Ponoči trikrat več možnosti za nesrečo

Foto: Žurnal24 Kako daleč se vi vozite v službo? (Foto: Shutterstock)
Nočna vožnja. Krajši dan, nižje temperature in slabša vidljivost so glavni vzroki za večjo nevarnost nesreč pozimi.
Oglej si celoten članek

ŽURNALOV NASVET
Napake. Veliko voznikov pri spremljanju nasproti vozečih vozil ta spremlja tako, da gleda neposredno v luči, kar dodatno obremenjuje oči. Raje spremljajte vozni pas, po katerem vozite, čim bolj v daljavo. Zaradi potrebe po izostritvi vida je pomembno, da čim manjkrat umikate pogled s cestišča na merilnike. Za čim manjše napenjanje oči pa osvetlitev notranjosti zmanjšajte vsaj za polovico.
"Voznik zaradi slabše vidljivosti dobiva ponoči s ceste veliko manj informacij, zato je še pomembnejše, da predvidevamo razmere in tako kar najbolj zmanjšamo možnost nesreče," je povedal inštruktor varne vožnje Andrej Brglez.

To potrjujejo tudi rezultati raziskav neodvisnega ameriškega inštituta, ki kažejo, da je možnost nastanka nesreče pri vožnji ponoči trikrat večja od tiste podnevi.

Ključno videti in biti viden
Brglez je komentiral, da pozimi težavo predstavlja predvsem vidljivost, zato je zelo pomembno, da poskrbimo za optimalno delovanje vseh svetlobnih teles, ki jih je treba redno čistiti. Pri vožnji ponoči moramo upoštevati tudi, da se mnogo hitreje utrudimo, zato pravilo, da vozimo največ dve uri brez postanka, ne velja.

Rajši sprehod kot kava
Že krajši oddih ali sprehod na svežem zraku mnogo bolje učinkujeta kot zaužita kava ali energijska pijača, ki namreč za kratek čas res deluje bolje, a njen učinek hitro popusti. Poleg tega ne pomaga pri utrujenosti oči, ki so pri nočni vožnji najbolj na udaru. Za vožnjo po avtocesti pa velja, da zaradi enoličnosti dodatno vpliva na vozne sposobnosti, saj voznika močno uspava.

Tehnika za manj nesreč
Brglez možnost za občutno zmanjšanje nesreč – poleg izobraževanja voznikov – vidi v več tehnike, ki jo danes v določeni meri že srečujemo pri serijskih avtomobilih. Sem poleg žarometov, ki svetijo v ovinek, spadajo infrardeče kamere, sistemi za preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi lučmi in radarski tempomat.

Foto: Žurnal24 Lu%C4%8D %C5%BEaromet svetilo cesta



Žarometi AFS svetijo 2x bolj
Velik prispevek k varnosti ima napredna tehnika – tudi smerno prilagodljivi žarometi (AFS), ki jih številne avtomobilske znamke ponujajo v kombinaciji tako s halogensko kot ksenonsko tehniko. Viljem Lovec z AMZS je dejal, da “aktivni sistem žarometov (t. i. svetenje v ovinek) izboljša osvetljenost ceste pred vozilom vse do 90 odstotkov. Običajne zasenčene luči ponoči zagotavljajo osvetljenost do 30 metrov, prilagodljivi žarometi pa – če vozilo vstopa v ovinek s polmerom 190 metrov – to razdaljo povečajo za 25 metrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.