Prebivalci okoliščih naseljih že dolgo tarnajo nad hrupom in onesnaženostjo, ki ga povzroča tranzitni promet po severni ljubljanski obvoznici. V zvezi s to problematiko je bilo opravljenih že veliko meritev in študij.
Med njimi je tudi lanskoletna Darsova, ki je ugotovila preobremenjenost severne obvoznice s tranzitnim prometom, saj zaradi 1,9 kilometra prihranka poti med odsekoma Koseze - Zadobrova večina tovornjakov izbere severno pot mimo Ljubljane, pa čeprav znaki na relaciji Maribor - Koper usmerjajo na vzhod in jug. Dars je na podlagi študije ministrstvo za infrastrukturo že zaprosil za vpeljavo določenih omejitev, ki bi večini tovornjakov z maso nad 7,5 ton v tranzitu prepovedal vožnjo po severni in zahodni obvoznici.
V zadnjem času pa so se znova oglasili tudi okoliški prebivalci, ki znova pozivajo državo, naj končno uredi razmere na severni obvoznici, saj ta med projektiranjem sploh ni bila mišljena kot del avtocestnega obroča. "Verjetno bi se zbudili šele, ko bi na podlagi kakšnega ukrepa Evropske komisije 'pokasirali' kazen za nespoštovanje standardov in neprepoznavanje negativnih vplivov državne infrastrukture na okolje in prostor, ki ga ne more nihče zanikati," opozarja avtorica zapisa na portalu Predlagam vladi.
Lov na štiri decibele: tudi po jugu ponoči le 100 km/h
Na Ministrstvu za okolje so v odzivu priznali upravičenost pritožb in na podlagi najnovejše karte hrupa pripravili analizo učinkov, ki bi jih omejitve prinesle. Kot ugotavljajo, je skupni imenovalec različnih scenarijev ukrepov ugotovitev, da bi prepoved tranzitnega prometa po severni in zahodni obvoznici ter omejitev hitrosti na 80 km/h zmanjšalo raven hrupa za okoli štiri decibele v nočnem času, a bi to pomenilo povišanje hrupa na južni in vzhodni obvoznici.
Zato bi morali tudi tam omejiti hitrost na 80 km/h za tovornjake in na 100 km/h za lažja vozila, da bi dosegli izhodiščno stanje. Predlagane rešitve nameravajo upoštevati pri operativnem programu za varstvo pred hrupom na območju Ljubljane.
Nov odlok še rigoroznejši v načrtih
Precej konkretno je prepoved vožnje tovornih vozil na severni obvoznici opredeljuje tudi v torek na vladi sprejeti odlok o načrtu kakovosti zraka na območju MOL. Poleg preučitve prepovedi vožnje tovornih vozil z maso nad 7,5 ton po severni obvoznici odlok predvideva tudi zmanjšanje hitrosti na celotnem avtocestnem obroču in na odsekih, ki se nanj priključijo. Namesto 130 km/h odlok predvideva hitrost 110 km/h oziroma 90 km/h.
"Če lahko naredijo za vsako hiško, naj ograje postavijo pa še tukaj"
Predstavnik avtoprevoznikov Andrej Klobasa pa je glede načrtov države oster. Sprašuje se, zakaj se pred hrupom ne zavarujejo s protihrupnimi ograjami: "Menim, da je vsaka omejitev za obvoznico na podlagi varovanja pred hrupom laž. Cesta po severni obvoznici je vkopana, zato hrupa tam ni. Če pa je, naj naredijo ustrezno protihrupno ograjo. Če jo lahko naredijo za vsako hiško na avtocesti med Lopato in Mariborom, bi jo lahko tudi tu naredili."
In še: "Takšne študije delajo ljudje, ki naj bi bili strokovnjaki, a nalašč delajo nestrokovno, ker morajo spisati tisto, kar jim je naročeno. Takšne omejitve pa prav gotovo ne bodo rešile Ljubljane. Treba se je zavedati, da dva kilometra daljša pot vsakega tovornjaka pomeni toliko višjo onesnaženost okolja, sedaj pa to množite s številom tovornjakov ..." Kako se bodo avtoprevozniki odzvali na morebitno udejanjanje omejitve, še ne more napovedati.
andrej.leban@zurnal24.si
zato da so ugotovili da se veliko tovornega tranzita preusmerja na severno obvoznico ker je malo krajša so naročili študijo …
Jaz ne vem kje so bili tile komentatorji ali tisti iz ministrstva, samo v Nemčiji je med 22 in 8 …
Zaradi 4 decibelov bodo kaznovali na 10.000 voznikov ...