- Ko naletite na zastoj, najprej poskrbite za svojo varnost. Vklopite vse štiri utripalke, da boste opozorili zadaj vozeče na stoječi promet.
- Poslušajte prometna obvestila, stanje v prometu preverite prek mobilnika.
- Ne vrivajte se iz ene kolone v drugo, saj to ni kulturno, hkrati boste pridobili le kakšno sekundo. Če pa se vaš pas konča in zlije z drugim, vedno peljite do konca po njem (do fizičnih ovir) in se šele takrat po sistemu zadrge priključite v drugega. Tako bo promet potekal najhitreje.
- Vozite tekoče, ne puščajte prevelikega razmaka do spredaj vozečih, hkrati ne vozite sunkovito.
- Če stojite dlje časa na mestu, prestavite v nevtralno in ne držite noge na sklopki. Pogonski deli se bodo tako najmanj pregrevali. Če menite, da boste stali dlje od pol minute, je že smiselno ugasniti motor. Pred tem odprite vsa okna, da ne bo potrebe po delovanju klimatske naprave.
- Slog speljevanja v počasnem prometu je zelo pomemben, opozarja inštruktor Tilen Holynski iz Akademihje dobre vožnje. Sklopke ne smete spuščati počasi, ne dodajate plina - vsak moderni avtomobil zmore speljati pri minimalnih vrtljajih.
- Redno preverjajte stanje hladilne tekočine. Če avtomobil vseeno zakuha, ga nemudoma zapeljite ob stran in počakajte, da se ohladi.
- Zastoj je duhomorna stvar, a se vseeno v veliki večini primerov časovno ne splača ubirati obvozov. Ostanite potrpežljivi.
Poznate trike za zastoj?
Čas poletnih počitnic se je kljub visokim temperaturam že prevesil v svoj sklepni del, zato bodo zastoji na cestah v prihodnjih dneh še zelo pogosti. Na drugi strani prihaja čas jesenskih gradbenih del, ki bodo ustvarjala nove cestne zamaške, tu bodo popoldanske konice. Jih boste znali premagovati?
trik je, da greš po star cesti in da se zraven popolnoma zavedaš, da si bil na suho nategnjen, ker …
A mi lahko kdo tole obrazloži, da se sklopke ne sme spuščati počasi, hkrati pa brez dodajanja gasa. Brez dodajanja …