Prihaja kitajski zmaj

Foto: BYD
Foto: BYD
Kitajske avtomobilske znamke s svojimi električnimi avtomobili v zahodni Evropi osvajajo vse večje tržne deleže. Z letom 2023 bodo še močnejši, saj prihajata velikana BYD in Great Wall.
Oglej si celoten članek

Statistike kažejo, da so kitajske avtomobilske znamke na zahodnoevropskem avtomobilskem trgu lani dosegle rekordni 6,2-odstotni tržni delež v prodaji novih električnih avtomobilov.

Napoved Bomo kmalu tudi v Sloveniji bolj množično prešli na kitajska vozila?

V zadnjem četrtletju 2022 so Kitajci dosegli celo 7,7-odstotni delež, s čimer so se uvrstili pred japonske in korejske proizvajalce električnih avtomobilov. To je še toliko večji dosežek, če upoštevamo, da še leta 2018 kitajskih električnih avtomobilov v Evropi sploh še ni bilo mogoče kupiti, leta 2020 pa so dosegli še manj kot štiri odstotke trga.

Foto: WEY WEY cofee 01

Zdaj so torej v Evropi veliko bolj prisotni, še bolj prisotni pa bodo od letošnjega leta naprej, saj v Evropo prihajata kitajska težkokategornika BYD in Great Wall. To je v svoji študiji o razvoju elektromobilnosti v Evropi razložil Matthias Schmidt, analitik panoge pri agenciji Schmidt Automotive Research.

Test aiwaysa U5 Gledali so vanj in se praskali

Prvi avtomobili znamk BYD in Great Wall so v Evropo sicer prišli že konec lanskega leta. BYD je namreč prve primerke kompaktnega križanca atto 3 dobavil švedskim kupcem, v Nemčiji pa je bilo registriranih 1.276 avtomobilov te znamke. Večina teh je bila sicer del večjega nakupa družbe za najem avtomobilov Sixt.

Foto: Žurnal24 Aiways U6

Pomembno vlogo v Evropi bo imel tudi Great Wall. Poleti je namreč trgovska skupina Emil Frey Group postala generalna uvoznica njegovih znamk Ora in Wey za evropske države. Emil Frey bo tako svojo široko razvejano trgovsko mrežo izkoristil tudi za prodajo kitajskih avtomobilov. Temu se bosta z razširjeno prodajo svojih električnih avtomobilov pridružila še Nio in Aiways.

Trojna novost Ceno treh novih MG križancev pri nas bo težko spregledati

Pri Schmidt Automotive sicer ugotavljajo, da je številka ena med prodajalci električnih avtomobilov na zahodnoevropskem trgu še vedno Volkswagnova skupina, ki je lani dosegala 22,3-odstotni delež. Na drugem mestu je Tesla Motors s 14,9-odstotnim deležem, ki pa je le malce nad tretjeuvrščeno skupino Stellantis, ki si je lani odrezala 14,5-odstotni delež zahodnoevropske elektromobilnostne pogače. Z 10,7-odstotnim deležem je bila na četrtem mestu naveza Renault-Nissan.

Foto: Nio nio ET5

Rastoča prisotnost kitajskih električnih avtomobilov na evropskem trgu ni presenetljiva, če na stvar pogledamo z globalnega zornega kota. Kitajske znamke in uvozniki električnih avtomobilov so namreč v zadnjih dveh letih le na Kitajskem za petkrat povečali prodajo električnih vozil. To pomeni, da so še leta 2020 na Kitajskem prodali 1,3 milijona električnih avtomobilov, lansko leto pa so jih že 6,8 milijona.

Avto Kitajski Nio končno razkril cene svojih avtomobilov v Evropi

V zahodni Evropi (Evropski Uniji, Združenem kraljestvu, Norveški in Švici) so lani prodali le 1,58 milijona električnih vozil. Čeprav je to v primerjavi z letom 2021 pomenilo 29-odstotno rast, je bila ta veliko manjša kot na Kitajskem.

Foto: Žurna24 MG

Tudi pri nas MG4 z inovativno baterijo nad Volkswagnov ID.3

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.