Dobre zavore so eden najpomebnejših elementov varne vožnje, zato je njihovo redno vzdrževanje še kako pomembno. Obrabljene zavorne ploščice in po potrebi tudi diske je zato treba redno menjati.
Primer iz Nemčije pa kaže, da bodo lahko lastniki električnih avtov s preudarno vožnjo močno podaljšali življenjsko dobo svojih zavor in s tem še znižali stroške uporabe. Helmut Neumann iz kraja Titz v Severnem Porenju Vestfaliji je bil leta 2014 med zgodnjimi kupci takrat še povsem novega modela BMW i3. Do danes je z avtom prevozil že 277 tisoč kilometrov, kar bi bilo dovolj, da sedemkrat obroži zemeljsko oblo, pa še vedno uporablja povsem originalne zavore.
Neumann svojega i3 ni varčeval, uporabljal ga je tudi za daljše poti, med drugim je z njim peljal prek Alp. A zna lastnik očitno zelo dobro izkoriščati zaviranje z regeneracijo, pri kateri i3 uporablja elektromotor za zaviranje in hkratno polnjenje baterije. Med fazo regeneracije lahko klasične zavore povsem počivajo.
Neumann je s svojim avtom tako zadovoljen, da ga še kar noče zamenjati. Njegov edini vzdrževalni strošek so bile ves ta čas le pnevmatike, je pa tudi nadgradil baterijo, saj je originalno 22 kWh nadomestil z baterijo novejšega tipa, ki ima kapaciteto 33 kWh.
Po izračunih nemškega avtokluba ADAC je razlika v stroških vzdrževanja med klasičnim avtom na notranje zgorevanje in električnim avtom okoli 20 odstotkov v korist električnih, saj odpadejo redni stroški za menjave olja, vzdrževanje izpušnega sistema, občutno manjša je tudi obraba zavor.
dezurni@zurnal24.si
Naš Eup je v dobrih 3 letih naredil 160kkm, zavore so bile še več kot na 80%. Težava Evozil je …
Naš Eup je v dobrih 3 letih naredil 160000km, zavore so bile še nekje na 80%. Prodali smo ga za …
Upoštevali niso dejstva, da je vrednost el. avtomobila že po petih letih anaka 0 (nula), tudi, če baterija še deluje. …