Lancia ypsilon je v četrti izvedbi uglajena kot še nikoli. V razred majhnih mestnih vozil vnaša obilo premium dodatkov, pa tudi nove, italijansko modne oblikovne poteze, ki so vpadljive in očem prijetne.
Ypsilon je prvič na voljo s štirimi bočnimi vrati, zaradi česar vizualno daje vtis večjega vozila, bočna vrata zadaj pa rešujejo ali pa vsaj olajšajo težave družin z dojenčki, saj je namestitev otroškega sedeža lahka.
Bolj prostorna
Jajčasta oblika jo loči od konkurence, mehke in skladne linije so očem blagodejne, rešitev s skritimi kljukami v zadnjem paru vrat pa ni nova. Skladnost se nadaljuje s prelivajočo se kupejevsko streho v zadek, ki ga zaključujejo polkrožna linija in zavihnjena LED svetila.
Veliko tehnike
Sedi se visoko, privzdignjen je tudi menjalnik. Osrednja armaturna plošča je postavljena na sredino, kar pomeni, da mora voznik umikati pogled s ceste, enako velja za upravljanje s klimatsko napravo, medtem ko zelo dobro avdionapravo lahko obvladujemo s pomočjo stikal na volanskem obroču, s katerim je upravljanje v mestih lahkotno. Plastika je kakovostna, dovolj mehka. Voznikov delovni prostor je bogato založen z dodatki, kot sta sistem za nadzor stabilnosti in sistem za pomoč pri speljevanju v klanec.
Zebe v zadnjico
Sedeži so bili v testnem primerku oblečeni v usnje, a so bili brez gretja, kar v zimskih mesecih ni najbolj prijetno. Premium poslanstvo testna Y izkazuje tudi s sistemom samodejne pomoči pri parkiranju. Sistem, ki smo ga poprej preizkušali v večjih in dražjih avtomobilih, deluje hitro in natančno ter je uporabna rešitev tudi za mala vozila. Za upravljanje z volanom in iskanje dovolj velikega parkirnega prostora poskrbi elektronika, voznik oziroma voznica sta zadolžena zgolj za upravljanje z menjalnikom in zavoro.
Glasen motor
Posebna zgodba je 0,9-litrski prisiljeno polnjeni dvovaljnik, ki smo ga preizkusili že v modelu fiat500, a se ga še vedno nismo povsem navadili. Predvsem poraba je tista, ki nas ni prepričala. V mestih se izkaže za dovolj dinamičnega, avtomobil je izredno okreten, dobro deluje tudi serijski sistem Start/Stop, ki zmanjša porabo; v primeru, da nas samodejno ugašanje motorja na semaforjih moti, ga lahko enostavno izklopimo. Uporaben je tudi indikator, ki opozarja na optimalno prestavljanje in je prav tako serijski. Menjalnik je mehak in natančen, le oblika bi bila lahko drugačna, saj je širok zaključek menjalne ročice prevelik. Prepričale so nas zavore, manj pa pospeški, moč in lega na cesti pri nekoliko višjih hitrostih, ko je moči premalo, vožnja po avtocesti pa nemirna in glasna, v klanec navzgor pa lahko tudi naporna. Zadovoljila nas ni niti poraba, ki v povprečju znaša od 6,0 litra ob umirjeni vožnji pa do devetih litrov ob bolj dinamični vožnji, sami pa smo v povprečju pri mešanem ciklu izmerili porabo 7,6 litra na sto prevoženih kilometrov.
Podatki o vozilu: Lancia ypsilon 0.9 twinAir platinum
Motor: turbobencinski, dvovaljni
Prostornina: 875 ccm
Najvišja moč: 63 kW (85 KM) pri 5.500 vrt./min
Najvišji navor: 145 Nm pri 1.900
Poraba na testu: 7,6 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 99 g CO2/km
Zmogljivosti: 176 km/h, pospešek 11,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 3.842 x 1.676 x 1.520, medosna razdalja: 2.390
Prtljažnik: 245 litrov
Cena: 15.000/17.441 evrov (osnovni/testni)
Premium dodatki in cena
Najmanjša lancia z 0,9-litrskim bencinskim dvovaljnim motorjem je oblikovno všečna, v mestu okretna in poskočna, a glasna, ter za tako majhen motor potratna. Tudi poceni ni.