Prihaja BMW iX

Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX Foto: BMW BMW iX
BMW je dobro leto pred prihodom na trg predstavil svoj novi in nestrpno pričakovani električni avtomobil, ki se bo preprosto imenoval BMW iX.
Oglej si celoten članek

Pri BMW-ju pravijo, da bo BMW iX, ki je trenutno sicer še v razvojni fazi, prvi model, ki bo zasnovan na novi modularni platformi za električna vozila, osredotoča pa se na novo interpretacijo oblikovanja, trajnosti, užitka v vožnji, vsestranskosti in razkošja. Na novo bo definiral tudi koncept športnega aktivnega vozila, ki ga označujejo s kratico SAV.

Avto Spoznali smo novi električni BMW

Foto: BMW BMW iX

BMW-jev glavni oblikovalec Adrian van Hooydonk pravi, da se je oblikovalska faza tega projekta začela z mislijo na atnosfero v notranjosti, ki so jo hoteli ustvariti. Oblikovalce je navdihnila sodobna arhitektura. In hoteli so ustvariti nekaj takega kot stanovanje na kolesih. Nastala je precej reducirana kabina s prijetno razporeditvijo sedežev, velikim zaslonom in skoraj nič več.

Jutrišnji dan Več poti v prihodnost, BMW pokriva vse

Kompleksna tehnologija omogoča minimalizem

BMW iX je tehnološko zelo kompleksen in je verjetno najbolj inteligentno vozilo, ki ga je BMW kdaj razvil, a prav ta tehnologija jim je omogočila, da so močno zreducurali elemente notranjosti. Gumbov sicer niso povsem odstranili, a so precej zmanjšali njihovo, manjšali so tudi odprtine za ventilacijo, povečali pa so široki ukrivljeni zaslon, ki je tudi občutljiv za dotik.

Poleg tega so število elementov zmanjšali zzdruževanjem funkcij. Lična lesena površina na sredinskem grebenu zato ni le lesena ploščica, ampak so vanjo integrirana stikala, stekleni dekorativni obroč na njej pa je regulator sistema iDrive in je tudi občutljiv za dotik. Obstaja torej veliko tehnologij, ki so na prvi pogled skrite očesu. Gotovo pa očesu ne bo skrit šesterokotni volanski obroč, ki bo izboljšal pregled in dostop do informacijskega prikazovalnika.

Iz prve roke BMW za Žurnal: Brez voznika ne bomo preživeli

Foto: BMW BMW iX

Hooydonk pravi tudi, da jim je s kabino uspelo oblikovati zasebni prostor, ki se bo razširil v javno domeno. Kot takšen bo postal podaljšek osebnega življenjskega okolja voznika na štiri kolesa. K temu bo gotovo pripomogla tudi zmogljiva informacijska tehnologija, ki bo omogočala velik napredek na področju avtonomne vožnje in digitalnih storitev. BMW iX bo namreč opremljen z zmogljivim računalnikom, ki bo lahko obdelal podatke iz različnih tipal in se povezal tudi z omrežjem 5G. Zmogljivi zvočni sistem Bower&Wilkins s tridesetimi zvočniki pa bo gotovo poskrbel za vrhunsko zvočno kuliso.

Izmerili smo Poraba bencina med 0 in desetimi litri

Odlična aerodinamika

Kaj pa zunanjost? Z bokov je iX videti čist in robusten, skoraj monoliten kot lepo zaobljen kamen z odrezanimi ploskvami, pravi Hooydonk. Pokriva enako površino kot BMW X5, višina je enaka kot pri BMW X6, kolesa pa so enaka kot pri BMW X7. Gre torej za preplet odločilnih sestavin za oblikovanje odločnega značaja. Linije niso le lepega videza, ampak dobro vplivajo na aerodinamiko. Oblikovalcem je namreč uspelo doseči količnik zračnega upora 0,25, kar je najboljši dosežek v razredu BMW-ja iX doslej.

Foto: BMW BMW iX

Ker gre za tako čisto obliko, so pomembne tudi podrobnosti. Kljuke vrat so zato povsem integrirane v vrata, posoda za dolivanje tekočine za pranje vetrobranskega stekla je skrita pod znakom na sprednjem pokrovu, s tankimi lučmi pa so oblikovali novo prepoznavno linijo. Za spremljanje okolice bo med drugim skrbel tudi panel za zelo navpičnimi zaprtimi ledvičkami, kjer bodo tipala, video kamera in radarji integrirani v napredni sistem za pomoč vozniku.

URADNO Tako "odbit" je novi BMW serije 4 coupe

600 kilometrov dosega

BMW iX je zasnovan na učinkoviti peti generaciji BMW-jeve tehnologije eDrive. Za pogon skrbita dva elektromotorja s skupno močjo več kot 370 kilovatov, s katerima bo lahko BMW iX sto kilometrov dosegel prej kot v petih sekundah. Ob veliki masi in več kot solidnih zmogljivostih bo njegov pogonski sklop v skladu s ciklusom WLTP porabil manj kot 21 kilovatnih ur elektrike na sto kilometrov, zato bo baterija s kapaciteto 100 kilovatnih ur zadostovala za doseg več kot 600 kilometrov.

Foto: BMW BMW iX

Za brezskrbnost na daljših poteh bodo poskrbeli tudi s polnjenjem, ki bo lahko z enosmernim tokom potekalo do moči 200 kilovatov. S takšno močjo se bo baterija z desetih na osemdeset odstotkov kapacitete napolnila v dobrih štiridesetih minutah, deset minut polnjenja pa bo zadostovalo za dodatnih 120 kilometrov vožnje. Dodajmo, da gre za predvidene vrednosti, saj BMW iX v tej razvojni fazi dejansko še ni bil podvržen natančnim preskusom.

Avto Bili smo pri BMW-ju doma

Foto: BMW BMW iX

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.