C4 druge generacije je za zdaj po prodajnih številkah le bleda senca uspešnega predhodnika. Če so prvega med letoma 2004 in 2010 prodali skupno v več kot dveh milijonih komadov, z zdajšnjim v zadnjih štirih letih niso prilezli še niti do številke pol milijona. Atraktivna in napredna konkurenca je pač naredila svoje, hkrati temu segmentu vozil zadnja leta že tako niso bila pisana na kožo. Tudi v Sloveniji caplja daleč v ozadju za golfom, astro, focusom, P308, aurisom, ceedom in drugimi s tržnim deležem okoli petih odstotkov. Bo odslej kaj bistveno drugače?
Prenova se je dotaknila celotnega vozila. Na zunaj ga bodo poznavalci in lastniki dosedanjega ob malenkostih spremembah prepoznali predvsem po novi grafiki svetil, ki lahko tako spredaj kot zadaj svetijo tudi v LED tehnologiji, zadaj tudi v sedaj že značilni 3D grafiki.
Kar nekaj pomagal za več varnosti, najbolj aktualno manjka
Avto sicer pozna še druge pripomočke za več udobja in varnosti, kot je prostoročni vstop, pa sistema za mrtvi kot in nenamerno prehajanje voznih črt. Na sistem za opozorilo pred trki in samodejno zaviranje (city AEB) pa bo moral počakati na naslednjo generacijo. Drugih sprememb ni, malce so le še zatesnili notranjost vozila pred zunanjim hrupom, razgled iz avta si je mogoče bistveno povečati s pomočjo velikanskega strešnega okna. Tu je tudi "connect box" rešitev klica v sili ter virtualne servisne knjižice ter beleženja porabe na dolgi rok.
Osnovni paketi opremi so sicer štirje, v osnovnem "live" sta denimo že tempomat in klimatska naprava, sledi "feel" z dodanimi boljšim radijem, dnevne LED sijalke, nekaj usnja, sistem za mrtvi kot, sedempalčni zaslon, ... Še stopničko več ponuja "feel edition", med drugim z avtomatsko klimo, medtem ko "shine" doda še precej takšnih in drugačnih pomagal ter dodelav. Med drugim pa je šele v tem paketu opreme na voljo bluetooth povezava.
Tudi na tri valje
Med štirimi bencinskimi motorji (moč od 70 kW do 96 kW) sta dva novinca z zgolj tremi valji in 1,2 litra prostornine, ki pa ob pomoči turbo puhala zmoreta 81 kW (110 KM) oziroma 96 kW (130 KM) in ustrezata normi euro 6.
Cene se prično od 16.970 evra dalje, a je prav na vsako različico predviden popust. Realno se tako zgodba prične okoli tri tisočake ali še več nižje, odvisno od različice. Predvidoma najbolj prodajani C4 z motorjem HDi 100 in opremo feel tako takoj po vstopu v salon stane "le" še 16.180 evrov, če pa bi izbrali še Citroënovo financiranje, so pripravljeni ceno spustiti še za tisočaka. Vseeno je to med 250 in 850 evri več kot pri predhodniku.
Letos jih nameravajo prodati 270. Približno toliko VW golfov je bilo registriranih zgolj februarja.