Taycan cross turismo stopa v velike čevlje, saj gre za različico avtomobila, ki je bil lansko leto na svetu prodan kar 20.000 krat in pridobil več kot 50 mednarodnih nagrad, med drugim tudi za najbolj inovativni avto lanskega leta. Zanj velja, da še noben avto pri Porscheju, in tudi nasploh, ni imel bolj uspešnega štarta kot taycan.
Tudi v Sloveniji je taycan kar uspešen, saj so jih lani prodali deset, letos pa že štiri, do konca leta pa računajo, da bodo prodajno številko zaokrožili nad desetko. Računajo sicer, da bo sčasoma taycan cross turismo, glede na prioritete domačih kupcev, pri nas prevladal nad »navadnim« taycanom in prevzel 70-odstotni delež v prodaji.
Več prostora v kabini in pod dnom
Kaj torej taycan cross turismo ponuja v primerjavi z »navadnim« taycanom? Kot kombilimuzina, kupe-karavan ali shooting brake, kakršno poimenovanje je komu pač ljubše, predvsem drugačen, bolj karavanski zadnji del, ki med drugim zadnjim potnikom zaradi manj poševne strehe ponuja predvsem za 47 milimetrov več prostora nad glavami. Večji in predvsem bolj praktičen je tudi prtljažnik, ki meri do 1.212 litrov, kar je gotovo dovolj za morebitne potepe.
Omenimo še, da je njegovo dno od tal oddaljeno 20 milimetrov več kot pri taycanu, zato zmore tudi vožnjo po manj urejenem makadamu. Obstaja tudi »off road design« paket, s katerim je taycan cross turismo še 10 milimetrov bolj oddaljen od tal in ponuja tudi dodatno zaščito pred kamenčki.
Štiri različice
Taycan cross turimo bo tudi v Sloveniji na voljo v štirih različicah, kot cross turismo 4, cross turismo 4S, cross turismo turbo in cross turismo turbo S, s čimer v bistvu podvaja različice »navadnega« taycana. Vsi imajo večjo baterijo s kapaciteto 93,4 kilovatne ure, so opremljeni s stalnim štirikolesnim pogonom in zračnim vzmetenjem, za silovite pospeške pa v najmočnejši različici poskrbi kar 560 kilovatov motorne moči in pospešek v 2,9 sekunde do sto kilometrov na uro. S 5,9 sekunde sicer tudi najšibkejša različica ni ravno obotavljiva.
Pri nas bo za taycan cross turismo 4 treba odšteti vsaj 98.729 evrov. Cross turismo 4S bo stal vsaj 117.433 evrov, cross turismo turbo pa 161.238 evrov. Najdražji in najmočnejši taycan cross turismo bo na voljo za vsaj 195.451 evrov.
Taycan cross turismo sicer deluje z električno napetostjo 800 voltov, kar mu med drugim omogoči bliskovito polnjenje baterije, ki se lahko na ustreznih polnilnicah v petih minutah napolni za dodatnih 100 kilometrov vožnje, 80-odstotno polna pa je lahko v dobre tričetrt ure. Seveda pa je hitrost polnjenja odvisna tudi od razpoložljive polnilnice.
Kakšen je v živo?
Taycan cross turismo smo si lahko na hitro ogledali tudi v živo in prvi vtis kaže, da gre, tako kot pri marsikaterem drugem Porscheju, za avtomobil, ki zunaj zgleda manjši, kot pa je notri. Vsekakor pa ne daje vtisa terenskega, ampak bolj kot to, predvsem elegantnega avtomobila. Voziti ga seveda nismo mogli, zato s te plati ni kaj povedati, notranjost pa osupne predvsem ko je ugasnjen, saj je popolnoma odet v črnino.
Vsi instrumenti so namreč urejeni na različnih zaslonih. Ko se avto enkrat vžge, kar osupne z obilico digitalizacije in analogna štoparica na vrhu armaturne plošče je kar precejšnja osvežitev, ki na nek način spominja na stare Porschejeve čase. Dodajmo še, da je udobje vsaj na prvi vtis povsem na ravni tistega, kar se od znamke pričakuje, pogled v prtljažnik pa razveseli celo morebitne domače mojstre ali pa okorele popotnike med navdušenci nad električnim porschejem.
Z enostavnim domačim spletnim delom v prostem času zaslužim več kot 15.000 EUR. Sem redni študent in samo s tem, …