Nissan je evropsko predstavitev svojega najbolj ikoničnega športnega terenca qashqaja pospremil s podrobnejšo predstavitvijo srednjeročnega načrta, ki je nadgradnja strategije Nissan Next.
Pri Nissanu pravijo, da so v zadnjih letih naredili velike korake k temu, da postanejo vse bolj elektrificirana znamka. V tem času so predstavili novi qashqai, juke, ariyo, X-trail, townstar in elektrificirani pogon e-Power. Zdaj pa bi radi pospešili ta zagon, ki jih bo do leta 2030 popeljal v električno prihodnost.
V prihodnjih letih bodo v globalnem merilu predstavili trideset novih avtomobilov. Šestnajst bo elektrificiranih, 14 pa jih bo še vedno imelo motorje z notranjim zgorevanjem. Od tega jih bo v globalnem merilu šestdeset odstotkov še vedno imelo motorje z notranjim zgorevanjem, dvajset odstotkov jih bo imelo hibridni ali priključno hibridni pogon, dvajset odstotkov pa bo baterijskih električnih.
Evropa v središču
V tej zgodbi ima Evropa posebno vlogo, saj bo na stari celini le petindvajset odstotkov do leta 2026 prodajanih avtomobilov imelo motorje z notranjim zgorevanjem. Dvaintrideset odstotkov bo hibridnih in priključno hibridnih, kar triinštirideset odstotkov pa bo baterijskih električnih. Evropa je torej vodilna celina v Nissanovih načrtih za elektrifikacijo voznega parka.
Znotraj tega bodo v Evropi predstavili šest novih modelov, do leta 2026 pa bodo pri prodaji osebnih vozil dosegli več kot 40-odstotni delež elektrificiranih vozil. K temu bo pripomogla tudi naslednja generacija hibridnega sistema e-Power.
Sedanjo, prvo evropsko generacijo obravnavajo kot drugo generacijo pogona e-Power. Prvo generacijo so namreč predstavili na Japonskem, vendar ni bila najbolj primerna za evropske kupce, zato so Evropo razvili izboljšani sklop, ki je torej že druga generacija tega pogona.
Z naslednjo generacijo bodo e-Power nadgradili, da bo razvijal dvajset odstotkov več moči. Baterija bo deset odstotkov bolj učinkovita, celotni sklop pa bo za dvajset odstotkov cenovno ugodnejši. Pomembna je predvsem zadnja postavka, saj bo hibridni pogon s tem stroškovno približala bencinskemu. S tem bi radi nagovorili predvsem kupce vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, ki se do zdaj za hibride niso odločali zaradi višjih stroškov.
Odkar je Nissan jeseni 2022 predstavili različico pogona e-Power, ki je trenutno v qashqaju, so prodali že več kot 100.000 primerkov z njim opremljenih avtomobilov. Trenutno se prodajne številke že približujejo 170.000, na voljo pa je v qashqaju in X-trailu. Računajo, da bo v naslednjih dveh letih prodaja presegla 550.000 enot.
Napredek na električnem pogonu
Drugi za evropsko prihodnost Nissana pomemben pogon je baterijski električni, ki ga trenutno najdemo v nissanu ariyi. Tudi tega naj bi izboljšali v dveh ključnih elementih. Prvi je energijska gostota baterije, ki bo ob enakih zunanjih dimenzijah omogočala večje dosege. Drugi element pa je hitrost polnjenja. V prihodnjih dveh letih naj bi prišlo do 25-odstotnega izboljšanja energijske gostote baterij, v letih po tem pa naj bi hitro dosegli 50-odstotno povečanje energijske gostote. Hkrati pa naj bi se za enake odstotke pospešilo tudi polnjenje baterij.
Pripravljajo tudi revolucijo v obliki napredne tehnologije baterij s trdnim elektrolitom, ki bodo, kot pravijo, spremenile pravila igre. Baterije s trdnim elektrolitom razvijajo že osem let in v zadnjih letih so dosegli precejšen napredek. Zagnali so prvo pilotsko proizvodno linijo, s katero preskušajo možnosti množične proizvodnje baterij tega tipa. V naslednjih nekaj letih bodo na cestah testirali prve prototipne avtomobile, leta 2028 pa bodo baterije vgradili v prve serijske avtomobile. Kateri model to bo, še niso izdali, saj je odločitev še v teku.
Baterije s trdnim elektrolitom so pomembne, ker nanje ne vpliva temperatura, torej so enako učinkovite v zimskem mrazu in poletni vročini. Tudi stroški so za polovico manjši, za polnjenje pa bo potrebna tretjina časa, ki smo ga trenutno vajeni. Energijska gostota se bo v primerjavi s sedanjimi baterijami podvojila.
Širitev ponudbe
Pri Nissanu razmišljajo tudi, kako vzdržno in pametno uporabo električnih vozil pripeljati v domove. V tem okviru razvijajo sisteme za drugo življenje baterij v vlogi stacionarnih hranilnikov elektrike. Razvijajo tudi vmesnike za dvosmerno polnjenje baterij, ki bi služili za napajanje domov ali vzdrževanje električnih omrežij. S tem bi uravnotežili tudi stroške lastnikov vozil in vzdrževanja električnega omrežja.
Del razvoja Nissanove ponudbe v prihodnosti je tudi partnerstvo s podjetjem Silence. Silence je mlada znamka in je del velikega španskega konglomerata Acciona. Ta ima specializirani oddelek za tehnologije za trajnostno energijo, ki med drugim izdeluje tudi sončne celice in vetrne elektrarne, pomemben del njihove dejavnosti pa so tudi vozila za mikro mobilnost.
Ponujajo dva mikro avtomobila z največjimi dovoljenimi hitrostmi 45 ali 90 kilometrov na uro, in tudi električni skuter. Za njihove potencialne kupce je zanimivo, da so opremljeni z baterijami, ki jih lahko odstranite iz vozila in polnite doma.
Nissan v tem vidi strateško priložnost za prodor na nove tržne segmente, ki naj bi jim prineslo tudi nove mlade kupce in potencialne prihodnje kupce njihovih vozil, prav tako pa tudi priložnost za prodajo dostavnim službam. Povezava s podjetjem Silence je sicer le eno partnerstev v Nissanovih prizadevanjih za prodor v nove tržne niše.
V prihodnjih letih bodo v globalnem merilu predstavili trideset novih avtomobilov. Šestnajst bo elektrificiranih, 14 pa jih bo še vedno …