Ne gre zato, da avtomobili sistemov ne bi imeli v grajenih, ampak zato, kako malo določene sisteme vozniki in voznice uporabljajo. Pri JD Power so ugotovili, da petina voznikov in voznic 16 od 33 tehnologij, oziroma sistemov v vozilih, ni uporabila nikoli.
Raziskava, ki je trajala od aprila do junija letos, zajela pa je vzorec 4200 voznikov, se sicer navezuje na prvih 90 dni lastništva novega avtomobila. "Prvih 30 dni je kritičnih. Takrat se vozniki prvič soočijo z novimi tehnologijami v vozilu. To je faza, ko bo nekdo začel, ali pa ne bo nikoli uporabljal določenih sistemov in tehnologij," pojasnjuje Kristin Kolodge, direktorica pri JD Power za področje povezljivosti.
Pet sistemov, ki jih vozniki ne uporabljajo so vgrajene servisne asistence (43 odstotkov), mobilni usmerjevalniki (38 odstotkov), sistemi za samodejno parkiranje (35 odstotkov), head-up zaslon (33 odstotkov) in vgrajene aplikacije (32 odstotkov).
Vgrajene sisteme povezljivosti zavrača generacija "Y“
V mnogih primerih, ne le da vozniki ne uporabljajo dotične tehnologije, pač pa jih niti ne želijo imeti v avtomobilih. 20 odstotkov vprašanih je odgovorilo, da 14 tehnologij ne želijo videti v svojih prihodnjih avtomobilih. Na seznamu nezaželenih so Apple CarPlay in Android Auto, informacijsko-zabavni sistemi na katerih proizvajalci vozil pogosto bazirajo svoj marketing. Zanimivo, da niso starejši kupci vozil tisti, ki zavračajo omenjene tehnologije, pač pa so to kupci generacije "Y".
V kolikor iz raziskave izločimo kupce rojene med letoma 1977 in 1984 številka nezaželenih komponent v vozilu poskoči na 23. Napredni asistenčni sistemi in sistemi, ki preprečujejo nesreče so izvzeti, sistemi za povezljivost pa niso med najbolj zaželenimi. "Prav pri povezljivosti smo se zelo osredotočili na "generacijo Y". Izkazalo se je, da so tovrstne tehnologije na dnu seznama želja," pravi Kolodgejeva.
Strokovnjakinja pri tem izpostavlja, da ne gre zato, da ne želijo biti v vozilu povezani, ampak gre za izbiro: "Ne želijo si tovarniško vgrajenih sistemov, raje uporabljajo mobilne telefone ali tablice. V vgrajenih sistemih ne vidijo dodane vrednosti."
Vozniki sprejemajo tehnologije za pomoč vozniku
Podatki, ki jih je razkril JD Power, so lahko zelo zaskrbljujoči za avtomobilsko industrijo, saj so avtomobilisti v razvoj integriranih sistemov in povezljivosti vložili na milijarde evrov. Deloma zaskrbljujoče je lahko tudi to, da vozniki menijo, da lahko sistemi za povezljivost negativno vplivajo na varnost.
Na drugi strani je razveseljivo, da vozniki glede na raziskavo JD Power objavljeno aprila, vse pogosteje "z odprtimi rokami" sprejemajo napredne sisteme za pomoč vozniku, kot so prilagodljivi tempomat, sistem za opozorilo na vozila v "mrtvem kotu" …
grega.prebil@zurnal24.si
sam večino stvari izklopim, na servisu sem naročil da mi izklopijo kar nekaj stvari, ki predvsem PISKAJO in so TEČNE!!! …
Važno je , da se večina voznikov hvali kakšen avto imajo in kaj vse od tehnologije ima notri.<br />Kako se …
"Ne želijo si tovarniško vgrajenih sistemov, raje uporabljajo mobilne telefone ali tablice."<br /><br />Seveda, vgrajevanje takšnih sistemov v avtomobile je …