Pri Mazdi se veselijo realnih testov merjenja porabe goriva

Foto: Mazda
Foto: Mazda
Avtomobilske znamke so v zadnjih petih letih doživele temeljito preobrazbo. Brez križancev in športnih terencev ne gre več. Enako velja za Mazdo, ki četrtino svoje prodaje ustvari s CX-5, ki se zdaj predstavlja v drugi generaciji. Prodali bi jih še več, a jih tovarna ne more izdelati dovolj, da bi zadovoljila vse trge. Ali zna nalet križancev presekati nova slovenska davčna zakonodaja?
Oglej si celoten članek

NE SPREGLEJTE: Mazda CX-5: Prvi vitsi

Kakšne so prodajne številke prve mazde CX-5 pri nas?
Od leta 2012, odkar smo mazdo CX-5 prve generacije predstavili na trgu, smo konstantno na leto prodali okoli 180 vozil. Prodali bi še kakšen avto več, če bi lahko iz tovarne dobili več avtomobilov. Konkuriramo ostalim svetovnim trgom, zato je število proizvedenih modelov, namenjenih za slovenski trg, omejeno. Zato smo toliko bolj veseli, da smo si prodajo nove, druge generacije mazde CX-5, ki jo začnemo tržiti junija, zagotovili kvoto 200 vozil.

Ali povpraševanje po športnih terencih pri nas še vedno narašča?
Še vedno. To kažejo tudi prihodnji trendi. To so segmenti vozil, ki bodo še v porastu.
Ne glede na to, da je konkurenca v razredu križancev in športnih terencev največja?
Za zdaj vse kaže na to. Ocen za Slovenijo sicer nimamo, jih pa dela korporacija na osnovi svetovnega in evropskega trga. Vse analize kažejo, da je prodaja križancev in športnih terencev v porastu.

Zakaj ljudje raje kupujejo športne terence kot enoprostorce ali karavane, ki so cenejši?
Foto: Gregor Prebil Dimitrij Vušnik V prvi vrsti zato, ker so to modna vozila. Kot drugo ponujajo nekaj več funkcionalnosti, ljudje se lažje usedejo in izstopijo iz vozila, sedijo višje, zato je tudi nekoliko boljša preglednost iz vozila. Do neke mere imajo boljše "terenske" zmogljivosti pri modelih s štirikolesnim pogonom.

Je treba ob nakupu za križance in športne terence dalj časa čakati na vozilo zaradi velike popularnosti?
Pravzaprav ne. Mi bomo teh 200 vozil, ki jih bomo imeli, izdobavili hitro. To pa zato, ker smo si dovolj zgodaj zagotovili zadostne količine vozil. Ne bo razlike v primerjavi s kombijevskimi različicami Mazdinih modelov.

Sprašujem zato, ker je bilo v preteklosti za CX-5 treba čakati več časa. So ljudje pripravljeni čakati tri ali šest mesecev več za športnega terenca, ali se zaradi tega ozirajo po kakšnem drugem modelu znamke ali gredo pogledat k tekmecem?
So pripravljeni. Velja omeniti, da so za vozilo, ki mogoče ni na zalogi v Sloveniji ali regijskem središču, in mora v Slovenijo priti iz Japonske, stranke pripravljene počakati nekaj dlje.

V pripravi je nova davčna zakonodaja, ki utegne vozila z večjim izpustom CO2, podražiti. To pomeni, da bi se utegnili podražiti tudi športni terenci, ki porabijo več kot goriva kot karavani. Po drugi strani se bodo začeli novi cikli merjenja izpustov CO2 in porabe goriva, ki bodo temeljili na realnih podatkih s cest in ne več laboratorijev. Pri Mazdi vseskozi poudarjate, da vaša tehnologija omogoča zelo realno porabo goriva, primerljivo tisti v tehničnih podatkih. Kako velika so vaša pričakovanja?
Tukaj imamo večja pričakovanja kot druge znamke, ker bo nas ta cikel, ki je bolj pristojen za vsakodnevno uporabo, bolj favoriziral, kot druge znamke. Po drugi strani pa država vedno vpliva na potrošnikovo obnašanje. Pri avtomobilih največkrat skozi davčno politiko. Dejansko se bo to zgodilo, koliko bo sprememb, pa moramo še počakati in videti.

Foto: Andrej Leban Test AEB samodejnega zaviranja na Vranskem

Na mednarodnih predstavitvah nam avtomobilski proizvajalci vseskozi predstavljajo, da športne terence kupujejo poslovneži, ki so hkrati očetje, starejši pari, mlade družine ... Kdo je tipični kupec mazde CX-5 v Sloveniji?
Vsi, ki ste jih našteli. Naš nabor potencialnih kupcev je zelo širok, vsi imajo željo po športnih terencih.

So kupci mazde CX-5 tisti, ki bi jih glede na mesečne prihodke in premoženje uvrstili v višji srednji razred?
Tako je. To so kupci, ki so za avto pripravljeni odšteti nekoliko več denarja. Po navadi izberejo avto z boljšim motorjem in višjo stopnjo opreme. Velikokrat tudi s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom. To dvigne ceno vozil in naši kupci so to pripravljeni plačati.

Pri Mazdi s CX-5 veliko stavite na izstopajočo rdečo barvo, hkrati pa tudi na moderne asistenčne sisteme. Ali za kupce še danes velja, da raje odštejejo dodaten denar za kovinsko barvo in ne za varnostne sisteme?
Kupci so vse bolj izobraženi, zato vse več vlagajo tudi v varnost. Zasluga gre tudi različnim novinarskim in drugim testom. Radi bi pa videli, da bi temu sledile tudi zavarovalnice v Sloveniji, ki bi stranke nadgradili z nižjo premijo zavarovanja, če ima avtomobil sistem, ki je sposoben sam zavirati in zaustaviti vozilo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.