Prelomnica v prodaji: Električni niso več nišni avtomobili

Foto: Peugeot Peugeot 208 Foto: Gregor Prebil Peugeot 208 Foto: Peugeot Peugeot 208 Foto: Peugeot Peugeot 208 Foto: Peugeot Peugeot 208 Foto: Peugeot Peugeot 208 Foto: Peugeot Peugeot 208 Foto: Peugeot Peugeot 208 Foto: Peugeot Peugeot 208 Foto: Peugeot Peugeot 208 Foto: Peugeot Peugeot 208 Foto: Peugeot Peugeot 208 Foto: Peugeot Peugeot 208 Foto: Peugeot Peugeot e-208 Foto: Gregor Prebil Peugeot 208
Peugeot ima velike načrte s svojim priljubljenim malim avtomobilom, ki je tudi 100-odstotno električen.
Oglej si celoten članek

Na svetovni premieri peugeota 208 smo se pogovarjali s produktnim strokovnjakom Nicolajem Bonnardonom, ki nam je povedal, zakaj električni e-208 ne bo nišen izdelek in bo marsikje presegel prodajo dizelskega 208.

Vtise iz prve vožnje povsem novega peugeota 208 v bencinski, dizelski in električni različici najdete tukaj.

Vaš vrhovni šef Carlos Tavares je razkril načrte glede prvih naročil za električni e-208. Ali lahko rečemo, da z novo generacijo električnih vozil, vključno z e-208, električna vozila ne bodo več nišna na evropskih cestah?
Naša prva predvidevanja pri prodaji električnega e-208 so bila, da se bo njihov delež znotraj modela 208 vrtel okoli 10-odstotkov prodanih vozil. Pri takem odstotku ne moremo več govoriti o nišnem izdelku. Če pogledamo dizelski motor, ki ga prav tako ponujamo z 208, govorimo o prodaji 10, na nekaterih trgih 15 odstotkov vozil. Glede na prednaročila nove generacije modela 208, pa je povpraševanje po e-208 doseglo že 20 odstotkov. Elektrika za naš ni več niša. Glede na prednaročila lahko trdimo, da ne gre zgolj za zadostitev potreb nekih tehnično navdahnjenih kupcev električnih vozil ali »trend-setterjev«, ampak je to z dosegom 350 kilometrov postal zanimiv avto za širok krog kupcev. Naša tovarna na Slovaškem je sposobna proizvesti do 30 odstotkov kapacitete za električna vozila. Elektrika je del naše strategije.

Foto: Gregor Prebil Peugeot 208

Tovarna na Slovaškem lahko na leto proizvede 300.000 avtomobilov peugeot 208. Iz Peugeota so sporočili, da bi utegnili glede na prednaročila v polnem letu proizvesti in prodati okoli 60 tisoč električnih peugeotov e-208.

Kdo vam dobavlja baterije?
CATL, gre za kitajskega dobavitelja.

Veliko se piše o težavah s pridobivanjem zadostnih količin redkih kovin za izdelavo baterij za električna vozila. Praktično vse avtomobilske znamke gredo v ofenzivo na področju elektrifikacije. Ne pričakuje težav?
Ne pričakujemo težav, kljub rasti trga električnih vozil. Dogovor z dobaviteljem je, da lahko naše proizvodne kapacitete e-208 dvignemo do 30 odstotkov. Kaj se bo dogajalo naprej, pa bomo še videli.

Foto: Peugeot Peugeot e-208

Svetovna dinamična premiera električnega peugeota 208 je bila skoraj sočasno s prvimi vožnjami renaulta zoeija. Slednji ponuja dve različici električnega motorja, 100-kilovatnega kot vi in še šibkejšega z 81 kilovatov moči. Ali razmišljate v tej smeri?
Naredili smo študije in ugotovili, da je 100-kilovatni motor najboljši kompromis, ki ga lahko ponudimo glede voznih lastnosti, dosega in porabe električne energije. V prihodnosti pa se bomo prilagodili potrebam kupcev. Trenutno je to agregat za vozilo, ki je v tem segmentu po našem mnenju najbolj primeren.

Omenil sem zoeija, kmalu se bomo lahko zapeljali z električno corso, ki je tudi nastala znotraj koncerna PSA, Volkswagen veliko stavi na »električnega golfa« ID.3. Kje so prednost e-208 pred tekmeci?
Naša prednost je, da kupcu ponudimo izbiro in ga ne prikrajšamo, če bi imel želel imeti električni avto, ki je prostorsko in s stališča uporabnosti, tudi oblike, povsem enak kot dizelski ali bencinski 208. Baterije pri električnem 208 so razporejene po dnu vozila, s čimer je volumen prtljažnika povsem enak kot pri različicah z motorji na notranje zgorevanje. Prav tako prostornost v kabini. Hkrati pa smo s tako umestitvijo baterij omogočili vozili nizko težišče, zato je dinamika vožnje še izboljšana. Kot sem povedal, kupcu, ki bo prišel v prodajni salon na ta način olajšamo izbiro, saj ima tudi e-208 naš značilen »genski odtis«, vključno z ureditvijo notranjosti i-cockpitom, ki je še ena od naših posebnosti.

Foto: Peugeot Peugeot 208

Za privabljanje kupcev k elektrifikaciji, konkretno pri e-208, se pri Peugeotu osredotočajo na skupne lastniške stroške avtomobila, za katere Francozi pravijo, da so enake kot v primeru 1,2-litrskega turbo bencinskega modela s 130 konjskimi močmi in z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Kdaj boste prodali več električnih avtov kot bencinskih?
Težko je reči. V prihodnosti se bo delež električnih avtomobilov zagotovo povečeval, še vedno pa zaznavamo veliko B2B strank, poslovnih strank, ki delajo veliko število kilometrov. Tudi zato še naprej ponujamo dizelski 208. V nekaterih državah polnilna infrastruktura za električna vozila še vedno zaostaja, zato moramo ostati prilagodljivi. Z 10-30 odstotkov prodanih električnih 208-ic v naslednjih letih bomo več kot zadovoljni.

Foto: Peugeot Peugeot 208

Šef evropske Kie je v enem od intervjuju izjavil, da so električni avtomobili omejeni, kar zadeva prodajo. Tudi na namen uporabe. Da bodo to mestna in primestna vozila, za daljše razdalje pa bodo v prihodnosti bolj primerna vozila na gorivne celice.
Sam sem zadolžen za projekt peugeot 208, zato težko to komentiram. Mi menimo, da je elektrika prava rešitev, kaj bo v prihodnosti, pa bomo še videli. Vseeno pri Peugeotu nič ne želimo prepustiti naključjem, zato imamo oddelke za razvoj in raziskave. Trenutno pa smo osredotočeni na elektrifikacijo z baterijami.

Foto: Peugeot Peugeot 208

Tesla je model3 dobro začel tržiti na nekaterih evropskih trgih. Renault in VW sta že najavila večji električni avto, da bosta konkurirala tudi Tesli. Kaj pa Peugeot?
Naša strategija je nekoliko drugačna, temu so prilagojene tudi arhitekture za naša elektrificirana vozila. Peugeot 208 in tudi mali SUV 2008 bosta električna, medtem ko bodo naša večja vozila, na primer 3008 in 508, priključni hibridi. Torej, tisti, ki bo imel potrebo po več mestne vožnje, bo izbral manjši avto, ki zmore doseg tudi 350 kilometrov z enim polnjenjem, za občasne daljše razdalje brez ustavljanja za polnjenje pa bodo na voljo priključni hibridi. 

Foto: Peugeot Peugeot 208

Vrhovni šef PSA Carlos Tavares je ob predstavitvi modela peugeot 208 zatrdil, da znamki Peugeot ne bo treba plačati glob za emisije za svojo evropsko prodajo leta 2020, saj bodo uspeli zadostiti zahtevam po povprečnem izpusti modelske flote 95 gramov CO2 na prevoženi kilometer. Zatrdil je, da njihova oktobrska proizvodnja, ki se bo januarja spremenila v registracije, že v celoti skladna s povprečjem 93 gramov CO2 na kilometer.

Bo v električnem 2008 enak motor kot v e-208?
Da, enak motor.

Na tiskovni konferenci ste omenili tudi možnost naročnine kot pri mobilni telefoniji. Oziroma neke vrste najema vozil.
Seveda. Električni peugeot 208 bo zadovoljil 95 odstotkov vaših potreb po mobilnosti, ko pa boste potrebovali več prostora za pot nekam daleč na dopust, pa si boste lahko izposodili večji avtomobil.

Foto: Peugeot Peugeot 208

Še ena stvar, ki jo je omenil Tavares na predstavitvi 208-je, je, da ste pri Peugeotu že zadostili novim pravilom EU glede povprečnega izpusta CO2 na prevožen kilometer, ki je 95 gramov. Kako ste dosegli? So k temu bolj pripomogle izboljšave pri motorjih na notranje zgorevanje ali elektrifikacija modelske palete?
Različne stvari oziroma skupek vsega je bil potreben, da smo dosegli cilje. PureTech tehnologija bencinskih motorjev, električne različice in priključni hibridi. Elektrifikacija že sama po sebi zmanjšuje ogljični odtis, a glavnina prodaje še vedno odpade na bencinske modele. Tu smo res vložili ogromno število ur v razvoj in raziskave, predvsem trivaljnega turbo motorja (PureTech), ki izpusti veliko manj CO2 v ozračje. Delamo vse potrebno, da zadostimo cilje.

Na enem od preteklih avtomobilskih salonov v Ženevi sem z vašim kolegom delal intervju na temo zadnjega kilometra. V peugeotu 3008 ste predstavljali e-skuter, ki je bil dimenzijsko ravno pravšnji, da si ga lahko prevažal in polnil v prtljažniku. Ali boste ponudili podobno možnost pri e-208?
Mislim, da ne. Tisti je bil načrtovan za 3008. Gre za različna avtomobila. V primeru 2-208 gre za mestni avto. Naše študije so potrdile, da ni potrebe za to.

Foto: Peugeot Peugeot 208

Še ena zanimiva novica je prišla v zadnjem času iz vašega podjetja, in sicer, da ukinjate znamko GTi. 
Tako je. Za ta korak smo se odločili ravno zaradi prevelike količine izpustov CO2 in s tem povezane zakonodaje in kazni, če bi presegli mejo 95 gramov CO2 na prevoženi kilometer. Lahko pa pričakujemo kaj novega, še posebej električnega iz Peugeot Sport. To je v naši DNK. Delamo na novi vrsti športnosti. Imamo različne ideje. Več informacij pa na tem mestu ne morem izdati.

Ali za vsakodnevno mobilnost uporabljate električni avto ali avto z motorjem na notranje zgorevanje?
Sam osebno vozim tako električne avtomobile kot avtomobile z motorji na notranje zgorevanje. Na ta način tudi preizkušam vozila. Če pa bi moral izbrati, pa je v primeru 208-ce moj najljubši električni agregat. Ponuja hipen navor, najboljši pospešek in največ užitka v vožnji. Ker živim v centru mesta, bi brez težav shajal z električnim avtomobilom. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 20:51 31. Oktober 2019.

    zgresena politika, dokler ne presaltamo na drug tip baterij. veliko cenejsa bi bila mreza vodikovih crpalk in avto na vodik. …

  • 20:13 31. Oktober 2019.

    Napaka, pri novih bodo kmalu nišni bencinci, še bolj pa diesli, pravkar vw e-up z večjo baterijo 13k in e-golf …

  • 13:53 31. Oktober 2019.

    Francoska😫😫😭😭😭

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.