Komisija za promet in turizem v Evropskem parlamentu razpravlja o spremembah prometnih predpisov, ki bi milijonom voznikom prinesle občutne omejitve in stroške. Gre predvsem za revizijo stare ureditve vozniških dovoljenj 2006/126/EC, ki so jo sprejeli decembra 2006, ni pa jasno, kdaj bo tudi začela veljati.
Za zdaj je namreč na mizi le osnutek, za katerega se še ne ve, kdaj bo tudi sprejet. A če bodo spremembe sprejete, bodo obvezujoče za vse države članice EU, ki bodo morale ustrezno spremeniti tudi državne prometne predpise.
Spremembe naj bi veljale šele za prihodnja vozniška dovoljenja, saj na že veljavna direktiva naj ne bi vplivala. Vendar strokovnjaki opozarjajo, da naj bi to bilo v nasprotju z vsebino osnutka, ki naj bi uvedel tudi obvezne zdravniške preglede in omejitve veljavnosti vozniških dovoljenj za starostnike.
Omejitve po starostnih skupinah
Spremembe so sicer del prizadevanj Evropske unije po čim manjšem številu nesreč na evropskih cestah. V okviru tako imenovane "Vizije nič" bi namreč Evropska unija rada do leta 2050 število umrlih v prometnih nesrečah zmanjšala na ničlo. O spremembah sicer razpravljajo na pobudo francoske političarke Karime Delli, članice francoske zelene stranke.
Med bolj izpostavljenimi spremembami, ki naj bi jih uvedli v evropske prometne zakonodaje, so omejitve hitrosti v skladu s starostnimi skupinami. Za voznike začetnike naj bi veljala omejitev hitrosti vožnje na 90 kilometrov na uro. Kritiki tega ukrepa pravijo, da bi mlade voznike s tem dejansko izenačilo z vozniki tovornjakov, kar bi jim praktično onemogočilo vsakršno varno prehitevanje na avtocesti. Ko bi zaključili preskusno dobo, bi morali mladi vozniki tudi še enkrat opravljati dodatni preskus vožnje.
Obstaja tudi možnost omejitve nočne vožnje za voznike začetnike. Nova pravila bodo državnim organom dače možnost, da mladim voznikom prepovejo vožnjo med polnočjo in šesto uro zjutraj. Državne oblasti se bodo morale odločati tudi o kaznih, ki bodo vejale za kršilce te določbe, "na učinkovit, proporcionalen in nediskriminatoren način."
Starostniki se bodo po drugi strani, če bodo hoteli obdržati vozniško dovoljenje, morali sprijazniti s precejšnjimi dodatnimi stroški, živeli pa bodo tudi v stalnem strahu, da vozniško dovoljenje izgubijo. Osnutek namreč predvideva, da bo po 60. letu starosti vozniško dovoljenje veljalo le sedem let, po 70. letu pet, po 80. Letu pa le dve leti. Po tem bodo morali starostniki vozniško dovoljenje obnavljati sproti, podaljšanje pa bo odvisno od obsežnih medicinskih in psiholoških pregledov.
Dodatno dovoljenje za SUV-e
Na večino voznikov pa bo gotovo vplival predlog odredbe, po kateri naj bi običajno vozniško dovoljenje kategorije B veljalo le še za avtomobile do največje dovoljene mase 1.800 kilogramov. Zdaj velja splošna omejitev na 3.500 kilogramov. Ta omejitev bo povezana tudi z omejitvijo največje dovoljene hitrosti vožnje na 110 kilometrov na uro. Kdor bo hotel voziti večje avtomobile in z večjo hitrostjo, bo moral pridobiti vozniško dovoljenje kategorije B+, kar pa bo možno šele po dopolnjenem 21. letu starosti.
Namen te odredbe je otežitev vožnje velikih in težkih SUV-jev in drugih velikih vozil, ki bodo mlajšim od 21 let praktično prepovedana. Predlog navaja, da so težki avtomobili veliko bolj podvrženi nezgodam kot manjši avtomobili. Glede na to, da na trg prihajajo vse bolj težka in velika vozila, navadno vozniško dovoljenje kategorije B ni dovolj za njihovo obvladovanje.
Kritiki omenjajo, da ni jasno, če je francoska zelena političarka pri svojem predlogu upoštevala tudi dejstvo, da masno omejitev 1,8 tone presega tudi veliko električnih avtomobilov, In to ne le veliki športni terenci, ampak celo srednje veliki in kompaktni električni avtomobili. Po novih pravilih bi večino električnih avtomobilov lahko vozili šele starejši od 21 let. Glede na to, da se omejitev osredotoča predvsem na maso kot varnostni faktor, bo Evropski parlament v tem primeru zelo težko sprejel kakršnokoli izjemo. Predlog sicer predlaga še nekaj pomembnih sprememb, med katerimi je denimo poenotenje kazni za prometne prekrške na ravni EU.
Ali gre predaleč?
O predlogu bo sicer najprej razpravljal Evropski parlament, pozneje pa tudi države članice EU. Glede na to, da je predlog novih prometnih predpisov na ravni EU zelo obširen in strog, je že naletel na nasprotnike, ki trdijo, da gre predaleč. Vsekakor pa se strinjajo, da so spremembe potrebne.
Poslanec nemške CDU/CSU v Evropskem parlamentu Markus Ferber je predlog denimo komentiral, "da prihaja iz globin Absurdistana" in naj bi ljudem predvsem otežil mobilnost. Predstavnik nemškega avtomobilskega kluba Mobil in Germany pa je povedal, da je Evropska unija spet šla veliko predaleč in bi rada popolnoma brez potrebe nadlegovala voznike. Številni kombiji, karavani in SUV-ji nenazadnje že dolgo tehtajo več kot 1,8 tone.
Na predlog skeptično gledajo tudi pri nemškem avtomobilskem klubu ADAC. Moti jih predvsem predlog o zdravniških pregledih za določene starostne skupine. Čeprav sposobnost vožnje v starosti usiha, pravijo, tveganje za povzročitev nezgod pri starostnikih ni izjemno veliko. Starostnike pa kljub temu vzpodbujajo, naj se prostovoljno udeležujejo zdravstvenih pregledov, saj bodo s tem preverili svoje vozniške sposobnosti in pripomogli k bolj varnim cestam.
Zdaj pa že onanirate nad državljani . Kako do rezultata 0 mrtvih na cestah. Ja ukinite motorno -električni promet iz …
Prepovejte vožnjo po AC vsem začetnikom , prva 3 leta . Naj se naučijo na magistralkah šofirat in se spoznavat …
Vsi skupaj se moramo rešiti politične zelene mafije v EU! Smo že prepozni in zamujamo!