Delo, s katerim se ukvarjajo tako imenovani »zaščitniki znamk«, je zelo podobno kriminalističnemu, saj govorijo o racijah, skrivnih proizvodnih obratih in organiziranem kriminalu ter o omrežjih ponarejevalcev, njihovih podpornikih in konfiskacijah.
Pravnica Lita Silje Jänisch, ki je pri Daimlerju zaposlena kor »zaščitnica znamke«, pravi, da poskuša pri svojem delu izslediti ponarejene Mercedesove nadomestne dele in jih umakniti s trga, saj ti predstavljajo veliko varnostno tveganje.
Med ponarejenimi deli se namreč znajdejo deli zavor, ki so izdelani iz slabih materialov in zato lahko povzročijo daljše zavorne poti ali pa se celo zlomijo. Ponarejevalci lahko v zavorne obloge primešajo celo zelo strupene snovi, kakršna sta svinec ali arzenik. Obstajajo tudi vetrobranska stekla, ki so izdelana iz navadnega stekla, ki se med trkom seveda razbijejo v nevarne kose, prav tako pa tudi zračni filtri, ki niso izdelani iz ognjevarnega materiala. Seznam ponarejenih delov pa je še veliko daljši.
100-odstotna rast
Vpogled v podatke avtomobilskih proizvajalcev namreč pokaže, da ti iz prodaje umikajo vzelo veliko ponarejenih delov. Pri Volkswagnu navajajo, da so leta 2021 v racijah zaplenili za 14 milijonov evrov ponarejenih avtomobilskih delov za vozila znamk Volkswagen in Volkswagen Commercial. To je bilo skoraj dvakrat toliko kot leto pred tem, ko so zaplenili za okrog 8 milijonov evrov ponarejenih delov. Pri Daimlerju navajajo, da so lani v sodelovanju s policijo in carino lani zaplenili za več kot 1,86 milijona ponarejenih avtomobilskih delov. To je 6-odstotno povečanje v primerjavi z letom pred tem.
Jänischeva pravi, da ni avtomobilskega dela, ki ne bi bil ponarejen, od Mercedesovih zvezd, do aluminijastih kolesnih platišč, varnostnih vreč, žarometov, zavor, filtrov in vžignih svečk. Povečanje prodaje ponarejenih delov zaznavajo tudi pri nadzorni organizaciji KÜS. Deloma gre za vitalne dele, ki lahko ogrozijo pravilno delovanje vozila, veliko pa je kopij komponent s trgovsko znamko, ki sicer ne ogrožajo varnosti, proizvajalcu pa lahko povzročijo gospodarsko škodo in mu okrnijo ugled.
Motociklisti, pozor!
Pri TÜV dodajajo, da zaznavajo tudi vse več ponarejenih delov za motocikle. Nekdo, ki na robniku poškoduje platišče, si mogoče prizadeva, da bi našel cenejše nadomestno, vendar je to lahko ponarejeno. To pa je zelo nevarno, saj predvsem za platišča motociklov velja, da »obstajajo le cela ali zlomljena.« Če pri visoki hitrosti pride do nenadnega zloma platišča motocikla, namreč za voznika običajno ni več rešitve.
Strokovnjaki opozarjajo, naj se tisti, ki ne bi radi po naključju kupili ponarejenega avtomobilskega dela, zavedajo predvsem nečesa. Če je neki del občutno cenejši od originalnega, je z njim gotovo nekaj narobe. Če bi vseeno radi nekaj privarčevali, kupite odobrene neoriginalne nadomestne dele, ki so po kakovosti enaki originalnim. Ti sicer ne bodo tako poceni kot ponarejeni, bodo pa varni.
Avtomobilske znamke se sicer močno trudijo, da bi ponarejene dele pravočasno odkrili in jih umaknili s trga. Tako Volkswagen kot tudi Daimler sodelujeta z domačimi in tujimi organi pregona in carino, spremljata dogajanje na spletu in državnim organom pomagata pri pripravi racij. Tudi Porsche, ki sicer ne objavlja podatkov o številu ponarejenih delov, tudi sistematično ukrepa proti ponarejevalcem. Osredotočajo se na ponudbo spletnih platform, kakršne so Ebay, Amazon ali Alibaba ter prav tako izvajajo racije, predvsem na Kitajskem, od koder prihaja največ ponarejenih delov.
Peljem avto na servis in mi tam vgradijo kar pač vgradijo. Kako naj jaz vem, kaj so vgradili, še posebej, …
Pregrešno drage original dele pa ziher ne bom in nisem nikoli dal ,mehaniku povem da hočem cenejše ,pa ne moreš …
Oglasno sporočilo!