Policist umrl v tehnološko 19 let stari škodi

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Vozilo, s katero sta policista drvela na pomoč po Ižanski cesti, je bilo staro več kot osem let, a v osnovi narejeno še po varnostnih standardih, ki so za avte veljali kar 19 let nazaj! Osumljenec umora je vozil precej varnejši avto. Naredili smo primerjavo avtov glede na izsledke trkov Euro NCAP.
Oglej si celoten članek

Tragedija na Ižanski cesti v Ljubljani, ko je povzročitelj pri visoki hitrosti namerno čelno zapeljal v avtomobil policijske patrulje, je šokirala Slovenijo. Policisti ob smrti svojega kolega v en glas opozarjajo na nevarnosti, ki so jih deleženi vsakodnevno, ob tem pa izpostavljajo izrabljeno policijsko opremo, zaradi katere so še dodatno izpostavljeni.

PREBERITE ŠE:

"Dejstvo je, da nobena oprema in še tako dobra usposobljenost policistov ne morejo preprečiti takšnih dejanj, pa vendar se upravičeno sprašujemo ali morda posledice ne bi bile milejše v primeru, da bi policista vozila novejše, varnejše in za delo policije posebej opremljeno vozilo?", se sprašujejo v Policijskem sindikatu Slovenije.

Že nov je bil to star avto

Kot se je neuradno izvedelo, sta policista na usodni patrulji vozila avtomobil znamke škoda octavie tour, star osem let in s prevoženimi več kot 210.000 kilometri. Vendar pa letnica prve registracije prikriva dejstvo, da je bil ta avtomobil že kot nov v marsičem zastarel, tudi na področju zaščite potnikov. 

Gre namreč za izvedenko prve generacije karavanske škode octavie, ki se je pod oznako tour prodajala še tudi v času, ko je bila v salonih že vsestransko precej modernejša druga generacija tega češkega modela. Vendar pa je bila verjetno zelo ugodna nabavna cena bistveni razlog, da so takrat pri policiji nabavili večjo floto omenjene prve generacije, ki je sicer na trg prvič prišla že leta 1996.

In kaj je ta avto sploh ponujal glede varnosti? Od aktivne varnosti seveda takrat o čem drugem kot o zavorah ni bilo govora, so pa bile določene octavie tour že opremljene z elektronskim nadzorom stabilnosti (ESC). Pri pasivni varnosti pa se je že zelo poznalo, da je šlo že za zastarel model.

Euro NCAP leta 2001 razkril pomanjkljivosti

Organizacija Euro NCAP je varnostni test škode octavie prve generacije opravila leta 2001. Kot so izpostavili v poročilu, je v primeru čelnega trka (tipski opravljen pri točno določeni hitrosti 64 km/h in 40-odstotno prekrivanje sprednjega dela ob udarcu ob fizično oviro) octavia za voznika poskrbela le z oceno mejno, saj so naprave zaznale velike sile, ki delujejo na prsa in noge voznika. Precej boljšo oceno je v istem trku prejela za zaščito sopotnika.

Osumljenec, ki je zapeljal v policiste, je vozil precej modernejšo opel astro predzadnje generacije. Test Euro NCAP iz leta 2009 jo je izredno pohvalil za zaščito tako voznika kot sopotnika, saj je prejela maksimalno oceno za varnost obeh v primeru čelnega trka, ne glede na velikost in položaj sedenja lutke ta bila oba potnika zelo dobro zaščitena. Testa obeh avtomobilov so opravili po precej podobnih standardih, saj je Euro NCAP bistvene spremembe v testiranju uvedel šele zadnja tri leta.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 18

  • 17:41 7. Julij 2015.

    Me zanimajo vaši komentarji,če bi zgubili svojega otroka...Slovencelnji...

  • 17:41 7. Julij 2015.

    Me zanimajo vaši komentarji,če bi zgubili svojega otroka...Slovencelnji...

  • 17:41 7. Julij 2015.

    Me zanimajo vaši komentarji,če bi zgubili svojega otroka...Slovencelnji...

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.