Porsche patentiral šesttaktni motor z notranjim zgorevanjem!

Foto: Porsche
Foto: Porsche
Porsche je predstavil idejo učinkovitega motorja, ki ne bi deloval štiritaktno, ampak še z dvema dodatnima taktoma. Kaj imajo v mislih?
Oglej si celoten članek

Porsche je patentiral posebno zasnovo bencinskega motorja. Danes praktično vsi avti uporabljajo princip štiritaktnega motorja, pri katerem si med delovanjem v enem ciklu sledijo faze sesanje mešanice, stiskanje mešanica, delo oziroma eksplozija, izločanje izpušnih plinov. V zadnjih 150 letih smo videli določene variacije in dodelave posameznih faz, a princip delovanja je ostal enak in je sčasoma tudi povsem izrinil dvotaktne motorje. 

Inženirji nemške znamke Porsche so zdaj razvili in na pristojnem ameriškem uradu patentirali motor, za katerega opis pravi, da ima "šest individualnih taktov, ki se lahko razdelijo v dve tritaktni zaporedji."

Foto: Ameriški patentni urad Porsche motor prototip

Po pisanju Motor1.com so pri Porscheju med tradicionalni fazi dela in izločanja (3 in 4) dodali še dodatni dve fazi. Prvo zaporedje bi bilo sesanje - stiskanje - delo, drugo pa stiskanje - delo - izpuh. To pomeni, da bi motor deloval na način dvojne eksplozije mešanice v valju. Da bi bilo to mogoče, so pri Porscheju očitno razvili posebno ročično gred, ki se vrti po obroču z dvema koncetričnima krogoma.

Na ta način so spremenili osrednjo točko vrtenja, kar zniža hod bata (spodnjo mrtvo točko) pri dodatnih taktih. Posledično se spremeni tudi kompresija, saj bat ne potuje tako visoko (zgornja mrtva točka) v valju. To pomeni, da ima ta motor dve zgornji in spodnji mrtvi točki.

V ozadju tega kompleksnega pristopa je večja moč ob boljši učinkovitosti. Namesto da bi samo en takt ustvarjal delo, sta pri tem motorju takšna dva takta, zato pride tudi do boljšega (čistejšega) zgorevanja gorivne zmesi, kakršnokoli gorivo bo že uporabljeno.

 Ali gre za eno največjih revolucij pri delovanju motorja z notranjim zgorevanjem, bo pokazal šele čas. Porsche bi moral zdaj patent razviti tako, da bi bil primeren za serijsko proizvodnjo. Če se bo to v resnici zgodilo, se motorju z notranjim zgorevanjem kljub trendu elektrifikacije morda napoveduje nova uspešna era.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 24

  • 19:31 21. September 2024.

    6taktni motor he le odgovor na Poršejevo trditev, da bo zadnji avto na svetu z motorjem na notranjo izgorevanje njihov …

  • 18:16 21. September 2024.

    Še vedno bo izpuh, ki bo svinjal ozračje in ob dejstvu, da ta motor, čeprav bo recimo manj svinjal še …

  • 13:35 21. September 2024.

    Glede na skice, preveč vrtljivih delov! Mogoče bo tako uspešen, kot je bil Wankel !

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.