Renault je domači javnosti predstavil posodobeljnega twinga. Za Slovenijo je avto posebnega pomena, saj je Revoz iz Novega mesta edina tovarna, kjer ga izdelujejo. Na domačih cestah jih sicer ostane komaj za vzorec, pravzprav celotno letno prodajo Revozovi delavci izdelajo prej kot v dveh osemurnih izmenah. V enem delovnem dnevu ... Vsi ostali twingoti gredo v tujino, kar polovico v Francijo, zelo pomembna trga sta tudi Italija in Nemčija.
Twingo je predvsem ljubljenec velikih mest, kjer pride do izraza njegova izjemna okretnost (rajdni krog 8,6 metra!), in prilična uporabnost, seveda pa tudi "ljubek" izgled in sodobne vsebine.
Recepta pri Renaultu ob prenovi niso kaj dosti spreminjali, le dopolnili. Lahko zapišemo, da je twingo odslej še bolj ljubek, še posebej, če ima kupec dovolj okusa za pravo barvno kombinacijo. Posodobljeni twingo je spredaj izgubil ločene dnevne luči, ki so sedaj lepo vgrajene v glavni žaromet v obliki črke C. Nov je tudi odbijač, dodan je krom. Nov je tudi zadnji odbijač, tudi tam luči sedaj gorijo v novi značilni Renaultovi obliki, manj je črne plastike, spremenili pa so tudi prej nerodno odpiranje zadnjih (steklenih) vrat, saj je kljuka z držalom po novem vgrajena kar v vrata.
Poleg novih platišč, ki so klasika pri vsaki prenovi, je treba omeniti dve novi barvi - biserno belo in še posebej mango rumeno (priporočamo!). Mladostnost se da twingu podaljšati tudi s tremi različnimi paketi kontrastnih dodatkov in nalepkami, podobno je mogoče olepšati tudi notranjost. Ti paketi so cenovno dokaj dostopni.
V notranjosti je opazna nova prestavna ročica ter nekoliko preurejena armaturna plošča z dodatnimi odlagališči. Sopotnikov predal je po novem vedno zaprt, ne glede na različico. Obratomera twingo še vedno nima, si je pa mogoče pomagati z multimedijo oziroma aplikacijo R&GO, ki poveže telefon z radijem in hkrati omogoča prek telefona še precej drugih funkcij. V opremi intense pa je serijski že sedempalčni Easy link zaslon, ki podpira tudi Android Auto in Car Play, od jeseni bo imel tudi samostojno navigacijo. Gre za posodobljen sistem, ki ga bodo v prihodnje vgrajevali tudi v ostale modele.
Opremske različice se po novem tako kot doslej že pri vseh ostalih renaultih imenujejo life, zen in intense. Čisto osnovna je še brez klime, celo prednja okna se odpirajo še z ročico. Bržkone bo po prodaji v veliki manjšini, precej bolj sprejemljiva je sredinska oprema zen, pri kateri je že tudi mogoče doplačati za alu platišča. Intens pa doda avtomatsko klimatsko napravo, zložljiv ključ, senzor za dež, že omenjeno multimedijo, usnjen volan ...
Twingo pa še naprej ostaja brez številnih naprednih asistenčnih sistemov, kot je samodejno zaviranje v sili AEB, kar postaja že velika redkost tudi v razredu najmanjših avtov. Pri opremi intens je mogoče doplačati za opozorilnik na menjavo pasu, med doplačili je tudi kamera.
Motorja ostajata ista, le da je vsak dobil za pet konjev moči. Atmosferski 1,0 motor je SCe 75 ima 54 kW (75 KM), 0,9-litrski turbo TCe 95 pa 68 kW (93 KM). Slednji je na voljo tudi z avtomatskim menjalnikom EDC, kar je precejšnja redkost v razredu tako majhnih avtov. Treba je omeniti, da je s turbo motorjem mogoče nabaviti le opremo zen.
Cena za twinga se pri osnovnem ceniku začne pri 9.390 evrov, zen stane 10.890, intens pa od 12.190 evrov. Takoj pa je treba omeniti prihranek 1.600 evrov, ki ga poleg petletnega podaljšanega jamstva Renault nudi ob izbiri njihovega financiranja. To pomeni, da se v realnosti cene začnejo pri 8.290 evrih, 9.290 oziroma 10.590 evrih. Vsako leto naj bi si twinga privoščilo okoli 250 Slovenk (in nekaj Slovencev).
Med vrsticami pa je direktor proizvodnje v Revozu Jože Bele namignil, da bo morda še v tej generaciji twinga na ceste zapeljala tudi njegova povsem električna različica.
Revoz se s polno paro pripravlja na novega clia
Čisto v twingovo porodnišnico, torej v proizvodnjo, nam v Revozu tokrat niso pustili, saj še nekaj mesecev velja stroga karantena zaradi uvajanja pete generacije clia v proizvodnjo, ki je povezana s številnimi posodobitvami tehnične opreme in prilagajanja procesov tako pri strojih kot ljudeh. To pomeni, da bo okoli 3.500 zaposlenih v Revozu v treh polnih izmenah izdelovalo vsaj nekaj časa pet različnih vozil: twinga, clia 5, clia 4, smarta forfour in smarta forfour EV.
Nekaj zanimivih dejstev o Revozu
- Tovarna prispeva 3,9 % v slovenskem BDP
- Ima 4,45 % v deležu slovenskega izvoza.
- 99,1 % proizvodnje izvozijo.
- Vsakih 44 sekund izdelajo en avto.
- Twingo trenutno obsega polovico Revozove proizvodnje, glavni trgi so Francija, Italija in Nemčija.
Se pa osnovni smart forfour zaradi odločitve partnerskega Daimlerja po strukturnih spremembah, ki bodo vključevale tudi selitev proizvodnje na Kitajsko, počasi poslavlja. Vseeno je Bele prepričan, da bodo kapacitete v Revozu ostale polno zasedene, v prihodnosti naj bi Revoz kot ena najbolj učinkovitih Renaultovih tovarn prevzel izdelavo novih modelov.
andrej.leban@zurnal24.si
Vsakih 44 sekund en avto ... a imate res prave podatke ... ???
Kopija fičota...