Pri Seatu skušajo zajahati val navdušenja, ki ga je deležen njihov kompaktni suv ateca, in so najavili še novosti pri leonu, doslej svojemu najbolj prodajanem modelu. Medgeneracijska prenova je v oblikovnem smislu le malenkostna, nekoliko je spremenjen prednji odbijač, kjer je maska za zajem zraka malce večja, luči pa bolj poudarjene.
V notranjosti so nova oblazinjenja, klasično ročico ročne zavore je nadomestila tipka, dodano j ambientalna osvetlitev, uvedena pa je tudi nova oprema xcellence, ki bo postavljena vzporedno s športno FR. Pod motornim pokrovom je novost možnost izbire 1,0-litrskega trivaljnika, ki je bil že na voljo pri sorodnikih golfu in A3. Druga novost je možnost izbire 1,6-litrskega dizla (81 kW/115 KM). Glede najbolj športne različice cupra ni še nič znanega, šušlja pa se, da ji bodo moč še povišali vse tja to 220 kW (300 KM) in jo s tem izenačili z golfom R.
Asistent za zastoj in digitaliziran kokpit
Iz modela ateca je leon povzel številne tehnične pripomočke. Tako sedaj nudi možnost brezžičnega polnjenja telefona, prepoznavo znakov in asistenta za zastoje (polatonomna vožnja). Sistem samodejnega zviranja prepoznava pešce, parkirni asistent pa zmore parkirati tudi prečno. Odslej je na voljo povezljivost prek platform MirrorLink, Apple CarPlay in Android Auto, sam zaslon infotainmenta je vseh razen najnižji verzijio opreme osempalčen, zmanjšal je tudi število gumbov. Leon nudi tudi opcijo popolnoma digitalnih merilnikov, podobo kot to nudi Audi s svojim Virtual Cokcpit, bržkone pa bo to možnostu nudil tudi bodoči golf. Pri Seatu se digitalnim merilnikom v tehničnem slovarju pravi FPK.
Novi leon se bo najprej kot kombilimuzina in karavanskio ST pričel prodajati na pričetku prihodnjega leta, nato bosta sledila trivratnik SC in "terenski" x-perience.
dezurni@zurnal24.si