XL sport je sicer izpeljanka ekološkega modela XL1 s porabo nižjo od enega litra, a se novi koncept bolj kot na ekologijo z XL1 navezuje z obliko.
Za pogon namreč skrbi izboljšan 1,2-litrski dvovaljni motor z 147 kilovati moči (200 KM), ki zmore najvišjo hitrost 270 km/h, zavrti pa se do območja 11.000 vrtljajev. Za prenos moči na cesto skrbi sedemstopenjska dvosklopčna avtomatika DSG.
Digitalna instrumentalna plošča
Tudi notranjost s povsem digitalno instrumentalno ploščo je tesno povezana s svetom motociklizma. Posebnost je aluminijasta ročica ob menjalniku za še hitrejše prestavljanje in številni dekorativni elementi v rdeči barvi, od šivov na volanu in sedežih, do varnostnih pasov. Posebnost so tudi dvižna vrata.
Pri Volkswagnu so v Parizu ob razkritju novosti, predstavljajo tudi priključni hibrid passata GTE, najavili, da so proizvedli že 200 milijonov vozil, jubilejno vozilo, ki je zapeljalo s proizvodnega traku, pa je bil prav koncept XL sport.