Ekonomično. “Nižji so vrtljaji, manjša je poraba, bolj ekološka vožnja pa poleg nižjih izpustov prinese tudi manj pogoste servise in daljšo življenjsko dobo avtomobila,” pravi Danijel Granda, inštruktor varčne vožnje iz Centra varne vožnje Vransko Avto-motozveze Slovenije.
Novejši motorji v avtomobilih največji navor, torej prožnost, omogočajo pri precej nižjih vrtljajih kot pred 10 ali 15 leti, ko je bilo treba voziti pri 2.000 in več vrtljajih. To še posebej velja pri motorjih s turbopolnilniki, česar pa se predvsem starejši vozniki, navajeni stare tehnike, ne zavedajo in vozijo pri višjih vrtljajih. Pri nakupu novega avtomobila se je zato treba dobro pozanimati o lastnostih vgrajenega motorja.
Pospeševanje bo potratnejše, če bo počasno. “Treba je voziti dinamično, ob pospeševanju čim prej doseči potovalno hitrost, to pa potem enakomerno vzdrževati s čim več predvidevanja,” sklene Granda.
Vožnja po ravnini:
Na ravnini speljujte z nizkimi vrtljaji. Prestavljajte zgodaj, pri bencinskem motorju pri okoli 2.000 vrtljajih, pri dizlu še prej. Podobno prestavite v tretjo, iz tretje pa kar neposredno v peto prestavo.
Vožnja po klancu navzdol:
Pri vožnji po klancu navzdol je treba prestave preskakovati. Iz prve tako prestavite v tretjo, iz tretje pa v peto. Pri vožnji navzdol je veliko varneje in varčneje kot v prostem teku voziti v takšni prestavi, ki omogoča zaviranje z motorjem brez uporabe zavor.
Vožnja po klancu navzgor
Pri vožnji v klanec glede na hitrost čim dlje vozimo v najvišji možni prestavi. Iz pete prestavimo neposredno v tretjo. Z vsakim prestavljanjem se namreč poraba nekoliko poveča.
Ti pa si bolan z Janšem. Za ozdravitev ti za začetek predlagam izogibanje rdeči barvi, pa bo mogoče šlo.
Franjo, glede enotske porabe g goriva / kW na gredi imaš prav, vednar vedi, da je motor le del celega …
Glede optimalnih vrtlajev, veš, da je to ponavadi ozko območje najvišjega navora? Tukaj se strinjava, da je vredno peljati v …