Racionalnost in užitek v cestni vožnji bi pri suvu težko šla z roko v roki na takšen način, kot pri nekoliko manj opremljeni različici mazde CX-5.
Testna lepotica (kaj ni to eden najlepših suvov na trgu ta hip?) je bila za razliko od prve petice, ki smo ji obisti prebirali lansko jesen, nekoliko manj bohotno opremljena, vendar v duhu tistega, kar slovenski kupec največkrat izbere. Oprema attraction pomeni zelo dober kompromis glede lastnosti, saj je avto imel izvrstne prilagodljive LED žaromete, ogrevanje prednjih sedežev, DAB radio, nadzor mrtvih kotov, prednje in zadnje parkirne senzorje, dvojno klimo … Pravzaprav bi za piko na i v tem rangu opreme želel le še kakšen priboljšek, kot je radarski tempomat. In prav tu tiči ena glavnih hib vseh mazd, saj nadgradnja opreme prihaja praviloma le v paketu višje stopnje opreme, kar pa pomeni konkretno stopnico pri ceni.
Čeprav sem sedel na tkanini, sem se v sedežih počutil zelo dobro, položaj za volanom pa ima pridih tistega, kar šofer najde v zelo vozniško orientiranih avtih. Tudi gladka ročica kratkega menjalnika potrjuje te občutke. In res je vožnja tista lastnost, ki ji konkurenti med suvi verjetno ne morejo priti blizu. V primerjavi s predhodnico je druga generacija CX-5 storila velikanski premik naprej pri mirnejšem gibanju karoserije in zelo športnem lotevanju ovinkov. Davek prihaja le v obliki trdote vzmetenja, še posebej zadaj.
Ker je rdeča nit tega testa racionalnost, je bil takšen tudi pogon - avto je imel le prednjega, pod pokrovom pa 110-kilovatnega dizla. Slednji poteši apetite vsem, ki kolikor toliko spoštujejo omejitve hitrosti, saj je dovolj prožen in (shujšani) avto po njegovi zaslugi primerno hiter. 4x4 pogona v toplem vremenu nisem pogrešal, verjetno pa bi se mi kolcalo po njem v mokrem in pozimi. Za vožnjo po kolovozih pa bi moral zadostovati že odmik od tal.
Uporabnost ima pri CX-5 visoko mesto, kar je čutiti po prostornosti za potnike in prtljago. Že kako na široko se odprejo druga vrata, prtljažna vrata in z njim prtljažni rolo, dokazuje, da je to uporaben avto. Tudi občutek kvalitete v izdelavi in materialih v ničemer ne izostane, pa čeprav ni šlo za različico z vrha cenika. Prav res, CX-5 je lahko resna alternativa sorodno velikim izdelkom nemške premium trojke.
Kar bo morala Mazda v prihodnosti izboljšati, je multimedijski vmesnik. Resnega popravka ni dobil že nekaj let in v tem času jih je konkurenca dohitela in prehitela. To se pozna predvsem pri vse manj intuitivnem upravljanju s funkcijami. Recimo iskanje in premikanje med radijskimi postajami.
Razmerje med vloženim in dobljenim torej. Če smo navajeni, da cene srednje velikih suvov zlahka presegajo 40 tisočakov in da v premium razredu pogovor o 60 tisoč evrih ni nič nenavadnega, potem je 30.900 evrov, na kolikor je bila ocenjena testna mazda CX-5, nadvse vabljiv podatek.
Prav res, lepo zaokrožena celota, takle CX-5.
Podatki o vozilu (mazda CX-5 CD150 attraction)
Motor: 2.191 cm3, dizel
Moč: 110 kW (150 KM) pri 4.500 vrt/min.
Navor: 380 Nm od 1.800 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.550 × 1.840 × 1.675, medosna razdalja 2.700
Prtljažnik (v litrih): 506 - 1.620
Poraba na testu: 6,3 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 132 g/km
Zmogljivosti: 204 km/h, 9,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 30.900
Konkurenti: VW tiguan, honda CR-V, kia sportage, hyundai tucson, BMW X3 ...
PLUSI: videz, občutek notranje kvalitete, uporaben prostor, končna cena.
MINUSI: kompromisi pri opremi, počasno premikanje med postajami radia.
Škoda le, da nima tako dolge garancije kot Kia Sportage. Raje 7-letna garancija kot kakšna bolj "zaobljena" linija. Cena in …