Popravil mu je avto, ponudil prenočišče in še večerjo z zabavo

Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah
Romantični časi morda le še niso preteklost.
Oglej si celoten članek

Citroën je zgodovinsko gledano stkal močno vez tudi s Slovenijo. Mnogo slovenskih družin pozna zgolj vozila z dvojno puščico, ki nastajajo že stoletje. Ne nazadnje so Citroënova vozila nastajala tudi v Cimosu v Kopru. Visoki jubilej smo proslavili tudi v Sloveniji z razstavo najbolj legendarnih modelov v središču Ljubljane.

Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah

Za študente in predsednika

Vse se je začelo, ko je André Citroën natanko pred stotimi leti proizvedel svoj prvi avtomobil. Tip A je imel 10 konjskih moči. To je bil cenovno dostopen, ljudski avtomobil. Namreč, želja očeta znamke je bila približati svoja vozila ljudem. Vsem ljudem: študentom, kmetom, delavcem, poslovnežem, tudi v floti francoskih predsednikov so številne Citroënove limuzine. Citroënov DNK je udobje, saj pomnite zračno vzmetenje, kako pomemben pa je Citroën za Francijo priča tudi to, da je napis Citroën kar celo desetletje krasil največjo znamenitost Pariza, Eiflov stolp.

Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah

Avto Citroën je k nam končno pripeljal slovensko družinsko uspešnico

Vozil so morala vedno biti udobna, uporabna, zabavna, cenovno dostopna in zanesljiva – s Citroënom so že leta 1922 prečkali Saharo. Tega se pri znamki držijo tudi danes, ko je močno v ospredju kreiranja vozil tudi dizajn.

Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah

Svetovno znana manekenka je v xari s sebe odvrgla vse krpice

Pri Citroënu so nam skušali zadnjih 100 let ustvarjanja vozil prikazati na samosvoj način, z gosti, ki so tesno povezani z znamko. Znamko, ki je prepoznavna ne le po svojih legendarnih modelih, žabi, spačku, diani, amiju …, ampak tudi po inovativnosti oglasov (se še spomnite, kako je na začetku devetdesetih let manekenka Claudia Schiffer v Citroënovi xari odvrgla vse krpice s telesa?), ali kako so dojenčki leta 1999 z laserji razrezali otroško posteljico, da so pobegnili v berlinga. Citroën je močno zaznamoval filmski svet, predvsem znane francoske komedije z nunami, žandarji in nepridipravi v glavnih vlogah, ki so po francoskih vasicah in tudi bregovih, gozdovih, železnicah in še marsikje dirkali z neuničljivimi dianami, amiji in spački.

Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah

Celo Bojan Križaj je sedel v dirkalnik

Močan vtis pa je znamka pustila tudi v avtomotošportu. Tudi pri nas. Cimosu, kjer so leta 1969 v Kopru izdelovali spačka, je uspelo v Slovenijo pripeljali slavni dirkalnik visa pistes, s katerim je Stojan Pirjevec postal jugoslovanski reli prvak v razredu B. Za volan Citroënovega dirkalnika je v rajnki Jugoslaviji sedel celo slovenski smučarski as Bojan Križaj! Seveda ne gre spregledati Citroënovih uspehov na svetovnem nivoju relija, ki jih je spisal največji vseh časov, Francoz Sebastien Loeb z devetimi zaporednimi naslovni svetovnega reli prvaka.

Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah

Avto Ali Citroën pripravlja konkurenta renault twizyju?

Dopust se začne v avtomobilu in ne v hotelu

Za filozofijo znamke stoji več kot zgolj vozilo na štirih kolesih. Pa čeprav so zlati časi avtoromantike v času, ko so planetarno popularna SUV vozila, že mimo. »Cilj naj bo pot,« pravijo ljubitelji spačkov in dodajajo, »ko se drugim dopust šele začne, ko pridejo do kampa, hotela ali apartmaja, se nam dopust začne, ko sedemo v spačka ali katerokoli drugo legendarno vozilo z dvojno puščico na nosu in se odpeljemo dogodivščinam na poti.« 

Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah

Citroën klub Slovenija je z več kot 600 člani, in več kot pol stoletja dolgo tradicijo, največji avtomobilski klub v Sloveniji. Z več kot 30 legendarnimi vozili znamke so bistveno pripomogli k razstavi v središču Ljubljane. Predsednik Citroën kluba Slovenija Aleš Krajnčan je prišel na srečanje v klasični opravi voznikov spačkov: »To je način našega življenja. V klubu dopuste prilagajamo načrtu naših srečanj, garderobo prilagajamo obletnicam.«

Ljubezen do Citroëna je podedoval od očeta. Oče v 54-letni karieri šoferja ni bil nikoli lastnik drugega avta kot citroëna. Doma so bili parkirani: spaček, diana, ami … »Sam sem lastnik modelov vozil GS, BX, xantie in zdaj C5,« ki je bil tudi na razstavi, je povedal Kranjčan.

Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah

Avto Česa takega od Citroëna nisem pričakoval

Citroënovi avtomobili povezujejo

Povedal je, da so z legendarnimi avtomobili napisane življenjske izkušnje iz zgodbe, dopusti, veselje, prijateljstvo. Vsekakor lepša plat življenja. Seveda so v klubu ustrezno »zalili« in proslavili 100 let Citroëna, ob kopici raznobarvnih Citroënovih vozil. Kranjčan nam je zaupal tudi zgodbo s prvega potovanja z diano, še iz časov, ko je bila njegova zdajšnja žena še njegovo dekle: »Odpravila sva se na Nizozemsko, na svetovno srečanja spačkarjev. Bil sem novopečeni voznik in malo tudi mehanik. Takrat se mi je tudi edinkrat zgodilo, da me je citroën pustil na cedilu. Okvara se je zgodila na avtocesti v Italiji in takrat se je pokazalo, da ti avti povezujejo. Po najin avto je prišla avtovleka in naju »pošlepala« z avtoceste, čeprav to sploh ni bilo dovoljeno. Do prve vasi, kjer je bil mehanik, ki je imel delavnico zaradi poletnega dopusta dva meseca zaprto. Stari gospodar je bil doma in ko je videl, da imava diano, se je ponudil, da nama jo nemudoma popravi. Popravljena je bila že naslednji dan, hkrati pa nama je ponudil posteljo v svoji domači hiši, da ne bi spala v neuglednem motelu. Skupaj smo preživeli prečudovit večer, čez nekaj let pa sva ga tudi obiskala in mu prinesla dobro steklenico slovenskega vina.«

Foto: Miha Pečoler 100 let Citroëna na ljubljanskih ulicah

Avto Citroën pokazal, kako se bomo prevažali

V Citroën klubu Slovenija člani res dihajo eno z znamko in vozili. V Sloveniji je družina v kateri imajo sorodniki le Citroëne. Kar 21 družinskih članov ima spačka. Takih zgodb je še veliko. Prav vsak izmed več kot 30 razstavljenih vozil središču Ljubljane, ki si jih lahko ogledate v naši fotogaleriji zgoraj, ima za seboj številne zgodbe, polne nepozabnih dogodivščin. Da, avto romantika morda res še živi.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.