri 775 litrov, v primeru podrtja sedežev pa je možno prtljažni prostor povečati do 4.000 litrov.
"Izboljšali smo tudi praktičnost, predvsem tu mislim na odlagalne površine in predale. 186 litrov je odlagalnih površin. Nov je prostor za odlaganje pod streho nad osrednjo konzolo. Veliko večji je predal pred sopotnikom,“ razlaga produktni strokovnjak in dodaja, da je bil velik preskok v primerjavi s partnerjem narejen tudi na področju voznih lastnostih. "Avto je bolj udoben in bolje vodljiv. Zaradi novih nastavitev je vožnja bolj enostavna. Naj povem bolj nazorna, občutek je kot v osebnih avtomobilih,“ pravi Fosse.
i-cockpit bo adut
Največja posebnost rifterja v primerjavi s combom in berlingom je kot zapisano i-cockpit z majhnim volanom, 19 asistenčnimi sistemi in 8-palčnim zaslonom na dotik, druga stvar, ki ga razlikuje od bratov pa je sam dizajn in bolj premium občutek. "Zaznavamo veliko kupcev, ki želijo več. Želijo si nadstandardno vozilo, ki se z vsebino in dizajnom uvršča med bolj prestižne. Tu je razlika z berlingom in combom. Rifter je prestižni član trojčka,“ še pravi sogovornik, ki meni, da enoprostorci zaradi svoje uporabnosti ne bodo izumrli: „Od leta 2014 naprej se je prodaja vozil, ki jih imenujejo "prostočasna," saj jih ljudje veliko uporabljajo za svoje prostočasne dejavnosti, povečala za 10 odstotkov. Rast beležimo prav vsako leto.“
Še ena od prednosti rifterja je, da je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom ... A le kot predelava.
Generalni direktor P Automobil Import / C Automobil Import, ki zastopa znamki Citroën in Peugeot Jožko Tomšič pravi, da je rifter z i-cockpitom postaja konkurent 3008 in 5008. Zaradi materialov, tehnologij, motorjev in oblike je povsem drugačno vozilo kot je bil partner. Hkrati pa po mnenju Tomšiča prinaša dovolj posebnosti, da ga bodo kupci ločevali od citroën berlinga. "Berlingo in rifter bosta imela drugačno opremo in tudi cenovno bosta drugače pozicionirana. Zelo jih bomo ločili,“ zagotavlja Tomšič, ki je poudaril, kako zelo navezani so Slovenci na tovrstna vozila in zakaj je na trgu prostor tako za športne terence, kot vozila tipa rifter: "Na trgu je v Sloveniji prostor za oba. Po navadi je tako, da avtomobili, kot je bil partner, ostanejo v družini. Rabljenega partnerja praktično ni mogoče dobiti.“
g. Tomšič očitno nima pojma o avtomobilskem trgu, ko izjavi, da Peugeotovih Partnerjev praktično ni ali jih je težko dobiti …
Tale njihov cockpit si lahko nekam vtaknejo. Peugeoti so s tem za voznika postali utesnjeni kot vojaško letalo. Če mislijo, …
Ma pižo je in še grd povrh vsega