Renault je z najnovejšo generacijo scenica že dve leti močan konkurent na trgu družinskih enoprostorcev. Da gre za zanesljiv in dober izdelek kaže tudi število scenicov na slovenskih cestah.
O obliki zato spet, ko bo pred nami nova generacija, se pa novosti skrivajo pri opremi in tehniki, saj je scenic na voljo tudi z bogatim Bose Edition paketom opreme, ter EDC menjalnikom z dvojno sklopko.
Scenica so opremili s ksenonskimi žarometi in mu nadeli atraktivna 17-palčna aluminijasta platišča, ki avtomobil naredijo bolj mogočen, a so s tem tudi stroški vzdrževanja nekoliko višji, predvsem, ko je treba kupiti nov komplet pnevmatik.
Oprema v vrhu ponudbe
Oprema, ki jo premore testnik zaseda vrh ponudbe. Da gre za opremo Bose spominjajo tudi embleme, tako na karoseriji zunaj, kot v notranjosti, ter na pragovih. Usnjeni sedeži so udobni in električno pomični, omogočajo tudi gretje, vožnja je bolj prijetna tudi zaradi v usnje oblečenega volana in prestavne ročice.
Hvalimo tudi navigacijski napravo, ki ima dodatno funkcijo parkirnih pomagal spredaj in zadaj in tudi dobro delujočo kamero za pomoč pri parkiranju. Na voljo je za 490 evrov doplačila. Zelo dobro delujoča je tudi pametna kartica za odklepanje in samodejno zaklepanje vozila, ki se je med testom večkrat izkazala za uporabno, sploh, ko smo imeli „zasedeni“ obe roki. Ob tako bogato opremljeni notranjosti vozniku ali voznici ne bo dolgčas, tudi zato, ker ima avtomobil vgrajen vrhunskim avdio sistemom znamke Bose z 8 zvočniki.
Motor ni kos menjalniku
Bistvo tokratnega testa pa se skriva v robotiziranem menjalniku z dvojno sklopko, ki je na voljo za doplačilo v višini dobrega tisočaka. Tovrstne menjalnike najdemo že v večini družinskih avtomobilov.
Pretikanje z Efficient Dual Clutch (EDC) robotiziranim 6-stopenjski samodejni menjalnikom je hitro, odziv je dober, a bi bil lahko mnogo boljši, če bi ga ponudili v kombinaciji z močnejšim agregatom. Nemška konkurenca na čelu z DSG menjalnikom je še vedno za korak spredaj, toda tudi Renaultov EDC menjalnik še zdaleč ni slab. Zato pa potrebuje bolj zmogljiv motor z višjo konjenico, da ne bi bilo treba motorja stalno priganjati v višje vrtljaje, kar se ob bolj dinamični vožnji na koncu pozna tudi pri porabi. 81 kilovatov, kot jih ponuja turbodizelski agregat je občutno premalo. EDC deluje gladko v vseh režimih vožnje, tako pri ročnem kot samodejnem pretikanju, za delovanje pa uporablja t.i. suho sklopko, kar pomeni, da za razliko od mokre, ki jo uporablja Ford, zmore nekaj manj navora, zato je treba pri speljevanju dodati malo več plina, da se premaknemo z mesta.
Poraba na testu je bila ob mešanem ciklu vožnje zadovoljivih 7,5 litra na 100 prevoženih kilometrov, manj zadovoljujoča pa je končna cena avtomobila, ki ga oprema Bose Edition podraži za več kot tri tisočake. Tisti, ki jih imate ne varčujte, saj vam ob dolgoletni zvestobi avtomobilu ne bo žal odšteti dodatne evre za prostoročno kartico, usnje, navigacijo in ostale sisteme, ki vas vsakodnevno razvajajo v avtomobilu. Za tako opremljeni scenic je treba odšteti 27.090 evrov.
Podatki o vozilu: (Renault scenic dCi 110 EDC Bose Edition)
Motor: 1461 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni turbodizelski
Moč: 81 kW (110 KM) pri 4000 vrt/min
Navor: 240 Nm pri 2000 vrt/min
Poraba: 7,5 litra/100 km (mešani cikel - test), 130 gramov CO2
Zmogljivosti: 180 km/h, 13,4 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.344 x 1.845 x 1.635, medosna razdalja 2.703
Prtljažnik (v litrih): 437 – 1.837
Masa: 1.430 kg
Cena: 23.410 € (osnovni)/27.090 € (testni)