Vsako vetrobransko steklo ima na robu črn pas, ki se ga drži še dodaten pas črnih pikic. O namenu obeh pasov na vetrobranskem steklu kroži veliko razlag, ena najbolj razširjenih je, da na ta način steklo varujejo potnike pred soncem. A resnica je precej globlja.
Dejan Horvat, tehnični vodja pri slovenski veji podjetja Carglass, nam je pojasnil dejanske razloge.
Vsako steklo ima okrog in okrog črn sitotisk, pri čemer je na spodnji strani plast debelejša, zgoraj pa ožja. Obdaja tudi prostor za vzvratno ogledalo. Pri sodobnejših avtih je črn sitotistk tudi okoli senzorjev, kamer ...
Horvat pojasnjuje, da ima črn pas trojno vlogo. Najprej je to prostor, na katerem se z notranje strani v tankem sloju nanese primer. Gre za kemikalijo, ki ob kasnejšem nanosu lepila omogoči močno vez med lepilom in steklom.
Druga vloga črnega pasu je zaščita lepila pred sončnimi UV žarki, zato steklo ohrani trdno vpetost tudi po več letih vožnje in izpostavljenosti.
Tretji razlog za črn sitotisk pa je oblikovni, saj je mogoče z njimi od zunaj zakriti odprtino v notranjosti avtomobila med stebrički, plastikami, tapetami in šasijo avtomobila.
Nekoliko drugačna je vloga črnih pikic, ki se nahajajo v pasu poleg črnega sitotiska. Prav pridejo predvsem v robotiziranem proizvodnem procesu. Vsako vetrobransko steklo je narejeno v posebnih pečeh, pikice pa služijo, da se temperatura enakomerneje porazdeli med poljem črnine in čistim steklom in da ne pride do optičnih napak.
Druga koristna lastnost pikic pa je, da nekoliko zaščitijo potnike pred soncem na mestih, ki jih ne pokriva že sončni vizir.
dezurni@zurnal24.si
Šasija = Ogrodje. Slovenščina 1 za avtorja in lektorja.
Dobrodošli na najboljšem spletnem mestu za zmenke == www.Hosset.Com
Predel stekla, približno 20x10 cm, kjer je pritrjeno vzr. ogledalo, je počrnjen, da se ne vidi lepljeno mesto ogledala in …