Scania ima novi, najmočnejši V8 motor doslej!

Foto: Scania Scania V8 Foto: Scania Scania V8 Foto: Scania Scania V8 Foto: Scania Scania V8 Foto: Scania Scania V8 Foto: Scania Scania V8 Foto: Scania Scania V8 Foto: Scania Scania V8 Foto: Scania Scania V8 Foto: Scania Scania V8 Foto: Scania Scania V8 Foto: Scania Scania V8 Foto: Scania Scania V8
Švedska znamka je predstavila naslednjo generacijo okolju prijaznejšega osemvaljnega motorja, ki mu med tovornjaki ni para. Najmočnejša motorna oznaka pri Scaniji je po novem 770!
Oglej si celoten članek

V8 motorji so iz ponudbe pri nakupu težkih tovornjakov pred leti začeli izginjati drug za drugim, zato tistim tovornjakarjem, ki še vedno vozijo osemvaljnike, večina njihovih stanovskih kolegov odkrito zavida. A proizvajalci so se zaradi vse ostrejših normativov pri zaščiti okolja povsem preusmerili na šestvaljne motorje.

Razen pri Scaniji, kjer so mnenja, da nobena druga konstrukcijska zasnova termičnega motorja ne zmore zagotavljati takšnega razmerja med močjo, navorom, zvokom in nenazadnje tudi prestižem ter kakovostjo. Še posebej pri prevozu najtežjih bremen ali pri specialnih tovornjakih, ki so namenjeni izrednim prevozom ali pa celo "cestnim vlakom", kot jih uporabljajo marsikje po svetu, pride v ospredje prednost dveh dodatnih valjev. Zato Švedi že več kot 50 let ostajajo zvesti zasnovi V8 in bodo po lastnih napovedih to počeli še tudi vsaj prihodnjih nekaj let, hkrati z razvojem novih zelenih tehnologij pogona.

Za volanom "Če boš priden, boš lahko vozil scanio"

Foto: Scania Scania V8

Začne se pri 530, konča šele pri 770

Pri Scaniji so bili že doslej edini, ki so znotraj aktualnega standarda euro 6 ponujali V8 motor. Zdaj pa so predstavili naslednjo generacijo, pri kateri so z raznimi dodelavami in ob pomoči novega menjalnika opticruise ter gonilom zadnje osi, ki je prilagojena za potovalno hitrost brez prestavljanja, dosegli za skupaj do šest odstotka nižjo porabo goriv, kar je v žargonu lastnikov voznih parkov ogromen prihranek pri stroških za gorivo. Gre za primerjavo vožnje na daljše razdalje po hribovitem terenu med starim V8 z oznako moči 580 KM in novim V8 590 KM, ki uporablja tudi nov menjalnik. 

Z uporabo naprednega tehničnega znanja so pri tovarni uspeli tudi ohraniti pasivni način čiščenja izpušnih plinov pri nižjih temperaturah, za kar se porabi manj goriva in tudi prispeva k varčnosti.

Novi motor Švedi ponujajo v štirih različnih stopnjah moči oziroma oznak za "konje": 530 (390 kW, 2.800 Nm), 590 (434 kW, 3.050 Nm), 660 (485 kW, 3.300 Nm) in na koncu še doslej najmočnejši Scanijin serijski 770 (566 kW, 3.700 Nm).

Slednji tako po novem velja za najmočnejši serijski tovornjak v Evropi, če ne kar na svetu, saj ima 40 konj več kot dosedanja najmočnejša različica V8 in je tako po moči kot navoru prehitel šestvaljni Volvov FH v konfiguraciji FH16 750.

Kako se vožnja v S770  pokaže v praksi? Ko so testirali polno naložen 40-tonski tovornjak v Španiji na 15 kilometrskem klancu z 800 metrsko višinsko razliko, so ga z najmočnejšim motorjem prevozili za polovico hitreje kot pa v modelu s 450-konjskim motorjem. "Novi 770 je tako močan, da smo morali ves čas voziti po levem pasu, ker smo prehitevali ostale tovornjake," je povedal razvojni inženir Magnus Nillson.

Ker sodi V8 motor v vrh Scanijine ponudbe, je temu primerno opremljen celoten tovornjak. Nekako naravno je, da je z njimi opremljena kraljevska serija S, ki že sama po sebi izstopa na cesti. A v skladu s Scanijino filozofijo, da se prilagodijo potrebam vsake stranke posebej, je na voljo tudi v seriji R.

Hkrati se različica V8 lahko loči po dodatnih napisih in posebnostih v notranjosti kabine in še več različnega udobja, znanega iz premijskih vozil.

Menjalnik, ki z istim oljem zdrži do milijon kilometrov

Kot že omenjeno, ima veliko zaslugo pri tem, da je tovornjak s posodobljenim V8 motorjem močnejši in hkrati varčnejši, menjalnik z oznako G33CM. Ponaša se z izboljšanim in hitrim prestavljanjem ter nižjo porabo goriva in boljšim udobjem med vožnjo. Ima kar za 60 kilogramov nižjo maso od prejšnjega, to pa lahko uporabnik "pretopi" v večjo nosilnost. Poleg tega zagotavlja večjo razpoložljivost, saj je interval menjave olja dolg kar do milijon kilometrov. 

Menjalnik so razvijali šest let in uporabili številne nove tehnologije, ki pomagajo pri znižanju notranjih izgub in posledično višji energijski učinkovitosti. Med drugim uporabljajo prilagodljivo kapaciteto za olje, boljše mazanje zobnikov s pršenjem olja in širšo razporeditev prestav.

Foto: Scania Scania V8

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.