Avtomobilski proizvajalci so se po pričakovanjih osredotočili na prodajo SUV vozil, ki jim v prevodu pravimo športni terenci ali križanci.
To je bilo dobro vidno tudi na razstavnih prostorih avtomobilskega salona v Frankfurtu, kjer pa so letos nove modele preglasili okoljski aktivisti, ki od avtomobilske industrije glasno zahtevajo zmanjšanje CO2. Čeprav so avtomobilski proizvajalci v središče svojih razstavnih prostorov postavili elektrina vozila, pa so tarča kritik večji in težji SUV, ki v ozračje izpuščajo več emisij kot manjše kombilimuzine.
Med kritiki se je znašel celo župan Frankfurta Peteu Feldmann, ki ima tradicionalno nagovor ob odprtju avtomobilskega salona v Frankfurtu, tokrat pa so mu organizatorji, nemško združenje avtomobilskih proizvajalcev (VDA), jasno dali vedeti, da ga ne potrebujejo. Feldmann je vseeno na Facebooku objavil svoj govor, v katerem je posvetil kritiko prav SUV vozilom in jih dal v širši kontekst pri osredotočenosti pobude za zeleni promet. "Želim biti iskren: Frankfurt potrebuje več avtobusov in vlakov, ne pa SUV vozil," je zapisal.
Pred odprtjem avtomobilskega salona so okoljevarstvene skupine, vključno z Greenpeaceom in Deutsche Umwelthilfe, zahtevale prepoved SUV vozil, da bi zmanjšali izpuste CO2.
"Dokler bodo namesto majhnih električnih avtomobilov v prometu prevladovala SUV vozila, bodo avtomobili za nas ostali še naprej problem," so sporočili iz konzorcija.
Povod za protest proti SUV vozilom je bila tudi tragedija v Berlinu, ki se je zgodila teden dni pred odprtjem salona, ko je bilo v prometni nesreči, v kateri so umrle štiri osebe, udeleženo vozilo porsche macan. Voznik je iz neznanega razloga z veliko hitrostjo zapeljal na pločnik (po nesreči se je ugibalo, da mu je postalo slabo) in povozil več ljudi. Ljudje so po nesreči zahtevali, da za vožnjo po mestih prepovedo SUV modele.
SUV vozila so bila tarča kritik okoljevarstvenikov že pred desetletjem, ko jih je želel londonski župan izločiti iz prometa v prestolnici (primerjal jih je kar traktorji), a so jih avtomobilski proizvajalci začeli izdelovati na platformah, ki so izboljšale njihovo ekonomičnost in jih naredile bolj privlačne za običajne kupce, ki so vzljubili višje sedenje, boljšo preglednost in večji občutek varnosti.
Po podatkih JATO Dynamics SUV vozila predstavljajo že 37 odstotkov celotne prodaje vozil v Evropi. To se pozna tudi na razstavnih prostorih v Frankfurtu. Pri Land Roverju so razkrili novega defenderja, kjer je poudarek na terenskem načinu vožnje. Pri britanskem proizvajalcu pravijo, da bo vozilo že prihodnje leto na voljo kot priključni hibrid z nizkimi emisijami CO2 v ozračje.
Predsednik PSA Carlos Tavares je v povezavi z zniževanjem CO2 opozoril, da ravno novi predpisi ubijajo majhne avtomobile, saj z njimi težko pokrijejo velike finančne investicije v razvoj bolj zelenih tehnologij. Šev Volkswagna Herbert Diess je ob nadaljnih zahtevah, da se mora povprečje CO2 do leta 2030 znižati še za nadaljnih 37,5 odstotka povedal, da njihov najmanjši električni avtomobilov VW e-up! kmalu ne bo več ekonomsko upravičen.
Strožji predpisi EU o emisijah CO2 dejansko spodbujajo proizvajalce avtomobilov k večji proizvodnji SUV avtomobilov, je dejal Tavares in dodal: "Ljudje sprašujejo, kaj se dogaja z SUV vozili. Preveliki so, izpustijo preveč emisij. No, če izpolnjujejo predpise, morda niso tako slabi."
No, tudi povpraševanje po SUV vozilih se ohlaja. Rast prodaje evropskih suvov je bila po podatkih JATO julija le še 0,7 odstotna, kar je najnižja rast po zelo dolgem času. Prihodnost SUV vozil temelji na elektrifikaciji, je pred razkritje električnega ID.3 povedal Diess in dodal: "Tudi če nekaj ljudi proti njim protestira, imajo pred seboj lepo prihodnost, saj postajajo čisti."
SUV je najvecja nastegancija avtoindustrije. Dokazano na testih zaradi visjega tezisca niso varnejsi od klasicnih vozil. Proizvajalci jih gradijo na …
Ena križarka na čakanju v Trstu, onesnaži več kot ves promet. Odaja na Doscovery pred ene pol leta.
Kaj pa križarke in podobno.... Koliko izpustov je s tem. Pozanimajte se malo. Za eno potovanje za ne vem koliko …