Prestiž tudi za tiste, ki nimajo 100 tisočakov

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C Foto: Anže Petkovšek Mercedes C
Novi Mercedes-Benz razreda C ima številne tehnologije in notranjo arhitekturo prekopirane iz limuzine razreda S, ki že desetletja velja za izložbo najbolj modernih tehnologij v svetu avtomobilizma. Pri razredu C smo prijetno presenečeni tudi nad vodljivostjo, saj gre za zelo dinamičen avtomobil. Test karavanske dizelske različice 220 d.
Oglej si celoten članek

Mercedes-Benz razreda C je predstavljal gonilo prodaje proizvajalca premijskih vozil iz Stuttgarta. Današnji razred C je bil pod številko 190 prvič predstavljen že leta 1982. Takrat je Mercedes-Benz 190 postal najmanjši Mercedes v portfelju znamke, zato si je hitro prislužil vzdevek "baby-benz". Danes ni več najmanjši, saj Mercedes veliko stavi na svoje kompaktne modele, razred C pa v dolžino meri že več kot 4,75 metra. Vseeno si zahvaljujoč vsej napredni tehniki in udobju zasluži pridevnik "baby S".

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C

Družinsko-poslovni avto

Najbolj se je razširil v dolžino, saj je z že omenjenimi 4,75 metra v primerjavi s predhodnikom daljši za 6,5 centimetra. To ni malo, sploh zato ker je medosje daljše za 2,5 centimetra in meri 2,865 metra. Čeprav je avtomobil le za centimeter širši od predhodnika, se je medosna razdalja premaknila za 1,9 centimetra spredaj in 4,8 zadaj, kar se najbolj pozna pri prevozu otrok na zadnjih sedežih, ki so imeli ob nameščenih otroških sedežih opazno več prostora za nogice, a bi si vseeno želeli še kakšen centimeter več.
V premijskih vozilih mi je vedno všeč, kako enostaven je priklop otroških sedežev v isofix sidrišča. C ni izjema, saj je dostop do zadnje klopi enostaven, vrata se odpirajo na široko, pa tudi zadnja klop je enostavno deljiva v tretjinskem razmerju 40:20:40.

Še ujame subvencijo Najbolj trendovski mercedes že na naših cestah

Spredaj se sicer sedi športn nizko in razkošno. Tako voznikov kot sopotnikov sedež sta že serijsko električno nastavljiva. Za električnimi vrati prtljažnika je široko oblikovana odprtina, skozi katero ob nizkem nakladalnem robu zlahka vstavimo otroški voziček. S 490 litri ga uvrščamo v zlato povprečje svojega razreda.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C

Povezava z razredom S sploh ni klišejevska. Iz novega razreda S razred C povzema precej luksuza in oblikovalskih elementov ter sodobne tehnologije.

Osnovna silhueta sicer ostaja precej podobna dosedanji, kar sem hitro opazil, ko sem se med testom vozil pred in za njegovim predhodnikom. Vendar pa je, ko sem ga opazoval od blizu, na karoseriji dovolj elementov, da novega razreda C ne bo nihče zamenjal za starega, saj je ta na zunaj postal predvsem bolj agresiven. V skladu s trenutnimi Stuttgartskimi oblikovnimi smernicami so zaobljene oblike predhodnika nadomestile bolj ostre. Rezultat je ena najbolj aerodinamičnih oblik, na kar kaže tudi podatek o koeficientu zračnega upora (Cd= 0,27), kar je za karavane izjemno. Celo bolj "spolzek" je od večine električnih vozil, kjer je zaradi manjše obremenitve baterije poseben poudarek na aerodinamiki.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C

Prilagodljivi žarometi

Na prednjem delu sicer izstopa predvsem trapezoidna maska hladilnika, ki jo lahko v paketu testnega avtomobila AMG line sestavljajo miniaturne zvezdice, obdajata pa jo zašiljena žarometa, ki sta seveda urejena v led tehniki. Izrazito zašiljenih oblik pa so tudi zadnje luči. V nasprotju z bolj ostrima prednjim delom in zadkom so boki v primerjavi s predhodnikom veliko bolj zaobljeni in jih pravzaprav popestrijo predvsem kolesna platišča, ki so v našem primeru v AMG opremskem paketu merila zajetnih 19-palcev.
Tudi razred C ima po novem doplačljiva inteligentna digitalna žarometa s tehnologijo Digital Light (1500 evrov) z dodatno projekcijsko funkcijo, ki lahko projicira informacijske piktograme na cesto neposredno pred avto.

Napredno Prelomnica! Prvič uradno dovoljeno v avtu!

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C

Sestavljajo ju zmogljivi LED-projektorji, katerih svetloba se odbija in krmili več kot 1,3 milijona mikro zrcal v vsakem žarometu. V praksi ponoči avtomobil svetlobo žarometov prilagaja povsem sam, in to na način, da bo vidljivost v vseh razmerah maksimalna. Ne se ustrašiti, če boste zagledali modro oznako za žaromet, ki nakazuje na dolge luči. Žarometi prilagajajo snop po dolžini in višini, tako, da ne bo zaslepljen nihče, niti voznik pred vami, niti pešec ali kolesar, ki se vam približuje. Prav tako avtomobil svetlobo prilagaja podatkom v navigaciji, ali se približujete križišču, ali se vzpenjate, spuščate. Na nočni vožnji od Kamnika do Vranskega skozi Tuhinjsko dolino se je vožnja izkazala za zelo neutrujajočo in udobno, kljub temu, da se peljete skozi gozd in se cesta vzpenja ali spušča imate vseskozi odličen pregled. Na zadnji strani so uporabljene deljene luči. Seveda s tehnologijo LED in grafiko, zaradi česar boste tudi v mraku prepoznavni že na daleč.

Ne boste se izgubili

Ob vstopu v kabino vas bo pričakalo znano okolje, čeprav je veliko drugačnega, modernejšega. Voznikova instrumentna plošča je v vsakem primeru digitalna, seveda v obliki vodoravno podolgovatega pravokotnika, dodatni zaslon ob instrumentnem pa je nadomestil kar velikanski zaslon na sredinski konzoli, ki zna po novem celo govoriti slovensko – ko vas do končnega cilja vodi navigacija na primer.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C

Mercedes C ima zadnji Daimlerjev infozabavni vmesnik MBUX, ki sicer med drugim podpira tudi glasovno upravljanje in digitalno asistentko. MBUX sicer ne skrbi zgolj za funkcije, povezane z avtomobilom in vožnjo, ampak se lahko voznik med drugim poveže tudi s stanovanjem.

Avto Električni Mercedesov pionir z obrazom

Grafično gre za najbolj dovršen sistem navigiranja, ki sem ga videl v avtomobilih. Podatki se posodabljajo v živo, grafično pa je je sistem tako grafično dovršen, da se boste le težko izgubili. Sem se pa nasmejal navigiranju v slovenskem jeziku. Vse pohvale, da so se tega lotili, mi je pa zanimivo, da so stare TomTomove zunanje navigacijske naprave do podrobnosti obvladale podajanje ukazov v slovenskem jeziku, Mercedesova pa še potrebuje nekaj dodelav – sploh, ko je treba podajati kakšne bolj zapletene slovenske besede. Pohvalim lahko tudi odzivnost zaslona. Deluje res v stilu najbolj premijskih in najdražjih vozil. Podmeniji so tekstovno in grafično logično označeni. Kljub temu, da lahko nastavimo 1000 in eno stvar, voznik vse funkcije osvoji v trenutku. Do menijev se prebijemo z največ dvema ali tremi kliki po zaslonu. Nov je volan, ki ima dve »krili« z gumbi. Slednje najdemo tudi ob volanu (standardno je tam prestavna ročica samodejnega menjalnika). Tudi stikala na volanu so drsna, s katerima manevriramo med ukazi na digitalnih merilnikih ter osrednjem zaslonu.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C

Mercedes razreda C je dobil tudi ureditev po zgledu kokpitov letal, ki jo je pred leti uvedel razred A, zanjo pa so značilne predvsem osvetljene šobe klimatske naprave v obliki letalskih turbin. Zelo všečno.

Do Münchna in nazaj brez ustavljanja

Preizkušena karavanska različica je imela oznako 220 d, kar pomeni, da se je pod motornim pokrovom vrtel dvolitrski dizel z močjo 147 kW/200 KM v blago hibridni različici skupaj s serijskim 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Mala baterija pomaga pri speljevanju, a je dovolj zmogljiva, da smo ob povsem normalni kombinirani vožnji v povprečju porabili le 5,7 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. V primestni vožnji smo ga brez težav brzdali pri 4,5 l/100 km, na avtocesti je bila poraba malo nad šestimi litri, pri mestni vožnji pa malenkost pod sedmimi. Danes se ob množični elektrifikaciji modelske palete in vse manj dizelske ponudbe redko zgodi, da v testnem avtomobilu potovalni računalnik ob točenju polne posode za gorivo pokaže na doseg 1.100 kilometrov. Ustavljanja na bencinskih črpalkah bodo redka.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C

Neverjetni podatki Mercedes razkril naslednji korak pri elektriki

Odlično je tudi sodelovanje motorja z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Slednji hitro in skoraj neopazno prestavlja ne glede na način vožnje (udobno ali športno). Nič manj dinamičen ni volan, ki je prijetno športno odebeljen in vozniku zaradi predvidljivega in natančnega obnašanja vliva dodatno samozavest. Za Mercedes je značilna dokaj udobna nastavitev podvozja in to velja tudi za preizkušen avtomobil, ki lahko zelo dobro prebija neravnine, hkrati pa ohranja odlično stabilnost v smeri vožnje.

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C

Avto ima več talentov. Lahko je udoben potovalnik ali pa dinamičen, celo športen avtomobil. Ustrezal bo obema vrstama voznikov. 
Tudi končna obdelava in izbira materialov je na vrhunski ravni. Razlika v primerjavi s kompaktnim Mercedesovim razredom je vidna in občutna. Še en velik bonus avtomobila je jasen poudarek na varnosti in prisotnost najsodobnejših tehnologij, s katerimi trenutno razpolaga matična znamka, a žal testni avtomobil ni imel vsega, kar ponuja, zato vsega – razen udobja, žarometov in infozabavnega sistema z razredom S nismo mogli primerjati.

V zadnjih letih so se opazno podražila tudi premijska vozila. Takšen karavanski mercedes razred C, brez dodatkov stane okoli 52 tisočakov, z dodatki cena seže do 66 tisočakov. Zmoti predvsem to, da za ta denar ne dobimo tudi aktivnega tempomata, tehnologije pri kateri znamka iz Stuttgarta blesti. Serijsko sta sicer od asistenčnih sistemov na voljo aktivni asistent za ohranjanje smeri in seveda aktivni zavorni asistent, ne pa tudi sistem za nadzor mrtvih kotov (500 evrov).

Foto: Anže Petkovšek Mercedes C

Podatki o vozilu: Mercedes-Benz C 220 d T (AMG line)
Motor: 1993 cm3, dizel, štirivaljnik
Moč: 147 kW (200 KM) pri 4.200 vrt./min
Navor: 440 Nm pri 1.800
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.793 × 1.820 × 1.455, medosna razdalja 2.865
Poraba na testu: 5,7 ,1 litra/100 km (mešani cikel), CO2: 140 g/km (WLTP)
Zmogljivosti: 242 km/h, 7,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 490-1510
Cena v evrih: od 52.900 (testni) / 66.302 (testni z dodatki)

PLUSI: oblika, vozne lastnosti, kakovost izdelave in materialov, žarometi, multimedija;

MINUSI: Doplačila, kot je radarski tempomat;
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 11:23 25. Januar 2022.

    Kako nizek je ta avto. In zakaj ima nameščen snežni plug?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.